Presedan u auto-industriji

Stotine skupocjenih Porschea u Rusiji postale potpuno neupotrebljive: Izgubili vezu sa serverom

Biznis Klub03.12.25, 17:08h

Stotine skupocjenih Porschea u Rusiji postale potpuno neupotrebljive: Izgubili vezu sa serverom
Ako se potvrdi da proizvođač posjeduje tehničku mogućnost daljinskog onesposobljavanja vozila u čitavom regionu, to postavlja ključno pitanje za biznis: Šta znači vlasništvo u eri “pametne” tehnologije?

 

 

Na globalnom tržištu luksuznih automobila dešava se neviđen presedan koji bi mogao promijeniti percepciju o vlasništvu modernih, “pametnih” vozila.

 

U Rusiji su stotine skupocjenih Porsche automobila iznenada postale neupotrebljive, a stručnjaci sumnjaju da je incident direktna posljedica sankcija i nedostatka službene softverske podrške proizvođača, prenosi Biznisinfo.

 

Masovni kvar: Od vozila do neupotrebljive imovine

 

Od kraja novembra, vlasnici Porsche modela proizvedenih poslije 2013. godine prijavljuju masovne kvarove. Simptomi su dramatični: vozila se iznenada zaključavaju, odbijaju upaliti motor, a u nekim slučajevima se ugase i tokom vožnje.

 

Srž problema leži u VTS sistemu (Vehicle Tracking System), fabrički ugrađenom satelitskom sigurnosnom sistemu. Nakon što se Porsche povukao s tržišta, VTS je izgubio stabilnu vezu sa serverima proizvođača. Kada sistem detektuje prekid veze (što interpretira kao pokušaj krađe ili ometanje signala), automatski aktivira sigurnosnu blokadu motora.

 

Ruski dileri i serviseri tvrde da se radi o najvećem sinhronizovanom incidentu u luksuznom segmentu u historiji.

 

Poslovni aspekt sankcija: Ne samo embargo na robu, nego i na softver

 

Ova situacija jasno demonstrira kako geopolitički sukobi utiču na poslovnu praksu u 21. vijeku. Sankcije ne zaustavljaju samo isporuku nove robe, već utječu i na softversku funkcionalnost već kupljenih proizvoda.

 

Nema podrške: Zbog povlačenja Porschea iz Rusije, ovlašteni servisi nemaju direktan pristup dijagnostičkim alatima, originalnim rezervnim dijelovima, niti mogućnost da službeno “patchuju” softver vozila.

 

Šverc i improvizacija: Ruski servisi su prisiljeni na improvizaciju – od fizičkog isključivanja VTS modula do ugradnje neoriginalnih ili piratskih softverskih rješenja, što dodatno ugrožava bezbjednost i garanciju vozila.

 

Presedan: Strah od daljinskog “gašenja”

 

Najveća zabrinutost leži u sumnjama da se ne radi samo o tehničkom kvaru, već da je sistem namjerno daljinski onemogućen od strane proizvođača ili zapadnih partnera. Iako Porsche nije dao zvaničnu potvrdu takvih tvrdnji, masovnost i simultanost kvara podstiču tu spekulaciju.

 

Ako se potvrdi da proizvođač posjeduje tehničku mogućnost daljinskog onesposobljavanja vozila u čitavom regionu, to postavlja ključno pitanje za biznis: Šta znači vlasništvo u eri “pametne” tehnologije?

 

Ovo je jasan signal drugim zapadnim luksuznim brendovima (poput BMW-a, Mercedesa, i Audija) koji posluju na tržištima pod sankcijama da bi se mogli suočiti sa sličnim problemima, što ubrzava preorijentaciju ruske elite ka brendovima iz Kine i drugih “savezničkih” zemalja.

 

(Biznisinfo.ba/DEPO PORTAL/au)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook