Potrošači ali i trgovci u Republici Srpskoj nemaju adekvatnu kulturu trgovine i kupovine i često se dešavaju propusti – ocjenjuje Dušan Srdić, predsjednik Udruženja za zaštitu potrošača “Reakcija”.
Danas je u Srpskoj, kao i u većem dijelu svijeta, dan velikih popusta u trgovinama, takozvani Crni petak, koji se decenijama smatra kao početak Božićne kupovine u SAD.
Srdić kaže da je “Crni petak” jedan trend koji je došao iz Sjedinjenih Američkih Država, koji su tvorci i osnovnih potrošačkih prava i prvog zakona o zaštiti potrošača. – S tim u vezi, njihova potrošačka kultura je nešto drugačija u odnosu na našu. Oni taj trend „Crnog petka“ gaje puno više decenija u odnosu na nas – ističe on.
– Ni mi kao potrošači a ni sami trgovci nemaju adekvatnu kulturu i trgovine i kupovine, pa tako često vidimo propuste koji se dešavaju kod samih trgovaca a to je nepravilno isticanje cijene koja je na akciji – izjavio je Srdić.
On kaže da je na tržišnoj inspekciji da provjeri da li su nivelacije cijena bile u prethodnom periodu na više da bi se sada snizile, odnosno, dovele na neko stvarno stanje što se u praksi često dešava.
– Potrošač treba da kupi proizvod po onoj cijeni koja je bila istaknuta na rafi, odnosno, na samom proizvodu. Zakon o zaštiti potrošača kaže da je trgovac dužan da proda proizvod po cijeni po kojoj je kupac stavio proizvod u svoju korpu. Prvi korak u ostvarivanju potrošačkih prava jeste pismeni prigovor upućen trgovcu, a možete se obratiti i Udruženju kako biste dobili pravi savjet – rekao je Srdić.
On je rekao da je kod nas dosta nelojalne konkurencije koja trgovcima ne dozvoljava da posluju kako bi trebali.
Srdić je istakao da se budi svijest potrošača i da u Udruženju dobijaju prigovore kupaca, te da imaju 1.000 potrošačkih prigovora na nivou jedne godine.
– S jedne strane je dobro što se budi svijest potrošača, a s druge strane, vidimo da trgovci nisu strana koja poznaje zakon, a morali bi – naveo je Srdić, dodajući da se žene više žale i bore za svoja prava, objavio je ATV.
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook