Izgradnja dionice autoceste Medakovo–Ozimice

Potpisan najveći investicijski ugovor u posljednjih 30 godina u BiH - vrijednost preko 360 miliona eura!

Biznis Klub09.03.23, 15:20h

Potpisan najveći investicijski ugovor u posljednjih 30 godina u BiH - vrijednost preko 360 miliona eura!
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 361.753.355 eura bez PDV-a, s rokom završetka izgradnje od 30 mjeseci nakon uvođenja izvođača u posao, priopćeno je iz JP Autoceste FBiH

 

 


U sjedištu Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH u Mostaru potpisan je ugovor o izgradnji autoceste na koridoru Vc, dionica Medakovo - Ozimice, dužine 21,3 kilometra.

 


Ugovor su potpisali direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder, kao investitor, uime izvođača radova Asim Cengiz, član Uprave Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S., Evren Utku Gök, projekt menadžer turske kompanije te Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija.


Vrijednost ugovorenih radova iznosi 361.753.355 eura bez PDV-a, s rokom završetka izgradnje od 30 mjeseci nakon uvođenja izvođača u posao, priopćeno je iz JP Autoceste FBiH.


- Prethodna Vlada i Uprava Autocesta iz 2014. godine su planirali izgradnju dionice Medakovo – Poprikuše putem koncesije što se pokazalo neizvodivim procesom na koji je potrošeno mnogo vremena. Zahvaljujući angažmanu i zajedničkim naporima ove Vlade FBiH i aktualne Uprave JP Autoceste FBiH, promjenom modela ugovaranja u rekordnom vremenu, za manje od devet mjeseci, dodijelili smo ugovor za građenje - rekao je Voloder.

 

ugovor-medakovo-ozimice-autocesta


Dodao je kako je ovo najveći investicijski ugovor potpisan u posljednjih 30 godina u Bosni i Hercegovini.


Ustvrdio je kako su potpisivanjem ugovora za izgradnju dionice Medakovo – Ozimice pokazali da se može promijeniti raniji pristup ugovaranja za kratke dionice.


- U proteklom periodu smo pripremili realizaciju radova na dionicama autoceste na Koridoru Vc za novih 85 kilometara i investicijama od oko 4 milijarde maraka. Već su potpisana dva ugovora za realizaciju preko jedne milijarde maraka, dok se potpis ostalih ugovora priprema do kraja trećeg kvartala ove godine. Sada se već nazire kraj izgradnje koridora Vc i sa sigurnošću možemo reći da će do kraja 2025. godine sjeverni dio koridora Vc biti završen i pušten u promet - kazao je Voloder.


Na dionici Medakovo – Ozimice, ukupne dužine 21,3 km, gradit će se pored otvorene trase, jedna petlja, dva dvostrana odmorišta, osam mostova i vijadukti, dva nadvožnjaka, petnaest podvožnjaka i jedan tunel dužine 2.200 metara, a zajedno s dionicom Putnikovo Brdo – Medakovo čija je izgradnja počela u studenog prošle godine, činit će funkcionalnu prometnu cjelinu.


Da bi se kompletirao projekt autoceste na sjeveru još se čeka završetak procedure za dionicu Ozimice – Poprikuše. Time će cijeli taj dio koridora biti u određenoj fazi gradnje.


- Nema važnije stvari za društvo od infrastrukturnog povezivanja. Završetak koridora Vc početak je boljeg povezivanja Bosne i Hercegovine s regijom i Europskom unijom koji će omogućiti brži gospodarski razvoj. U proteklom razdoblju pokazali smo da međusobnom podrškom možemo brže i kvalitetnije djelovati te na taj način ubrzati izgradnju autocesta i brzih cesta - izjavio federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić.


Predstavnik turskog izvođača Asim Cengiz rekao je kako je ovaj projekt nastavak uspješne suradnje između Autocesta FBiH i turske firme.


- Dosada smo zajedničkim snagama završili mnogo značajnih projekata, uvijek u okviru vremenskog roka i u skladu s ugovornim obavezama. Nema sumnje da će tako biti i ovaj put - istaknuo je Cengiz.


On je iskoristio priliku te je zahvalio narodu Bosne i Hercegovine na nesebičnoj pomoći nakon nedavnog katastrofalnog potresa koji je zadesio Tursku.


Izgradnja dionice Medakovo - Ozimice financirat će se sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB), te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).


- Izgradnja tunela Prenj počinje u ovoj godini, a njegov završetak je planiran za razdoblje od šest godina čime će kompletan koridor Vc biti završen do kraja 2028. godine. Korist za gospodarstvo i društvo ovim investicijama će biti značajna tako da mogu reći da je period iščekivanja i trošenja vremena za izgradnju novih dionica iza nas, te da će život svih građana biti bolji i da će nada i sreća biti veća - poručio je na kraj Elmedin Voloder, direktor Autocesta FBiH.


(FENA/ad)

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook



Komentari - Ukupno 3

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!