Više zabrinutih građana Sarajeva primijetilo je prethodnih dana da se nešto neuobičajeno dešava sa plinom. Kako tvrde za DEPO Portal, nekoliko njih je kontaktiralo Sarajevogas i prijavilo neuobičajeno crvenu boju plina (umjesto plavičaste) prilikom kuhanja.
Također, određeni broj građana prijavilo je neuobičajeno visoke temperature na plinskim bojlerima koje koriste kao i obično, te im se tako visoke temperature nisu ranije pojavljivale.
Shodno svenu tome, DEPO Portal zatražio je objašnjenje od Sarajevogasa... Da li je sve u redu sa plinom koji se distribuira građanima u Sarajevu, ima li razloga za zabrinutost?
Iz KJKP Sarajevogas navode da nikakvih problema nema, te tvrde i da u njihovom Dispečerskom centru u proteklom periodu nisu zabilježeni pozivi, ali ni upiti koji bi se odnosili na navedena pitanja.
- KJKP Sarajevogas d.o.o svakodnevno vrši mjerenje kvaliteta isporučenog prirodnog gasa. Na osnovu mjerenja možemo potvrditi da je prirodni gas u distributivnoj gasnoj mreži Kantona Sarajevo zahtijevanog kvaliteta. Dakle, nema razloga za zabrinutost - odgovorili su za DEPO Portal.
Na pitanje da li mogu objasniti zbog čega dolazi do ovih promjena, odnosno da li je riječ o lošijoj kvaliteti plina, iz Sarajevogasa navode:
- Pri potpunom i pravilnom sagorijevanju prirodnog gasa plamen na gorioniku gasnog aparata treba biti “plavičaste” boje. Plamen takođe treba biti stabilan, odnosno ne smije biti “uvlačenja” plamena u gorionik niti “otkidanja” plamena od gorionika jer bi moglo izazvati gašenje plamena i prekid rada gorionika. Da bi navedeno bilo osigurano važno je da u gasnom aparatu (na gorioniku) bude podešena smjesa (pravi omjer) prirodni gas - zrak. Ova podešavanja može vršiti samo ovlašteni serviser gasnog aparata čime će osigurati potpuno i pravilno sagorijevanje prirodnog gasa. Obaveza vlasnika/korisnika gasne instalacije je redovno održavanje gasne instalacije što uključuje i servisiranje gasnog aparata jednom godišnje. U slučaju poremećaja u radu gasnog aparata, vlasnik/korisnik je obavezan da angažuje servisera po pojavi smetnji.
Iz Sarajevogasa pojašnjavaju da "do navedenih promjena može doći i zbog neredovnog održavanja gasnog aparata" te s tim u vezi naglašavaju:
- Vlasnik ili korisnik gasne instalacije je dužan prijaviti svaku primjećenu neispravnost dežurnoj službi Sarajevogasa (npr.kada osjeti miris gas, istjecanje, nestanak gasa, neispravnost ili oštećenje gasne instalacije), pozivom na brojeve telefona: 033 592-095; 033 592-096; 033 568-120.
Bečarević: Ne radite ništa sami, obavezno zovite ovlaštene servisere!
DEPO Portal za mišljenje je zamolio i Almira Bečarevića, energetskog stručnjaka i bivšeg direktora BH Gasa, koji upozorava građane da "pozovu ovlaštene servisere koji će utvrditi tačan razlog za ta dešavanja i da ni slučajno ne utvrđuju sami u čemu je problem":
- Često se pojavljuju ovakva pitanja, a koja su u vezi sa bojom plamena na gorioniku. Uvijek se postavlja isto pitanje, a koje svoju odrednicu ima u tome da se "vara" na kvaliteti plina. Ono sto mogu reći je to da nikad nisam došao do saznanja da je bilo ko dokazao da se vara na kvaliteti plina, a moje radno iskusto u gasnoj privredi je preko 20 godina. Kvaliteta plina je definisana ugovorom sa isporučiocem i ne znam primjer da se nije kretala u definisanim parametrima.
Boja na plameniku u prvom redu ovisi o dobivenoj smjesi plina i zraka na plameniku. Ukoliko je postignuta dovoljna količina zraka u smjesi za sagorjevanje plamen će biti plavičast. Ukoliko nema dovoljno zraka, bit će od žute do crvenkaste boje što ovisi o količini zraka i vrsti ugljikovodika koji sagorijevaju. Ujedno, crveni plamen može značiti i nepotpuno izgaranje, a koje potječe od prisutnosti čađi ili drugih nečistoća koje "zagađuju" plin koji sagorijeva.
Sada bih zamolio sve one kojima se dešavaju promjene boje da pozovu ovlaštene servisere koji će utvrditi tačan razlog za ta dešavanja. Time će i korisnici plina biti sigurni u svoje instalacije, a kompanije sigurne da se kućne instalicije održavaju na obostrano zadovoljsto i plinskih kompanija i korisnika.
Molim i da se u vezi drugog pitanja korisnici plina obrate serviserima plinskih bojlera i da ne utvrđuju sami šta se dešava. Svako primjećivanje bilo kakvih odstupanja korisno je odmah prijaviti ovlaštenim serviserima bez da se odgovori na ovakva pitanja traže na neki drugi način. Plin je opasan ako se ne koristi na ispravan način, a uslov svih uslova za njegovo korišćenje je ispravnost kućnih instalacija - navodi Bečarević.
(DEPO PORTAL/dg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 15
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!