U prostorijama ASA Group, a na inicijativu Udruženja poslodavaca FBiH održan je sastanak federalnog ministra trgovine Amira Hasičevića, predstavnika proizvođača, distributera, trgovaca zainteresiranih za sudjelovanje u akciji 'zaključavamo cijene'.
Federalni ministar trgovine Amir Hasičević kazao je da je ovo bila prilika da se detaljno predstavi dobrovoljna akcija smanjenja i fiksiranja cijena određenih prehrambenih proizvoda i ostalim akterima u distributivnom lancu od proizvođača, distributera, veletrgovaca, trgovaca do potrošača, od čega će korist imati potrošači kao krajnji korisnici.
- Namjera nam je bila da vidimo na koji način možemo jedni drugima pomoći u ostvarivanju zajedničkih ciljeva, a to je da kroz dijalog u partnerskom duhu, olakšamo našim potrošačima ovaj period divljanja cijena i pokažemo da smo društveno odgovorni uz posebnu osjetljivost prema najosjetljivijim kategorijama. Akciju 'zaključavamo cijene' prvenstveno smo kreirali i izdefinirali s predstavnicima velikih trgovačkih lanaca. Htio sam vidjeti s proizvođačima kako možemo pomoći i ovim manjim trgovcima koji bi željeli , da otvorimo dijalog, da vidimo kakve su mogućnosti da i njih uključimo, ukoliko iskažu interes - kazao je ministar Hasičević
.
Predsjednik Udruženja poslodavaca Adnan Smailbegioviuć kazao je kako su poslodavci, članice Udruženja poslodavaca, ali i ostali, kao društveno odgovorni i cijeneći partnerski dijalog s ministrom Hasičevićem, ušli u ovu dobrovoljnu akciju jednoglasno.
Pomoćnica ministra trgovine Merima Maslo kazala je kako je važno da ova akcija bude u normativnom okviru te predstavila zainteresiranima da je Ministarstvo sačinilo Protokol čijim potpisivanjem će zainteresirani i službeno postati dijelom akcije snižavanja i zaključavanja cijena.
Također je podsjetila da će akcija biti transparentna od početka do kraja i da će na web stranici ministarstva biti objavljen popis svih trgovaca i proizvođača koji sudjeluju u akciji 'zaključavamo cijene'.
Nihad Imširović iz Udruženja poslodavaca podsjetio je još jednom da je suradnja trgovaca, poslodavaca i Ministarstva strateški zaokret, jer prvi put u posljednje tri decenije imaju komunikaciju a resornim ministarstvom i partnerski odnos u kreiranju što boljeg poslovnog okruženja, naročito kada je trgovina u pitanju.
- Izašli smo iz rigidnih odluka (odluka o ograničavanju marži) i ušli u dobrovoljni projekat. Širi je obuhvat artikala u odnosu na prvobitno najavljeni. Izlazimo s projektom koji obuhvaća kompletan lanac od početka do kraja - kazao je Imširović.
On je dodao da u akciji ''zaključavamo cijene'' nisu išli na to da uključe najjeftinije proizvode lošije kvalitete nego da obuhvate što veći broj dobavljača, da fiksiraju cijenu za kvalitetnu robu u određenom vremenskom periodu, u trajanju od tri mjeseca.
Veliki lanci se obvezuju da će sniziti i zaključati cijene za 40 + proizvoda, a mali mogu i za 20 + proizvoda. Kompanije koje budu sudjelovale na vratima će imati plakate s popisom proizvoda i cijenama prije i poslije zaključavanja.
Istaknuto je da se dijalogom, a ne nametnutim mjerama grade dobre priče. Ovo je dobar primjer kako u buduće treba raditi, ocijenili su sudionici sastanka. Cilj ove akcije nije samo zaključati cijene nego i pokazati da poslovna zajednica treba biti uključena u svim procesima što se tiče ekonomije.
Udruženje poslodavaca u FBiH i resorno ministarstvo trgovine, najavljuju i nove projekte i suradnju na planu prilagodbe propisa s ciljem razvoja sektora trgovine i zaštite potrošača u FBiH, priopćilo je Federalno ministarstvo trgovine.
(FENA/af)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook