Poznat po Starom mostu i bogatoj historiji, Mostar je krajem 19. stoljeća bio i na korak do toga da postane jedan od rijetkih gradova u regiji s tramvajem.
Na sjednici Općinskog vijeća 1899. godine, gradsko je poglavarstvo donijelo odluku o uzimanju zajma od 500.000 forinti (oko 2,5 miliona eura), kojim je Mostar trebao dobiti gradsku vodovodnu mrežu, ali i niz drugih infrastrukturnih projekata, prenosi Bljesak.
Ambiciozan plan modernizacije Mostara
Kako se navodi u knjizi "Veliki graditelj Miroslav Loose" autora Karla Drage Miletića, na prijedlog vijećnika Mehmeda ef. Đikića, tim je zajmom bilo planirano finansirati tržnicu, ubošku kuću, kanalizaciju, kupalište, treći most, električnu rasvjetu i tramvaj.
- Sve su te radnje od prijeke potrebe za zdravstveni i ekonomski razvitak našeg grada, a osim toga bit će od njih i znatne materijalne koristi, kao što to najbolje vidimo kod sarajevske općine - rekao je vijećnik Đikić na sjednici Općinskog vijeća vođenoj 16. februara 1899. godine.
U to vrijeme, kako zapisuje historičar Miletić, na čelu Mostara bio je H. Ahmetbeg Hadžiomerović, dok su dužnost dogradonačelnika obnašali Đorđo Glavan i Ivan Bašadur.
Vijećnik Ante Butigan dao je prijedlog da se uz vodovod, koji je u to vrijeme bio gorući problem ovog grada, sagradi i treći most preko Neretve jer je po "prometnim odnošajima ovog grada od prijeke potrebe".
Nadalje su mnogi vijećnici izjavili da uviđaju važnost i hitnost predloženih radnji, ali da valja najprije pričekati na realiziranje vodovodne mreže i tek onda meritorno donijeti zaključe o ostalim prijedlozima.
Zanimljiva je i činjenica kako je, prema izvještaju, postojalo vrijeme kad je budžet Grada Mostara bio u suficitu. Naime, prema planiranom troškovniku za izvođenje ovih radnji navedeno je kako se 'dohoci ove općine tako povoljno razvijaju da može svake godine u ime kamata i amortizacije zajma i svotu od 10-15.000 forinti u njen proračun uvršćivati, što se najbolje vidi ih njezinih pretećaka prošlih godina'.
Mostar propustio priliku za tramvaj
I dok su neki projekti kasnije realizirani, mostarski tramvaj nikada nije ugledao svjetlo dana.
Ideja je zamišljena po uzoru na Sarajevo, gdje je prvi tramvaj pušten u saobraćaj 1. januara 1885. godine, no u Mostaru se plan nikada nije ostvario.
Tako je Mostar, iako je još prije više od stoljeća imao ambiciozan plan modernizacije, propustio priliku da postane grad s tramvajskim saobraćajom.
(Bljesak.info/DEPO PORTAL/au)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook