Šta je sa elektronskim naručivanjem?

Odlazak ljekara stigao na naplatu: Pacijenti muku muče sa naručivanjem pregleda na KCUS-u

Hronika11.03.24, 09:46h

Odlazak ljekara stigao na naplatu: Pacijenti muku muče sa naručivanjem pregleda na KCUS-u
Malo je radiologa, nedostaje kadra i vrlo je moguće da je njihov nedostatak došao na naplatu

 

 

Iskustvo žena posljednjih godina, bar kada je Radiologija KCUS-a u pitanju, bilo je uglavnom pozitivno. Pokušavao se naći odgovarajući termin, a najčešće su se pacijentice naručivale odmah nakon onkološke kontrole, šest mjeseci unaprijed, piše Oslobođenje.

 

Nažalost, malo je radiologa, nedostaje kadra i vrlo je moguće da je njihov nedostatak došao na naplatu. Apelujemo na vlasti da iznađu mogućnosti i načine da zdravstvena usluga bude blagovremena, jer jedino takva ima efekta. Kada je ovakvo stanje sa onkološkim pacijentima, postavlja se pitanje kako i ko radi na prevenciji i rutinskim pregledima?

 

Reakcija je ovo Udruženja osoba oboljelih i liječenih od tumora dojke Renesansa na nedavni slučaj jedne Sarajke, onkološke pacijentice, koja je imala problem sa zakazivanjem pregleda mamografije na Radiologiji Kliničkog centra.

 

Naime, ona ima zakazan pregled kod onkologa 22. aprila, a prije toga, tačnije krajem marta, mora na mamografiju koju radi svake godine otprilike u isto vrijeme.

 

- I s tim nalazom idem onkologu. E sad, u augustu prošle godine sam imala neke preglede i tražim da mi zakažu termin u martu. Kažu, rano je. Odem ponovo u januaru, opet kažu rano je, dođite krajem februara, jer mi tada otvaramo novu svesku sa terminima. I ja odem prošle sedmice da bi mi rekli što niste došli ranije, priča naša sagovornica i dodaje da su joj zakazali termin tek 9. maja, jer nekad radi samo jedna doktorica i ne može da stigne sve.

 

Na KCUS-u priznaju da imaju problem sa nedostatkom kadrova.

 

- Kao i svaka druga zdravstvena ustanova, ne samo u BiH već i šire, KCUS ima nedostatak kadrova kako medicinske tako i nemedicinske struke. To je problem koji se već godinama provlači, a na kojem se nije ozbiljno radilo. Nova uprava KCUS-a je upravo iz tog razloga odmah poduzela neophodne korake za zapošljavanje dodatnog, neophodnog kadra. Međutim, u velikoj mjeri uspijevamo rad organizirati na način da se nedostatak kadrova ne osjeti na kvalitetu pružanja usluga. Prijemom novih uposlenika će se sigurno ubrzati procedure i smanjiti liste čekanja, te dodatno unaprijediti proces liječenja, obećavaju sa KCUS-a.

 

Nadaju se i da će sistem elektronskog naručivanja doprinijeti boljoj usluzi pacijentima.

 

- Zahvaljujući ZZO, u sve zdravstvene ustanove u Kantonu Sarajevo se uvodi sistem elektronskog naručivanja, što ne samo da olakšava i ubrzava proces naručivanja već ga čini i transparentnim. Na KCUS-u je sistem eNaručivanje uvezan na svim klinikama, tako da ljekari direktno mogu naručivati pacijente za sve preglede. Pored toga, dodatno se radi na uspostavljanju boljeg sistema naručivanja i pružanja usluga, posebno za osjetljive kategorije. Pri Ministarstvu zdravstva KS-a je formirana radna grupa u kojoj su predstavnici svih zdravstvenih institucija, koja nastoji pronaći odgovarajuće rješenje za sve izazove naručivanja po svim medicinskim disciplinama, naglašavaju iz Centra.

 

(DEPO PORTAL/mm)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook