U četvrtak je kruser „Bolette“ uplovio u morske vode Bosne i Hercegovine, tačnije na područje Neuma, pomorskog grada Bosne i Hercegovine, sa namjerom da više od hiljadu putnika posjete znamenita turistička mjesta u Bosni i Hercegovini, te da se naša zemlja (Grad Neum) stavi na putnu mapu kruzera svijeta. Ovim povodom oglasilo se Pomorsko društvo u BiH. Njihovo saopćenje prenosimo u cjelosti:
- Sve zemlje i gradovi svijeta se bore da budu na ovoj putnoj mapi krusera, jer je korist društvenoekonomska nemjerljivo velika. Dakle, ovaj dan je trebao biti dan slavlja i veselja u Neumu i Bosni i Hercegovini. Međutim to tako nije: neki se ne javljaju, neki daju razne nezvanične komentare na društvenim, a neki protestima iskazuju nezadovoljstvo u pogledu zaštite okoliša, zaobilaženja Neumske ugostiteljske ponude i sl.
Tekst jednog plakata protestanata je jasan, iskren i tačan: „NEUM BISER BIH, ČUVAJMO NAŠE MORE“.
Ovaj tekst treba da vide, razmotre i analiziraju svi političari i funkcioneri od općinskog, kantonalnog, entitetskog, pa do državnog nivoa, te da odgovore na pitanja: šta radimo i činimo ovom biseru? Dokle nemar i odsutnost svijesti? Kako i na koji način spasiti „Biser Bosne i Hercegovine“? Kako ga osnažiti, ekonomski i društveno razvijati, da bude ponos, čast i želja svakog građanina ove zemlje?
Potencijali našeg mora su veliki, posebno, ako se tome doda zaleđe Neuma i neiskorištene teritorije prema Stocu i Čapljini, gdje postoje fantastični uslovi za privredni razvoj. Stručnjaci su već ranije istražili i utvrdili (urađeni idejni projekti) da je pored ostalog, veoma povljno u zaleđu Neuma uspostaviti zone: uvoza-izvoza (udaljenu cca 7 km), međunarodne trgovine (cca 10 km) i industrijsku zonu (cca 20 km). Razvoj poljoprivrede na ovom području je tradicionalno prihvaćen, a što je moguće osavremeniti i povećati obim proizvodnje, prerade i plasman na tržište.
Za sve navedeno, uključujući i eko-zaštitu uplovljavanja stranih brodova u Neumski zaljev, potrebna je izgradnja infrastrukture, a što se uz teretnu luku Ploče, odnosi na putničku luku Neum u Malostonskom zaljevu, gdje je stabilna dubina mora (20-27 m) veća nego kod luka: Trst, Kopar, Rijeka, Ploče i dr. Zatim je prema poluotoku Kleku neophodna cestovna i željeznička infrastruktura (želj. pruga Čapljina-Neum: 20,95 km, inest. vrijed. 89,81 EUR), što bi Neum povezivalo sa ukupnom cestovnom i željezničkom mrežom u Bosni i Hercegovini i regiji.
Kompletna infrastruktura bi bila van Neumskog zaljeva koji bi bio potpuno zaštićen za kvalitetne turističke usluge. To bi, pored dobre putničke povezanosti (more, cesta i pruga), omogućilo znatan razvoj turizma i uz nove sadržaje (npr. sporski i zdravstveno-rekreacioni centri), produženje turističke sezone na cijelu godinu.
Uz sve navedeno državne i entitetske institucije trebaju prioritetno usvojiti Zakon o pomorskom dobru i zaštiti pomorskog dobra, te ostala dokumenta u svrhu razvoja Općine Neum i ukupne regije uključujući općine Čapljina i Stolac.
Pomorsko društvo u Bosni i Hercegovini ima znatan broj stručnjaka za ovu oblast i spremni smo sve ovo prezentirati zainteresiranim javnim institucijama i organizacijama - stoji u saopćenju za javnost koje potpisuje dr.sc. Izet Bajrambašić, predsjednik s.r.
(DEPO PORTAL/md)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 15
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!