EVROPSKE ROBNE MARKE

'Luj Viton' vrijedi više od 'Nokije'

Arhiva21.11.10, 18:03h

Luksuzna roba "Luj Viton", u konkurenciji 3.000 robnih marki, predstavlja najvrijedniju robnu marku u Evropi, rezultat je istraživanja Evropskog instituta u Beču. Drugo mjesto zauzima "Nokija".

Luj VutonNajvrijedniju robnu marku u Evropi ima francuska grupacija proizvođača luksuzne robe "Luj Viton" Moe Henesi, rezultat je istraživanja Evropskog instituta u Beču, koji je procjenjivao 3.000 robnih marki.

"Luj Viton" prestižna je robna marka još od osnivanja 1854. godine. Od simbola za kvalitetan prtljag, vremenom je postao statusni simbol, što kuća podržava i održava tako što, recimo, nikad nema rasprodaje. Zato su, međutim, proizvodi sa inicijalima "LV" najčešće falsifikovani.

Robna marka "Luj Viton" sada vrijedi 27,6 milijardi evra. Cijena akcija samo je jedan od elemenata koji određuju njenu vrijednost, objašnjavaju marketinški stručnjaci. Analitičari tržišta očekuju da Kina bude drugo najveće tržište za luksuzne proizvode i da iduće godine prevaziđe Japan.

Drugu po vrijednosti robnu marku u Evropi ima najveći svjetski proizvođač mobilnih telefona, finska "Nokija", koja ima potpuno različit pristup tržištu od "Luj Vitona". "Nokija" vrijedi 25,33 milijarde evra, uprkos tome što su joj akcije tokom godine pale za petinu, jer je gubila korak na tržištu pametnih telefona.

(BLIN MAGAZIN/ma)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook