Sada se ponovno vraća na tržište mesa, ali s tvrtkom koja ima znatno manji potencijal nego što ih je imao PIK Vrbovec.
- Iako je vlasnik i mesne industrije Papuk, teško će ostvariti veliki uspjeh s dvije mesne industrije. Pozicije su na tržištu manje-više utvrđene - kaže vlasnik jedne mesne industrije koji misli da je kupovina Improma bacanje novca. Improm je mala tvrtka, nema poseban potencijal, osim ako Moralić nema viziju da u budućnosti kupi još neku tvrtku. Stručnjaci procjenjuju da bi do ulaska u EU moglo doći do novih preslagivanja i prodaja mesnih industrija, posebice malih koje ne investiraju i žive na staroj slavi.
Preuzimanjem Improma, koji je imao dva jaka brenda za koje je interes pokazivao srbijanski tajkun Miroslav Mišković, Moralić će ući u bitku za tržište s najmoćnijim vlasnicima mesnih industrija Ivicom Todorićem, Đurom Gavrilovićem, Dragutinom Drkom, Podravkinom Danicom, ali i mesnom industrijom Pivac i sve jačim mesnicama Ravlić. Hrvatsko tržište mesa vrednije je od šest milijardi kuna, pri čemu već sada dominantnu poziciju drži PIK Vrbovec. Ova tvrtka proizvodnju je povećala sa 8000 tona u 2004. godini, na čak 56.000 tona u 2008., a lani je proizvodnja povećana jer je pokrenuta investicija od milijardu kuna, kažu u Agrokoru.
Jaka tržišna utakmica
Branko Bobetić, direktor Croatiastočara, kaže da je prošle godine u 130 hrvatskih klaonica prerađeno oko 48.500 tona goveđeg i junećeg te 85.000 tona svinjskog mesa. Iako ne postoje službeni podaci o tržišnim udjelima, Bobetić ističe da je s goveđeim mesom na prvom mjestu PIK Vrbovec, a slijede Danica, Pivac, Vajda te Industrija mesa Ivanec.
U proizvodnji svinjskog mesa dominira također PIK Vrbovec, a slijedi Vajda, potom Danica i mesna industrija Ravlić. Prvih pet proizvođača u goveđem mesu drže 36 posto tržišta, a u svinjskom program čak 47 posto tržišta. Koliki su udjeli mesnih industrija na tržištu prerađevina teško je doznati.
Prema istraživanjima agencija, u salamama dominira PIK Vrbovec, a slijede ga Drkova Koka i Gavrilović, a potom privatne robne marke te Puris. Kad je riječ o paštetama, Gavrilović je i dalje lider, no prati ga PIK Vrbovec, a onda slijedi Podravka, Koka te Argeta, brend slovenske Droge Kolinske. Zanimljivo je i da je primjerice na tržištu hrenovki “zavladala” Drkova Koka, a odmah iza nje su privatne robne marke. Nakon njih idu Gavrilovićeve i hrenovke PIK-a Vrbovec.
(DEPO/em)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook