Vlada Federacije BiH je, na današnjoj sjednici u Mostaru, na prijedlog Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije donijela Odluku o uplati zaostalih neuplaćenih obaveza za penzijsko i invalidsko osiguranje za uvezivanje radnog staža radnicima zavisnih društava - Rudnici mrkog uglja u Koncernu JP Elektroprivreda BiH. Riječ je o sredstvima u iznosu većem od 14,2 miliona KM za uvezivanje staža za 386 rudara.
Ovom odlukom se Rudniku uglja Kreka d.o.o. Tuzla, te rudnicima mrkog uglja Kakanj d.o.o. Kakanj, Breza d.o.o. Breza i Zenica d.o.o. Zenica odobrava uvezivanja radnog staža sa uplaćenim doprinosima za penzijsko i invalidsko osiguranje u ukupnom iznosu od 5.847.780,94 KM, te omogućava penzionisanje 133 radnika, kao i uvezivanje radnog staža sa uplaćenim doprinosima za penzijsko i invalidsko osiguranje u ukupnom iznosu od 8.401.416,72 KM za 253 radnika kojima su uplaćena sredstva po sudskim presudama, a nisu stekli uslove za penzionisanje.
Pojedinačno, Rudniku uglja Kreka d.o.o. Tuzla odobrava se uvezivanje radnog staža u ukupnom iznosu od 2.044.742,44 KM za 58 radnika, Rudniku mrkog uglja Kakanj d.o.o. Kakanj 996.951,09 KM za uvezivanje radnog staža za 24 radnika, zatim Rudniku mrkog uglja Breza d.o.o. Breza 1.089.097,25 KM za uvezivanje radnog staža za 20 radnika, dok se Rudniku mrkog uglja Zenica d.o.o. Zenica odobrava 1.716.990,16 KM za uvezivanje radnog staža za 31 radnika.
Rudniku mrkog uglja Breza d.o.o. Breza odobrava se uvezivanje radnog staža za uplaćena sredstva po sudskim presudama, za 125 radnika koji nisu stekli uslove za penzionisanje, u ukupnom iznosu od 4.192.474,33 KM, a Rudniku mrkog uglja Zenica d.o.o. Zenica za uvezivanje radnog staža za uplaćena sredstva po sudskim presudama, za 128 radnika koji nisu stekli uslove za pezionisanje, u ukupnom iznosu od 4.208.942,39 KM.
Sredstva će biti isplaćena iz sredstava rudnika u Koncernu JP EP BiH, a ista su obezbijeđena Odlukom o izmjenama Odluke o odobravanju sredstava za davanje pozajmice zavisnim društvima - rudnicima uglja od 17.10.2023. godine.
Za realizaciju ove odluke zaduženi su JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo, zavisna društva - rudnici uglja u Koncernu, Federalni zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje, te Porezna uprava Federacije BiH. Odluka stupa na snagu dan nakon objave u Službenim novinama Federacije BiH.
Vlada Federacije BiH danas je na prijedlog Federalnog ministarstva finansija donijela Uredbu o izmjenama i dopunama Uredbe o načinu i kriterijima za pripremu, izradu i praćenje realizacije Programa javnih investicija. Riječ je o izmjenama više članova, a cilj je unaprijediti pravni okvir koji će osigurati bolju pripremu projekata za buduće finansiranje iz sredstava EU i Investicijskog okvira za Zapadni Balkan. Uredba je usklađena sa evropskim zakonodavstvom i zahtjevima Evropske unije.
U obrazloženju se ističe da donošenjem izmjena i dopuna ove uredbe Vlada Federacije BiH pravi korak ispred ostalih nivoa vlasti u BiH, te potvrđuje liderstvo u procesu reformi upravljanja javnim investicijama.
Kako bi se za neke projekte implementirale dobre prakse i uvela dvostepenost ocjenjivanja, Uredbom se, između ostalog, definira projektna ideja kao koncept projekta ili programa koji sadrži osnovne informacije o projektu ili programu za koji nisu poznati svi relevantni projektni parametri niti postoji relevantna projektna dokumentacija. Radi usklađenosti sa Zakonom o budžetima u FBiH, te Provedbenom uredbom Komisije EU od 20. januara 2015. godine, odnosno propisima EU, uvode se i jasne definicije za male, srednje i velike projekte. Precizirano je da je projekt male vrijednosti projekt čija je ukupna vrijednost veća od 100.000 KM, a manja od 2.000.000 KM, dok projekt srednje vrijednosti ima ukupnu vrijednost veću od 2.000.000 KM, a manju od 30.000.000 KM. Projekt velike vrijednosti je projekt čija je ukupna vrijednost veća od 30.000.000 KM.
Kako se navodi u obrazloženju, postavljeni su i viši standardi pripreme projektne dokumentacije kod složenijih i finansijski značajnijih projekata. S ciljem adekvatnog ocjenjivanja i rangiranja kandidiranih projekata izmijenjen je obrazac za ocjenu projekta, te razrađena skala bodovanja u okviru svakog postavljenog kriterija za ocjenjivanje, te je definirana dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenje kriterija. Novim obrascem za ocjenu projekata vrši se usklađivanje sa zahtjevima EU. Naime, u Obavještenju EK članovima Upravnog odbora Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF) definirana je nova metodologija rada prema zahtjevima EU za podršku infrastrukturnim investicijama zemljama Zapadnog Balkana. Detaljno je obrazložena i potreba uspostavljanja i održavanja sistema kojim će se unaprijediti identifikacija, priprema i odabir infrastrukturnih projekata, posebno u oblasti energetike, transporta, životne sredine i socijalnog sektora. Novim modelom za ocjenu projekata utvrđuju se jedinstveni kriteriji za razlikovanje zrelih od manje zrelih projekata u svrhu formiranja liste sektorskih infrastrukturnih projekata koju je kasnije potrebno spojiti s ciljem dobijanja Jedinstvene liste infrastrukturnih projekata na nivou BiH.
Istaknuto je da je Federalno ministarstvo finansija izmjene i dopune Uredbe pripremilo u okviru „Projekta upravljanja javnim investicijama za rezultate: Sistem za planiranje i upravljanje javnim investicijama - PIPMS BiH“ koji se finansira putem IPA 2019, a uvažavajući preporuke Ureda za reviziju institucija u FBiH, interne revizije Ministarstva, kao i EU direktive i najbolje svjetske prakse. Također, Federalno ministarstvo finansija je prepoznalo važnost i hitnost realizacije preporuka EK koje su identificirane u okviru izrade Programa integriranja Bosne i Hercegovine u EU u Poglavlja 22 - Regionalna politika i koordinacija strukturnih instrumenata.
Uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u Službenim novinama FBiH.
Vlada Federacije BiH donijela je Odluku o određivanju organizacijske jedinice Federalnog ministarstva pravde za osiguranje tehničke ispravnosti, održavanje i trenutnu isporuku elektronskih podataka glavne knjige registra i funkcionisanje sistema registracije. Kao nadležna služba određena je Služba za opće i zajedničke poslove Federalnog ministarstva pravde.
U obrazloženju se navodi da je Vlada Federacije BiH, u skladu sa Zakonom o registraciji poslovnih subjekata u FBiH, dužna osigurati tehničku ispravnost, održavanje i trenutnu isporuku elektronskih podataka glavne knjige registra, kao i funkcionisanje sistema registracije. S tim u vezi, Vlada Federacije BiH je na sjednici održanoj krajem decembra prošle godine zadužila Federalno ministarstvo pravde da dostavi prijedlog odluke kojom će se odrediti nadležna služba za navedene aktivnosti.
U okviru Projekta poboljšanja poslovnog okruženja LIFE za implementaciju integrisanog elektronskog sistema registracije poslovnih subjekata u Federaciji BiH, koji se provodi u saradnji sa Međunarodnom finansijskom koorporacijom (IFC), predviđeno da će Vlada Federacije BiH biti korisnik ili primalac određene hardverske opreme i softversko – licencnih prava.
(DEPO PORTAL/af)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook