Ogorčena građanka tvrdi

Naplata mrežarine je prevara! Podizanje cijena mobilnih operatera za 1 KM nema zakonskog osnova!

Biznis Klub22.06.22, 10:14h

Naplata mrežarine je prevara! Podizanje cijena mobilnih operatera za 1 KM nema zakonskog osnova!
Očigledno je da se trenutna krizna situacija koristi kao prilika za ispoljavanje socijalne neosjetljivosti i dodatno siromašenje građana

 

 

 

Nakon informacije koja se pojavila u javnosti da će zbog finansijskih obaveza telekom operatera u BiH po pitanju plaćanja dozvola za korištenje radio-frekvencijskog spektra, od 1. jula građani plaćati dodatnih 1 KM naknade usluga mobilne telefonije, redakciji DEPO portala obratila se ogorčena građanka, čiji su podaci poznati redakciji, koja smatra da je to još jedan u nizu pokušaja osiromašenja ojađenih građana.

 

Kako navodi ova nezadovoljna bh. građanka, sve što nam se nametne/plasira/servira prihvatamo ćutke, pognutih glava i smjerno kao poslušne ovčice. Stoga je odlučila javno reagovati. 

 

Njenu reakciju prenosimo u cijelosti:

 

Svi prepaid korisnici su putem sms poruka obaviješteni o skoroj diskriminatornoj izmjeni cjenovnika! Međutim, obavijesti za prepaid korisnike ne sadrže eventualne pouke o pravnom lijeku (pravo žalbe i sl.)?!? Vjerovatno se polazi od pretpostavke da prepaid korisnici prećutno prihvataju sve kondicije "ugovornog odnosa" nametnutog od strane operatera?!?

 

"Glavni razlog uvođenja naknade je povećanje finansijskih obveza telekom operatora po pitanju plaćanja dozvola za korištenje radio-frekvencijskog spektra i investiranja u pripadajuću infrastrukturu, koja je nužna za pružanje kvalitetnih mobilnih širokopojasnih usluga." - navodi se u obavijesti. 

 

Sudeći po ponuđenom obrazloženju, samo prepaid mobilni korisnici "koriste radio-frekvencijski spektar", a postpaid korisnici ne koriste?!? Samo su oni “izabrani” da finansiraju “poboljšanje usluga” koje koriste i postpaid korisnici?!?

 

Očigledno je da se trenutna krizna situacija koristi kao prilika za ispoljavanje socijalne neosjetljivosti i dodatno siromašenje građana!!!

 

Takođe je indikativno što se sve ovo događa u izbornoj godini!?!

 

Faktički, ovom diskriminatornom odlukom prepaid korisnici su dovedeni, ne svojom voljom, u nepovoljniji i diskriminatorni položaj i sredstvima ucjene i pritiska latentno "natjerani" da promijene tarifni model?!

 

I to bez validnog zakonskog utemeljenja!!!

 

Zakon o komunikacijama, „Službeni glasnik BiH”, broj: 33/02, 31/03, 75/06, 32/10, 98/12 reguliše oblast komunikacija u Bosni i Hercegovini te uspostavljanje i rad Regulatorne agencije za komunikacije Bosne i Hercegovine u skladu sa Ustavom Bosne i Hercegovine, koji predviđa uspostavljanje i funkcioniranje zajedničkih i međunarodnih komunikacionih sredstava. Međutim, niti jedan, pa ni predmetni zakon, ne može predstavljati osnovu za donošenje diskriminatornih odluka!!!

 

Naprotiv, predmetni zakon članom 4.  Regulatorni principi emitiranja i telekomunikacija predmetnog zakona decidno propisuje:

 

a) zaštitu slobode izražavanja i raznolikosti mišljenja poštujući općeprihvaćene standarde ponašanja, nediskriminacije, pravičnosti, tačnosti i nepristrasnosti; 

 

a) pristup javnim telekomunikacionim uslugama za sve korisnike, na transparentnom, objektivnom i nediskriminatorskom osnovu, koje operater telekomunikacija može osigurati uz razumnu dobit; kao i e) cijene telekomunikacionih usluga su transparentne i nediskriminatorske!

 

Takođe, Pravilo agencije  # 69/2013  - "O uslovima pružanja javnih telekomunikacijskih usluga i odnosima sa krajnjim korisnicima", a posebno Dio treći (odnosi sa krajnjim korisnicima) od člana 9. zaključno sa članom 32. konstantno tretira temu pružanja usluga krajnjim korisnicima. Iščitavanjem i analiziranjem navedenog propisa postavlja se precizno pitanje: koje su to nove usluge, konkretno i decidno, koje se pružaju prepaid korisnicima nametanjem tog novog cjenovnika, da ne kažem “harača”?

 

I Zakon o zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini, “Službeni glasnik BiH”, broj: 25/06 i 88/15 u glavi II - OBAVEZA OBAVLJANJA TRGOVINSKE DJELATNOSTI NA POŠTEN NAČIN članu 7. tački 4. propisuje: “(4) Trgovcu je zabranjena diskriminacija bilo kojeg potrošača, naročito odbijanjem prodaje proizvoda koji je izložen ili na drugi način pripremljen za prodaju, ili odbijanjem pružanja usluga koje se mogu obaviti, ili uslovljavanjem prodaje proizvoda, ili pružanjem usluga prodajom drugih proizvoda, ili pružanjem drugih usluga.”

 

Budući da planirana diskriminatorna odluka treba stupiti na snagu 01.07.2022. godine, pitam se ko će spriječiti provođenje nezakonitih odluka na štetu jednog dijela građana?! - piše u reakciji bh. građanka.

 

(DEPO PORTAL/mr)

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook



Komentari - Ukupno 12

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!
Prikaži još