DRAGOCJENA SARADNJA

Više se nisu uklapali u koncept: Bh. firma, nakon 20 godina, napustila Ikeu i sada razvija svoj brend

Biznis Klub17.03.23, 17:52h

Više se nisu uklapali u koncept: Bh. firma, nakon 20 godina, napustila Ikeu i sada razvija svoj brend
Od 2018. ambijent za poslovanje u drvnoj industriji se promijenio. Radna snaga je počela da odlazi, troškovi su bili veći, a i sirovina je počela da odlazi u izvoz

 

 

Firma Ramex iz Kladnja lider je u oblasti drvoprerađivačke industrije. Punih dvadeset godina su radili za Ikeu. Kroz njihov prodajni lanac su svoj namještaj plasirali od Amerike, Australije, Japana pa sve do najzahtjevnijih svjetskih trižišta. Ističu da su od Ikee mnogo naučili.


- Usvojili smo dosta standarda, dosta procedura i bilo je veoma korisno što se tiče znanja - kazala je Jasminka Hadžiabdić iz Ramexa za Akta.ba na jučerašnjoj konferenciji “PIT DrwoCon 2023”.


Od 2018. ambijent za poslovanje u drvnoj industriji se promijenio. Radna snaga je počela da odlazi, troškovi su bili veći, a i sirovina je počela da odlazi u izvoz.

 

- Jednostavno nismo bili više ta vrsta dobavljača koja je povoljna za velike firme kao što je Ikea. Nije bilo više jeftine radne snage ni jeftine sirovine - pojasnila je.


Također, u njihovoj kompaniji je došlo do smjene generacija.


- Kćerke vlasnika kompanije Ramiza Hajdarevića su se uključile u rad kompanije. One su druga generacija u našoj kompaniji. Željele su da sačuvaju rad svoga oca, ali i da unesu nešto novo. I uvrste taj aspekt sa kojeg mi kao žene doživljavamo biznis - ispričala je Jasminka.


Plasirali dječju dizajnersku liniju


Zbog toga su napustili Ikeu i nastavili uz vlastitu proizvodnu liniju. U decembru prošle godine su predstavili prvu dizajnersku dječju liniju“ Perka“.


- Za dječiji namještaj smo se odlučili jer smo već imali iskustva radeći za Ikeu. Pravimo ga sa mnogo ljubavi za naše najmlađe - istakla je Jasminka.


Smatra da svaka firma mora izabrati svoj put. Njih je Ikea naučila mnogo, ali danas raditi za njih ne bi bilo isplativo.


- Radimo na licitaciju i naše firme donekle ne mogu biti konkurente. Moramo mijenjati tehnologiju i imati sigurnu sirovinu. Stranim firmama koje su bolje automatizovane se isplati serijska proizvodnja za velike firme - pojasnila je.


Fokus na uposlenicima i kvalitetu proizvoda


Danas rade za dosta firmi iz Njemačke i to je naglašava jako zahtjevna proizvodnja. Dosta rade sa bukvom jer je najveći dio dječjeg namještaja bijele boje. Dodaju da je sirovina  ključni problem u drvnom sektoru. Zbog toga godinama uvoze iz Hrvatske.


- Država treba hitno donijeti Zakon o šumama u Federaciji, zabraniti izvoz trupaca i rezane građe te smanjiti doprinose i povećati plate - istakla je  Hadžiabdić.


Poslodavci dodaje moraju staviti fokus na kvalitetu proizvoda i uposlenike. Brendiranje proizvoda jako je važno da mu se poveća vrijednost.


- Nama su najvažniji naši zaposlenici. Trudimo se da usvojimo sve alate da bismo poboljšali uslove. Produktivnost je prostor gdje trebamo raditi, a lean filozofija sa kojom trebamo raditi - poručila je.

 

(Akta.ba/DEPO PORTAL/ad)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook



Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!