Europski parlament i Vijeće EU postigli su dogovor o novim pravilima vezanim uz vozačke dozvole, čiji je cilj modernizacija sustava i povećanje sigurnosti na cestama. Najveća novost je uvođenje digitalne vozačke dozvole, koja će vozačima biti dostupna putem mobilnih uređaja, dok će fizička verzija i dalje ostati opcija na zahtjev.
Među izmjenama koje su izazvale najviše rasprava je mogućnost država članica da za vozače starije od 65 godina propišu kraće razdoblje valjanosti vozačke dozvole. Time bi se, uz već postojeće liječničke preglede u nekim zemljama, uvele dodatne obveze koje pogađaju isključivo ovu dobnu skupinu.
Na takvu odredbu reagirala je AGE Platform Europe, krovna organizacija koja okuplja udruge za prava starijih osoba iz cijele Europske unije. U svojoj objavi upozorili su kako bi uvođenje automatskih dobnih granica bez individualne procjene sposobnosti za vožnju moglo predstavljati oblik diskriminacije temeljem dobi.
– Takve mjere nisu utemeljene na znanstvenim dokazima koji bi opravdali automatsko smanjenje valjanosti vozačke dozvole nakon određene dobi. Umjesto toga, potrebna je individualna procjena sposobnosti, neovisno o godinama života, poručili su iz AGE Europe.
Organizacija podsjeća kako mnoge starije osobe i dalje aktivno, odgovorno i sigurno sudjeluju u prometu, te da bi neosnovana ograničenja mogla imati negativne posljedice za njihovu mobilnost, samostalnost i kvalitetu života.
Nova pravila o vozačkim dozvolama još nisu stupila na snagu, a države članice imat će rok od pet i pol godina za njihovu primjenu. Očekuje se da će svaka zemlja odlučiti hoće li i na koji način primijeniti odredbu o kraćem trajanju dozvola za starije vozače, prenosi Večernji.ba.
(DEPO PORTAL/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook