Historijski projekat

Završena prva brza cesta u Federaciji: Kada će biti puštena u saobraćaj?

Biznis Klub28.11.25, 09:26h

Završena prva brza cesta u Federaciji: Kada će biti puštena u saobraćaj?
Ova saobraćajnica jedan je od najvažnijih projekata u srednjoj Bosni. Trebala bi povezati neke od najrazvijenijih industrijskih i trgovačkih zona u zemlji, ubrzati protok robe i ljudi, te značajno smanjiti gužve na preopterećenoj magistrali M5

 

 

 

Izgradnja prve dionice brze ceste kroz Federaciju Bosne i Hercegovine zvanično je završena, piše Biznisinfo. Riječ je o dionici dugoj oko pet kilometara između Viteza i Travnika, koja predstavlja prvi od ukupno pet lotova buduće brze ceste Lašva – Nević Polje.

 

Ova saobraćajnica jedan je od najvažnijih projekata u srednjoj Bosni. Trebala bi povezati neke od najrazvijenijih industrijskih i trgovačkih zona u zemlji, ubrzati protok robe i ljudi, te značajno smanjiti gužve na preopterećenoj magistrali M5

 

Radovi završeni, ali vožnja neće uskoro


Iako je dionica trebala biti završena ranije, ljetos je odobreno dodatnih šest miliona maraka, što znači da je bilo potrebnih dodatnih radova.

 

Međutim, na otvaranje ćemo još čekati, vjerovatno nekoliko godina.

 

Razlog: dionica se može pustiti u saobraćaj tek kada bude završena susjedna dionica kroz Poslovnu zonu Vitez – odnosno sekcija 2 te dionice u dužini od 560 metara, koja uključuje i izgradnju kružnog toka na magistralnoj cesti M5.

 

Čekanje bi moglo potrajati


Izgradnja dionice broj 4 tek je u pripremnoj fazi. Trenutno se radi na projektnoj dokumentaciji, pribavljanju saglasnosti i izdavanju odobrenja za građenje. Osim toga, bit će potrebno rješavati otkup zemljišta jer ovdje cesta već ulazi u gusto izgrađeno područje. Sve to može potrajati.

 

A kada radovi konačno počnu, i tu se može očekivati spor tempo – kao što je bio slučaj i s prvom dionicom. Sve ukazuje na to da će proći još dosta vremena prije nego što prvi automobili krenu novom brzom cestom.

 

Nema obilaznice kroz Vitez – cesta prolazi kroz poslovnu zonu


Kada je riječ o dionici čija se gradnja priprema, postojale su ideje o izgradnji svojevrsne obilaznice oko Viteza, ali se od toga odustalo. U sadašnjem konceptu, brza cesta će ići postojećom trasom kroz Poslovnu zonu Vitez. To znači proširenje magistrale dodatnim trakama i njenu transformaciju u brzu cestu.

 

S druge strane, Travnik će dobiti potpuno novu brzu cestu koja će služiti kao moderna Travnička obilaznica. BiznisInfo.ba je nedavno objavio ekskluzivne detalje o njenoj trasi.

 

Zašto je ovo jedna od najvažnijih cesta u BiH


Brza cesta Lašva – Nević Polje smatra se projektom koji može potpuno promijeniti saobraćajnu sliku centralne Bosne. Riječ je o regiji s više od 250.000 stanovnika, snažnoj industrijom, trgovinom i rastućim investicijama.

 

Magistrala M5 već godinama je preopterećena, sa čestim kolonama i sporim protokom saobraćaja. Nova brza cesta:

 

smanjit će vrijeme putovanja,
povezati ključne industrijske zone,
olakšati kretanje robe prema koridoru 5C i dalje prema EU,
povećati sigurnost vozača,
omogućiti novi razvojni zamah cijele regije.


Nakon autoceste na Koridoru 5C, ovo je zasigurno jedna od najvažnijih saobraćajnica u Bosni i Hercegovini. Inače, pojasnio da se brza cesta razlikuje od autoputa po tome što nema zaustavne trake.

 

 

(DEPO PORTAL/af)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook