Građani uslijed sve većih cijena u maloprodajnim objektima prilikom svake kupovine svjedoče da ih na rafama trgovinskih lanaca dočeka nova, skuplja cijena od one koju su prethodno platili. Svaki pfening je bitan pa stoga kupci nabavljaju najjeftinije artikle.
Međutim, tu se krije i zamka jer na policama sa mlijekom se nalaze i mliječni napici koji nisu jasno naznačeni, odnosno, kako kažu sagovornici N1 "sitnim slovima" je napisano da se radi o napitku, a koji zapravo nije mlijeko.
Na policama maloprodajnih objekta širom Bosne i Hercegovine građani svjedoče da cijene mlijeka prelaze cijenu i preko 2,5 konvertibilne marke (KM). Naravno, u ovakvim okolnostima, građani biraju najjeftinije artikle na policama.
Ipak, u rafama sa mlijekom smješteni su i mliječni napici za koje mnogi građani misle da je riječ o mlijeku, a zapravo su to pripravci koji su upravo iz tog razloga jeftiniji. Jedan takav (mliječni napitak op.a.) porijeklom je iz Mađarske.
O tome je za N1 govorio Vladimir Usorac, predsjednik Udruženja poljoprivrednih proizvođača – mljekara Republike Srpske koji je pojasnio razliku između mlijeka i mliječnog napitka.
- Voda plus mlijeko u prahu i dodaci čine mliječni napitak. Mlijeko je ono koje daje krava koju pomuzemo, zatim se to mlijeko termički obradi. Na kraju se pakuje čisto mlijeko bez ikakvih dodataka - pojasnio je Usorac.
Također, Usorac je naveo da je prisutan i manjak mlijeka u prahu.
- Srbija je nabavila obično mlijeko i mlijeko u prahu iz Poljske pa je to dovoljan pokazatelj da znate koliko je sati sa situacijom u Evropi - kazao je Usorac.
Osim toga, Usorac je pojasnio koliko mljekari zarađuju od svake litre mlijeka od onih nešto više od 2KM koliko građani plaćaju u maloprodaji.
- Proizvodna cijena koja rezultira spremanjem, hranjenjem krave, mužom mlijeka i transportovanja istog u mljekaru, iznosi 0,96 pfeninga, a to je još i najviša cijena jer neko dobije i 0,70 pfeninga - istakao je Usorac.
Sagovornik N1 je na kraju poručio i to da građani Bosne i Hercegovine, stoga, dobro trebaju provjeriti i pročitati šta kupuju te se, sasvim izvjesno, pripremiti na nova poskupljenja.
(DEPO PORTAL/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 8
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!