naknadaza provjeru

Provjeravate li stanje svog računa na bankomatima? Znate li da se ta usluga naplaćuje?

Biznis Klub16.01.24, 20:35h

Provjeravate li stanje svog računa na bankomatima? Znate li da se ta usluga naplaćuje?
Tako će vam nakon provjere računa stići obavijest o naknadi, integrirana u mjesečni Izvod

 


Debitna kartica je najšire korištena platna kartica putem koje se može potrošiti ili podići samo iznos koji se već nalazi na računu.

 

Poznato je da postoje bankovne usluge koje komitenti mogu birati i unutar paketa plaćati zasebno poput paketa za Internet/mobilno bankarstvo, pogodnosti primanja obavijesti i izvoda putem e-mail adrese, ili druge obavijesti putem SMS-a, ali šta je sa uslugama korištenja bankomata.

 

Korištenje bankomata takođe potpada pod usluge za naplatu tako u nekim bankama podizanje gotovine (isplata) podliježe naplati naknade za uslugu čak i ako novac podižete sa bankomata banke čiji ste komitent, ne samo s bankomata koji pripadaju drugim bankama, dok je na bankomatima nekih banaka ta usluga, za matične bankomate besplatna.

 

Međutim, da li ste znali da se i sama provjera stanja na vašem računu putem bankomata naplaćuje?

 

Da, usluga za koju možda i ne znate da je predmet naplate poput provjera stanja računa na bankomatima, podliježe naplati usluge.

 

Naime, za samo provjeru stanja na svom računu, banke će za provjeru na matičnom bankomatu naplatiti od 0,25 KM pa naviše proizvoljno dok je provjera stanja na računu na bankomatima koji ne pripadaju vašoj banci ili u inostranstvu od 1,00 KM pa naviše.

 

Tako će vam nakon provjere računa stići obavijest o naknadi, integrirana u mjesečni Izvod.  

 

Uvođenje usluga i naplata bez dovoljne komunikacije sa komitentima

 

Većina ovih naplata je uvedena i sprovedena bez većih javnih obavijesti, što znači da osim ako se ciljano ne informirate sami putem javnih komunikacijskih kanala banaka, mala je vjerovatnoća da ćete za specificiranu izmjenu naknade ili pak dodatu naknadu biti lično obaviješteni.

 

Iznosi naplate su mali ali zavisi od frekvencije provjera i potreba svakog komitenta/korisnika.

 

No, ne radi se o visini naknade niti njenom postojanju već o činjenici da se većina korisnika iznenadila istom jer je od strane banaka uvedena bez korisničke obavijesti.

 

- Tek sam na izvodu slučajno primijetio ovu naplatu i zaista ne mogu reći od kada datira i kada je uvedena - izjavio je za Akta.ba korisnik ProCredit banke.

 

- Nisam prethodno obaviještena i nemam više informacija, samo mi stoji novi trošak u aplikaciji, iako se radilo o provjeri na bankomatu moje banke. Nisam prije primijetila tu naplatu a komitent sam skoro 9 godina - rekla je za Akta.ba jedna od korisnica usluga ASA banke.

 

 

U skoro svim javnim obavijestima banaka o cjenama njihovih usluga stoji da banka ugovara, obračunava i naplaćuje naknade za usluge koje obavlja u poslovanju sa fizičkim licima, u visini tarife naknada i drugih odredbi utvrđenih cjenovnikom.

 

Naknade za obavljanje usluga, banka naplaćuje od korisnika usluga, ako sporazumom između korisnika usluga ili trećih lica i banke nije drugačije određeno.

 

Takođe, navodi se i da se sve naknade koje se obračunavaju jednokratno, naplaćuju prilikom izvršenja usluge a da banka u cilju osiguranja konkurentnosti i posebnih interesa te u zavisnosti od tržišnih uslova, ponude i potražnje, vodeći računa o riziku posla i troškovima poslovanja banke, svojom odlukom može smanjiti, odnosno povećati visinu naknade za pojedini posao, kojom se namjeravani ciljevi mogu ostvariti.

 

 

 

 

Nastavak čitajte na linku

 

(DEPO PORTAL/af)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook