Generalni direktor Global Ispat Koksne Industrije Lukavac Almin Suljić podnio je ostavku, a upravljanje kompanijom preuzeo Osman Abadžić. Ostavka Suljića je došla nakon što je više od mjesec dana upozoravao na posljedice koje su uslijedile prekidom željezničkog saobraćaja na relaciji Ploče – Lukavac, kojim se odvijao promet prijeko potrebne sirovine za rad lukavačkog giganta.
Federalna.ba podsjeća da su veći problemi počeli nakon što je, zbog poplava i klizišta, oštećena željeznička pruga u Jablanici. Zasjedao je i Štab civilne zaštite Lukavac, a načelnik Edin Delić izrazio je zabrinutost, zbog moguće ugroženosti 900 radnih mjesta i ekološke katastrofe koja bi mogla uslijediti, a čije posljedice bi bile nemjerljive.
Ako blokada željezničkog saobraćaja bude trajala duže od mjesec, to će imati nesagledive posljedice za poslovanje GIKIL-a, čime će 900 radnih mjesta biti dovedeno u pitanje, isto kao i proizvodnja koksa i opstanak ove kompanije, što će uzrokovati i milionske gubitke. Upozorio je na ovo Almin Suljić, direktor GIKIL-a u ostavci, prije nešto više od mjesec u razgovoru za Federalnu televiziju. U oktobru je dodatni trošak GIKIL-a iznosio dva miliona maraka, a neophodna sirovina za proizvodnju iz Luke Ploče se dostavlja drumskim putem.
- Za dnevnu potrebu s ovim ugovorima koje imamo potrošimo oko 2.400 tona uglja, kamionima dovučemo 700-800 tona na dan, jer se ne može 140 kamiona obrnuti u danu - istakao je Almin Suljić, direktor GIKIL-a u ostavci.
Tako se prekidom željezničkog saobraćaja GIKIL našao u najvećoj logističkoj krizi od postojanja. U konačnici, to može dovesti do potpunog kolapsa ove kompanije.
- To znači da je proizvodnja smanjena na temperaturno-tehnološki minimum. Ispod tog minimum ako krenemo, a zalihe nam padaju, bojim se da ćemo doći u situaciju da nema povratka - poručio je Suljić.
Sa druge strane, gradonačelnik Lukavca Edin Delić izražava zabrinutost zbog problema s kojim se suočava GIKIL, hoće li fabrika raditi te o pitanju sigurnosti radnika i građana. Uz sve, dodaje da je komunikacija s Upravom GIKIL-a u protekloj godini izrazito loša. Ističe da ne znaju ni ko je vlasnik GIKIL-a ni ko njime upravlja, ali nezvanično znaju da su gubici prije problema sa željezničkom prugom iznosili 60 miliona maraka.
- Želimo i s vlasnicima, a ne znamo ko je sada vlasnik, i s vladama iskomunicirati tako da donesemo najbolja rješenja. Ako me pitate šta je najbolje rješenje, nisam kvalificiran da to govorim u ovom trenutku, ali sam kvalificiran da tražim da se o tome komunicira - kaže Delić.
Radnici, također, zabrinuti, njih 900. Ne znaju hoće li moći sačuvati radna mjesta.
- S aspekta radnika, situacija je zabrinjavajuća. Upitna su radna mjesta. Sanacija pruge koja još nije počela je veoma otežala rad GIKIL-a. Trenutno trpimo velike gubitke - naglasio je Ermin Halilović, predsjednik Sindikata radnika GIKIL-a.
Zbog prekida željezničkog saobraćaja u Jablanici trpi bh. privreda, pogotovo kompanije čiji rad zavisi od dopremanja sirovina potrebnih za proizvodnju.
- Mogu reći da će GIKIL, kao nosilac našeg spoljnotrgovinskog poslovanja u Tuzlanskom kantonu, jedan od najvećih izvoznika i uvoznika, koji je donosio i veliku dobit privredi Tuzlanskog kantona - imati ogromne posljedice - poručio je Nedret Kikanović, predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla.
Osim GIKIL-a, zbog nemogućnosti dopreme sirovine otežano je i poslovanje Arcelor Mittala Zenica i stotine drugih kompanija. U međuvremenu državni ministar prometa i komunikacija Edin Forto zatražio je smjenu direktora Željeznica jer još nema odgovora kada će željeznička pruga biti na raspolaganju bh. privredi. O svemu bi se trebala očitovati Vlada Federacije BiH na narednoj sjednici.
Prilog FTV pogledajte ovdje.
(DEPO PORTAL/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook