Strategijom razvoja grada do 2015. godine planirana je izgradnja podzemne saobraćajnice u Ulici kralja Petra Prvog Karađorđevića, tačnije od Narodnog pozorišta RS do "Tržnice", ali, prema informacijama koje je "Press RS" dobio iz gradske uprave, projekat još nije pomjeren sa mrtve tačke.
Prema ranijim najavama, ukupna vrijednost ulaganja u izgradnju ove saobraćajnice procijenjena je na 25 miliona KM, a projekat je trebalo da bude realizovan do 2012. godine.
Rokovi nisu određeni
Nakon završetka radova predviđeno je da se saobraćaj preusmjeri u novoizgrađeni tunel, a sadašnja Ulica kralja Petra Prvog Karađorđevića postala bi pješačka zona.
Prema riječima portparola Administrativne službe Grada Banjaluka Milenka Šajića, radi se o jednom od projekata koji jeste predviđen regulacionim planom, međutim, još nije otpočela njegova realizacija, a rokovi nisu ni okvirno određeni.
- Za izgradnju podzemne saobraćajnice potrebno je prije svega obezbijediti projektnu dokumentaciju i izvršiti geomehaničko ispitivanje terena kako bi se sagledala mogućnost izvođenja projekta. Po izradi dokumentacije biće poznato kolika je okvirna vrijednost takve investicije, ali je sigurno da su za realizaciju potrebna ogromna sredstva, kao i vrijeme za izradu pripremnih radnji prije same gradnje - objasnio je Šajić.
On je dodao da u ovom trenutku nije moguće precizirati kada će se otpočeti sa ovim projektom. - Sigurno je da je u pitanju velika investicija, do čije bi realizacije eventualno moglo doći u dužem vremenskom periodu - rekao je Šajić.
Podijeljeni građani
U gradskoj upravi ranije su objasnili da je ideja o izgradnji ove saobraćajnice potekla zbog činjenice da Banjaluka ima hroničan problem sa širinom ulica u užem dijelu grada, tačnije, da je oskudno centralno područje ispresijecano jednosmjernim i uskim ulicama, što dodatno otežava odvijanje saobraćaja, zbog čega nastaju velike gužve. Jedan od takvih "čepova", i po mnogima mjesto sa najvećim gužvama i zastojima je upravo Aleja Svetog Save, ali ništa bolje nije ni u ostalim dijelovima grada, posebno na Obilićevu, oko Gradskog i Zelenog mosta. Izgradnjom ove saobraćajnice obezbijedio bi se i dodatni prostor za pješačke staze, trgove i parkove, dok bi se saobraćaj mogao odvijati ispod zemlje, sa znatno manje problema nego što je trenutno slučaj.
Mišljenja Banjalučana o ovom pitanju su podijeljena. Jedni smatraju da bi ovakva investicija bespotrebno opteretila gradski budžet, dok drugi izgradnju saobraćajnice vide kao logičan korak u gradu u kojem je motornih vozila iz godine u godinu sve više.
- Ne mogu da vjerujem da se u godinama krize i opštoj nemaštini koja vlada u našoj republici, planiraju ovako kapitalne investicije! Te pare mogle bi se bolje iskoristiti, recimo da se ulože u rad udruženja koja pružaju socijalnu pomoć ugroženim slojevima stanovništva. Za to uvijek ima potrebe, treba nahraniti gladne, a poslije ćemo da gradimo tunele i parkove - kategoričan je penzioner Stojan Maleš.
Mladi pozitivnije gledaju na ovu ideju i ističu da bi uži dio grada morao dobiti više pješačkih zona i zelenila.
- Ideja je odlična! To bi rasteretilo saobraćaj i centar bi konačno mogao dobiti izgled pravog, modernog grada iz 21. vijeka! Banjaluka raste iz dana u dan, sve je više asfalta, a sve manje zelenila i parkova, pa vjerujem da je bolje što prije regulisati ovo pitanje. Pretpostavljam da se radi o ogromnim količinama novca, ali to je nešto što će bez sumnje značiti i budućim generacijama - smatra studentkinja Marija Knežević.
(Press RS, BLIN MAGAZIN/ma)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook