Radovi na izgradnji dionice Vranduk – Ponirak kod Zenice, nakon višemjesečne obustave, ponovo su počeli. Mašine su na terenu i ide se punom parom. Uz novi aneks ugovora o izgradnji definiran je i novi rok za završetak radova.
Trenutno se od Zenice prema sjeveru gradi 50 kilometara autoceste.
U julu prošle godine radovi na gradilištu poddionice Vranduk – Ponirak bili su privremeno suspendovani zbog usklađivanja projektne dokumentacije i dodatne analize troškova za ovu dionicu.
Nakon detaljne analize projekt je proširen.
Potpisivanjem Aneksa IV ugovora o izgradnji izjmeđu JP Autoceste FBiH i izvođača radova gradilište je odblokirano, a radovi nastavljeni, prenosi Federalna televizija.
"Imamo po starom projektu dva vijadukta, dva mosta i jedan tunel, a po novom projektu imamo jedan dodatni vijadukt i dodatni most te KTK konstrukciju", objašnjava Hamza Imamović, građevinski inžinjer u JP Autoceste FBiH.
Vranduk – Ponirak u geotehničkom smislu predstavlja najzahtjevniju poddionicu na cijelom koridoru izgradnje autoceste.
I do sada je bilo sličnih problema, ali novim projektom došli su do naprednijih rješenja.
"Najveći izazov na ovom projektu, s obzirom na zahtjevnost iskopa na sektoru 7 i poprečni presjek samog iskopa, bit će završiti te iskope i napraviti adekvatnu zaštitu kosina te pored toga napraviti vijadukte na pozicijama koje su izrazito nepristupačne za gradnju", navodi Marin Nikolić, predstavnik izvođača radova.
Na cijelom koridoru dužine 61 kilometar radovi uveliko traju. Vrijednost ugovora trenutne investicije iznosi oko milijardu eura.
Na ovoj poddionici, uz mehanizaciju, angažovana je uglavnom domaća radna snaga, bilo da su zaposleni direktno ili kao podizvođači.
"Mi vjerujemo u to da ćemo skupa sa našim investitorom, na zadovoljstvo svih nas i budućih korisnika, završiti na vrijeme i u skladu sa ugovornim odredbama ovaj posao", dodaje Nikolić.
Novi rok za završetak radova Vranduk – Ponirak je 31. mart 2026. godine. Cijeli sjeverni koridor koji spaja Zenicu preko Žepča do Doboja trebao bi biti završen u junu 2026.
Primjera radi, nakon izgradnje, vožnja od Sarajeva do Tešnja, umjesto dosadašnjih 2,5 sata, može trajati oko jedan sat.
Izgradnjom autoceste bit će ostvareni brojni benefiti – razvoj lokalnih zajednica, bolji pristup turističkim, trgovačkim, ekonomskim i rekreacijskim centrima, manje gužve za sve putnike i brži transport za autoprijevoznike.
Za sve navedeno trebamo i brži napredak u gradnji i poštivanje zadatih rokova za završetak radova.
(DEPO PORTAL/dg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook