Piše: Elma MURIĆ
Prema ispitivanju agencije Mareco Index Bosnia, kao i prema podacima bh. marketinških agencija i ovdašnjih TV stanica, najgledaniji program ove jeseni imala je Mreža plus, kojeg slijedi program Pink BH, dok je Federalna televizija, nakon što je dugo godina neprikosnoveno držala vodeću poziciju, tek na trećem mjestu.
Iza FTV-a, na četvrtom mjestu po gledanosti se nalazi NTV Hayat, peta je OBN televizija, šesta ATV, sedma BHT1, osma je Radio Televizija Republike Srpske, dok je BN televizija na devetom mjestu... Listom najgledanijih nije obuhvaćena TV1, čiji su programski sadržaji još u povoju, ali koji, sudeći po reakcijama javnosti, polako osvajaju svoje mjesto kod bh. gledatelja.
Kako god, bh. televizijska produkcija i programski sadržaji bh. TV stanica i dalje zaostaju za onima u regiji, mada i u susjednima Hrvatskoj i Srbiji televizijom ubjedljivo vladaju sapunice i reality programi.
Mjerenje gledanosti TV programa direktan je faktor koji utiče na podjelu milionskih iznosa na TV tržištu, a dosadašnje TV kuće u BiH se bore i sa pojavom novih TV stanica koje traže svoje mjesto ' pod suncem'.
S ciljem da po svaku cijenu izbiju na vrh liste gledanosti, mnoge televizijske kuće u BiH osmišljavaju vlastite reality programe i bore se za emitovanje reality programa u regiji. Tako veliku pažnju publike imaju 'Zvijezda možeš biti ti', 'V.I.P. Survivor', 'Rat bendova' te popularna 'Farma'.
Svoju priliku za uspon u ovoj sezoni definitivno je 'ubola' Mreža plus, otkupivši prava na prikazivanje popularne turske serije '1001 noć', te televizija OBN koja emituje još jednu tursku hit sapunicu - 'Gumus'.
Top 10 najgledanijih TV programa u BiH ove jeseni
1. Kvalifikacije za EP 2012 - utakmica između Albanije i BiH prikazana na BHRT-u; iako nismo otišli na ovogodišnje svjetsko nogometno prvenstvo, iako nam ni u kvalifikacijama za evropsko prvenstvo ne ide baš najbolje, a naši momci nikako da nam priušte željene rezultate, utakmice državnog tima u fudbalu, neovisno o ishodu, i dalje privlače najviše pažnje televizijske publike u BiH. Stoga ne treba da čudi što je nogometni duel između Albanije i BiH u mjesecu oktobru na listi gledanosti zauzeo ubjedljivo prvo mjesto.
2. '1001 noć' – turska sapunica na Mreži plus; melodrama o životu i ljubavi Šeherezade Evliyaoglu i Onura Aksala napravila je televizijski bum u BiH, ali i u susjednoj Hrvatskoj. Serijal '1001 noć' veliku gledanost duguje i činjenici da su glavni likovi serije, glumci Halit Ergenc i Berguzar Korel, i u privatnom životu sretno zaljubljeni bračni par, te da je i njihova životna drama poput scenarija za srceparajuću filmsku priču. Osim toga, popularnosti '1001 noći' doprinio je i kvalitet produkcije na kakav gledaoci nisu navikli kod španjolskih i latinoameričkih sapunica. Prikazivanje ove serije veliku je gledanost priskrbilo i Mreži plus, odnosno NTV Hayatu i banjalučkoj Alternativnoj televiziji koje emituju program u okviru ove TV mreže. A da uspjeh turskih sapunica nije slučajan, potvrđuje visok rejting još jedne turske serije – 'Gumus' koja se uspješno emituje na OBN televiziji.
3. Liga Prvaka - fudbalska utakmica AC Milan- Real Madrid emitirana u okviru sportskog programa FTV-a; još jedan nogometni događaj bio je najgledaniji u proteklom mjesecu i po ko zna koji put potvrdio da je nogomet najbitnija sporedna stvar na svijetu. Utakmica dvaju velikih evropskih klubova gledaoce je za male ekrane prikovala zbog odlučujućeg susreta u grupi G u okviru Lige prvaka, a susret je završen pobjedom Italijana.
4. '60 minuta-specijal' - politički magazin urednika i voditelja Bakira Hadžiomerovića već osam godina se drži među najgledanijim emisijama domaćih TV stanica. Riječ je o magazinu koji se primarno bavi intrigantnim političkim temama, istražujući političku i društvenu realnost Bosne i Hercegovine. Predizborna i postizborna izdanja magazina na visokom su četvrtom mjestu po gledanosti u državi. Poznat po kontroverznoj, razotkrivajućoj novinarskoj taktici, aktuelnim gostima i odsustvu cenzure, magazin '60 minuta' i dalje plijeni pažnju auditorijuma i smatra se jednom od najbitnijih političkih emisija u zemlji, pa i regionu.
5. Dnevnik 2 Federalne televizije - usprkos osipanju uredničkog i voditeljskog kadra ove TV stanice, Dnevnik FTV-a i dalje je najgledanija centralna informativna emisija u zemlji. Prate ga Dnevnik RTRS-a, te Hayatove Vijesti u 7. Treba napomenuti da u mjerenje gledanosti agencija nije uključena TV 1, no po reakcijama javnosti, Dnevnik ove TV kuće, te Centralni dnevnik sa Senadom Hadžifejzovićem, kod domaćeg gledateljstva uživaju veliku popularnost u domeni informativnog programa.
6. 'Ispuni mi želju' - emisija zabavno-socijalnog karaktera koju uređuje dugogodišnja Hayatova novinarka Arduana Kurić, već nekoliko godina se nalazi u vrhu gledanosti. Emisija se bazira na ispunjavanju želja gledaoca, a namijenjena je širokoj publici ili kako u Hayatu ističu, ona je 'zabava za cijelu porodicu'. Gledatelji se pismima ili putem e-maila prijavljuju za učešće u emisiji, dok kamere bilježe sve što se zatim dešava, od momenta prijave, do ispunjenja želja, što već samo po sebi, ima elemente reality showa. Još jedna potvrda da vlastiti produkcijski projekat uvijek nalazi put do publike.
7. 'Lud, zbunjen, normalan' - na sedmom mjestu po gledanosti se nalaze reprize humorističke serije ' Lud, zbunjen, normalan' po scenariju Feđe Isovića i režiji Elmira Jukića. Najpopularnija bh. serija i dalje je veoma tražen proizvod na TV tržištu, iako na FTV-u gledamo više puta reprizirane zgode i nezgode otkačene porodice Fazlinović. Ovaj serijal nije jedini reprizni program FTV-a, tu su još i serije 'Ne daj se Nina', 'Osma ofanziva', 'Crna hronika', 'Kože'..., što samo po sebi objašnjava pad popularnosti serijskog, i ukupnog, programa nekad najgledanije bh. TV stanice.
8. 'Farma' - reality show koji se emitira na programu TV stanice Pink BH najgledanija je emisija ove televizije i osma najgledanija emisija u BiH. Reality program s VIP učesnicima, baziran na snalaženju i preživljavanju poznatih javnih ličnosti u oštrim seoskim uslovima, često praćen svađama, ljubavnim aferama i brojnim drugim pikanterijama iz svakodnevnice 'farmera', iako je stalno pod lupom kritičara koji ovakve tv sadržaje smatraju krajnje degutantnim, uvijek iznova potvrđuje koliko je ova TV forma bliska ljudskoj psihi i prosječnom tv gledaocu. Ove godine najviše pažnje ulaskom na srpsku 'Farmu' izazvali su na internetu proslavljeni 'pjevač' Ekrem Jevrić te srpska folk starleta Vesna Vukelić Vendi i muzičar Andrija Đogani.
9. Premijer liga BiH – vječiti sarajevski derbi između gradskih rivala Željezničara i Sarajeva, prikazan u sportskog programu BHT-a, prošlog je mjeseca bio druga najgledanija emisija ove televizijske kuće. Podsjećamo, susret odigran na Grbavici završen je bez golova. Inače, sportski program ove televizijske kuće je najgledaniji u BiH, ali nažalost i jedini program kojeg bh. gledaoci prate na BHT-u. Ostali programski sadržaji po gledanosti uveliko kaskaju za ostalim informativnim i zabavnim sadržajima bh. TV stanica.
10. 'Zvijezda možeš biti ti' - Hayatov muzički show realnosti u našoj zemlji već treću sezonu bilježi veliku gledanost. Uz tročlani žiri, učesnici, anonimni i većinom mladi pjevači bore se za plasman u finale, gdje osvajaju vrijedne nagrade. Ovoj emisiji dalo bi se što-šta prigovoriti, od loše scenarističe postavke do njene sveukupne realizacije, ali uspjeh ovakve vrsta muzičkog show programa pokazuje mjeru estetskih zahtjeva velikog dijela bh. auditorijuma. Pored ovog showa i 'Farme', u BiH nešto manju gledanost ima reality show 'V.I.P. Survivor' koji se emitira na programu OBN televizije, te 'Zvijezde Granda', zabavno takmičarski program u kojem se za pobjednika bore mladi folk talenti iz susjedne Srbije.
(DEPO)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook