Problemi koji izazivaju blokirani računi Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) prevazilaze granice BiH, na što su ukazali i sindikati koji djeluju pri ovoj Agenciji, piše Raport.
Međutim, za Vijeće ministara BiH, a izgleda i za menadžment BHANSA-e na čijem je čelu Davorin Primroac, zet Dragana Čovića, lidera HDZBiH, prioritet je da ovaj problem riješe na način da se dug od 100 miliona KM koliko Vlada RS duguje slovenskom „Viaductu“, namiri iz državnog budžeta.
Jer, javnost nema nikakvih informacija o tome jesu li se Vijeće ministara BiH, Pravobranilaštvo BiH i druge institucije obraćali vlastima u Belgiji, ispostavili žalbu na to što je „Viaduct“ počeo naplatu parama BHANSA-e koji stižu preko Eurocontrola i jesu li alarmirali sve nadležne i evropske institucije o posljedicama „Viaductove“ presude.
Je li iko nadležne sudove za ovrhu u Belgiji i u EU podsjetio da BHANSA nije privredni subjekt nego vrši javne ovlasti od javnog interesa?
Evidentno je da se ovaj problem, prisutan skoro mjesec u BiH još uvijek doživljava neozbiljno,a u međuvremenu Koordinacija kontrolora zračnog prometa Evropske unije (ATCEUC) zbog situacije u kojoj se našla BHANSA pisala je belgijskim ministrima pravde , vanjskih poslova, te mobilnosti, kao i svima nadležnima u Eurocontrolu .
Ova koordinacija koja predstavlja više od 14.000 kontrolora zračnog prometa Evrope iskazala je snažnu zabrinutost u vezi s pravnim i financijskim rizicima koji trenutno prijete BHANSA-i, ali i stabilnosti usluga zračne plovidbe diljem Evrope.
Iz te koordinacije su naveli da je BHANSA na rubu operativnog kolapsa,te ako ne bude hitne intervencije da može doći do potpunog gašenja službi kontrole zračnog prometa u zračnom prostoru, zatim do zatvaranja međunarodnih aerodroma u Sarajevu, Banjoj Luci, Mostaru i Tuzli.
Upozoravaju i na mogućnost prekida vojnih, humanitarnih i medicinskih letova, uključujući misije EUFOR Althea.
Zatim ukazuju na masovna otpuštanja visokokvalificiranog osoblja, s dugotrajnom štetom za sigurnost zračnog prometa.
„ Zračni prostor Bosne i Hercegovine kritično je čvorište u jugoistočnoj Europi, u kojem se obavlja značajan broj evropskih preleta. Gašenje bi nametnulo preusmjeravanje letova, povećavajući gužve u susjednim državama, poremetilo evropsku bankomatsku mrežu, utječući na zrakoplovne prijevoznike i putnike diljem kontinenta. „- navodi se u pismu Koordinacije kontrolora zračnog prometa Evropske unije (ATCEUC).
Također, iz ATCEUC-a su pozvali belgijske vlasti da potpišu i finaliziraju Dodatni protokol uz Sporazum između Eurocontrola i Belgije, a kako bi se spriječile slične krize u budućnosti i kako bi se očuvala financijska stabilnost .
„Ovaj Dodatni protokol pojačat će imunitet EUROCONTROL-a u Belgiji, posebno imunitet od naloga trećih strana za zapljenu naknada za zračnu plovidbu koje prikuplja EUROCONTROL-ov CRCO i isplaćuje državama članicama EUROCONTROL-a. Nedostatak takve pravne zaštite dovodi EUROCONTROL-ov financijski sistem u opasnost, s mogućim dodatnim teškim posljedicama za evropski vazduhoplovni sektor. S obzirom na trenutnu geopolitičku složenost, situacija u Bosni i Hercegovini možda neće ostati izoliran slučaj, te bi se mogli pojaviti slični izazovi koji bi predstavljali širu prijetnju stabilnosti evropskog vazduhoplovstva“, naveli su iz ATCEUC-a.
I dok jedna asocijacija poput ove piše briselskim institucijama javnost u BiH čak ne zna ni šta su Pravobranilaštvo BiH i Vijeće ministara BiH učinili da pokušaju dug naplatiti od Vlade RS-a koja se na plaćanje obavezala i sporazumom još 2017. godine.
No, očekivano, minsitri SNSD-a u Vijeću ministara BiH, kao i HDZ-aBiH kojem je u ovom trenutku najvažnije „osloboditi“ instituciju kojom rukovodi Čovićev zet , sva rješenja usmjeravaju na državni budžet.
Građani BiH moraju znati zašto se Vlada RS ne može odmah tužiti zbog kršenja Sporazuma, kao i da li se novac za dug RS-a pokušao osigurati iz tog entiteta.
(DEPO PORTAL/dg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook