Nakon što je tokom ljeta otpustio oko 90 posto uposlenika svoje kompanije, izvršni direktor indijskog Dukaana Suumit Shah na platformi X (bivšem Twitteru) se pohvalio odličnim rezultatima svog bota baziranog na ChatGPT-u koji je zamijenio ljude. Chatbot baziran na umjetnoj inteligenciji trenirali su na komunikaciji svojih zaposlenika koji pružaju usluge pozivnog centra te se pokazalo da AI može odgovoriti na sva pitanja kao i ljudi. Tada je naglasio kako je potez otpuštanja bio težak, ali nužan.
Takav odnos prema zaposlenicima izazvao je lavinu kritika, ne toliko zbog samih otkaza, koliko zbog hvaljenja umjetne inteligencije na platformi X. Naime, Shah je napisao kako ne samo da njihov chatbot pruža brže odgovore i brže dolazi do rješenja za probleme korisnike već su zahvaljujući njemu smanjeni troškovi za čak 85 posto.
- Za mene se činilo logičnim zamijeniti cijeli tim s botom koji je recimo sto puta pametniji, koji reagira odmah i stoji me stoti dio onoga što sam trebao platiti za tim korisničke podrške, objasnio je prednosti korištenja umjetne inteligencije u svojoj kompaniji Shah u nedavnom intervjuu za The Washington Post.
Za njega bi bilo logično da istim putem krenu i druge, slične kompanije koje će na odgovarajućim pozicijama moći zamijeniti ljude s AI-om i time poboljšati svoje poslovanje i smanjiti troškove, prenosi Zimo.dnevnik.hr.
Istakao je kako neće svi pozivni centri otpustiti baš sve zaposlenike, no što se tiče pozicija koje uključuju, kako je rekao, copy and paste odgovore, njih će generativna umjetna inteligencija sigurno moći zamijeniti:
- Takvi su poslovi gotovi. Sto posto. S obzirom na to da kompanije sa Zapada u pozivnim centrima često zapošljavaju ljude iz Indije i Filipina, brojni otkazi u kratko vrijeme mogli bi se odraziti na ekonomiju tih zemalja. Pritom nisu ugroženi samo poslovi u kontaktnim centrima. Nedavno je tako Emad Mostaque, izvršni direktor kompanije Stability AI, upozorio na sličan problem za Indiju, ali s programerima. On strahuje kako bi do 2025. godine brojni indijski programeri koje outsourceaju zapadne kompanije mogli ostati bez posla.
Ono što je sigurno jest da budućnost donosi otkaze zbog umjetne inteligencije. Broj otpuštenih ljudi možda neće biti velik kao neke prvobitne pesimistične prognoze, barem ne na početku, ali AI će svakako zamijeniti ljude na brojnim radnim mjestima i pitanje je što će onda ti ljudi raditi - jasno je kako sličan posao neće moći pronaći jer bi na sličnim pozicijama trebala dominirati umjetna inteligencija.
(DEPO PORTAL/af)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!