Stigla na tržište

Protest ili antisemitizam: Aplikacija koja poziva na bojkot proizvoda vezanih za Izrael, koji se brendovi najviše pominju?

Biznis Klub03.12.23, 13:12h

Protest ili antisemitizam: Aplikacija koja poziva na bojkot proizvoda vezanih za Izrael, koji se brendovi najviše pominju?
Aplikacija je stigla na tržište 13. novembra. Do sada je preuzeta više od 100.000 puta. Prema komentarima na društvenim mrežama, ljudi širom svijeta su zainteresovani za aplikaciju, na primjer iz Indije ili Belgije

 

 

Aplikacija očigledno radi vrlo jednostavno: Korisnici mogu skenirati bar-kod proizvoda ili unijeti njegovo ime - i u roku od nekoliko sekundi saznati kako proizvođač "podržava Izrael". Zatim se prikazuje "No Thanks", odnosno "Ne, hvala" - poziv da se određeni proizvodi ne kupuju. U videima na TikToku i platformi X može se vidjeti da su navedene kompanije  poput Coca-Cole i Nescafé, piše DW.

 

Aplikacija je stigla na tržište 13. novembra. Do sada je preuzeta više od 100.000 puta. Prema komentarima na društvenim mrežama, ljudi širom svijeta su zainteresovani za aplikaciju, na primjer iz Indije ili Belgije.

 

Od kada je militanta islamistička organizacija Hamas, koja je od strane Europske unije, SAD-a, Njemačke i drugih zemalja označena kao teroristička organizacija, napala Izrael 7. oktobra, ubila 1200 ljudi i uzela oko 240 taoca, sukob između Izraela i Hamas je eskalirao. Prema informacijama Ministarstva zdravstva koje vodi Hamas, od 7. oktobra je na palestinskoj strani navodno ubijeno gotovo 15.000 ljudi. Od tada se mnogi ljudi širom svijeta pozicioniraju ili kao pristalice Izraela, pristalice Palestinaca ili čak pristalice Hamasa. Prema komentarima na društvenim mrežama, aplikacija za bojkot "No Thanks" uglavnom je preuzeta od strane pristalica Palestinaca.

 

Trenutno nije moguće preuzeti aplikaciju iz Play Store-a, a prema istraživanjima Deutsche Welle-a, do 01.12.2023. godine, nije postojala verzija za iOS, odnosno za Apple uređaje. Ipak, čini se da je moguće aplikaciju dalje preuzeti putem alternativnih načina.

 

Međutim, ostaje pitanje - ko stoji iza aplikacije "No Thanks" i koje tačno ciljeve ima? Također, postavlja se pitanje zašto aplikacija trenutno nije dostupna u Play Store-u.

 

"Izgubio sam brata"

 

Prema informacijama navedenim u aplikaciji, Ahmed Bashbash je razvio "No Thanks". Prema tim navodima, trenutno živi u Mađarskoj, a odgovarajući na upit Deutsche Welle-a, napisao je da je Palestinac iz Gaze. Bashbash je rekao DW-u da je izgubio brata"u tom masakru", a njegova sestra je preminula 2020. godine jer tada nije na vrijeme dobila medicinsku pomoć iz Izraela. Cilj bojkota je, kako kaže, "spriječiti da se ono što se meni dogodilo dogodi još jednom Palestinu".

 

Na listama sa brojnim brendovima koje, prema vlasnicima web stranica, treba bojkotovati, nalaze se svjetski poznate kompanije poput Adidas-a, McDonald's-a, Chanel-a, Netflix-a i Apple-a. Liste obuhvataju firme iz različitih industrija, od prehrambenih proizvoda i kozmetike do pružatelja usluga streaming) Neke kompanije nalaze se na listi jer su zajedno pokrenule kampanju nakon 7. oktobra u kojoj su osudile teroristički napad Hamasa na Izrael i izrazile protivljenje svakom obliku mržnje i antisemitizma. Druge kompanije, prema tim web stranicama, ulažu, na primjer, u izraelske startape ili finansiraju "krađu palestinske teritorije".

 

Ostatak teksta možete pročitati ovdje.

 

(DEPO PORTAL/mm)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook