Bugatti, francuski proizvođač superautomobila koji koštaju po više od 3 miliona dolara, star je više od jednog stoljeća.
Ali sada se suočava s onim što je možda najteži manevar koji je ikada morao izvesti: prelaz na električnu budućnost.
Čovjek koji sada preuzima volan u "Bugattiju" je Mate Rimac, 33-godišnji inženjerski genije rođen u Bosni, koji ne gaji iluzije o izazovima s kojima se suočava njegova industrija, piše CNN Bussines.
Danas poznat po nekim od najvećih i snažnih benzinskih motora na svijetu ikad ugrađenih u cestovni automobil, Bugatti je ponovno rođen 2003. godine kada ga je preuzela Volkswagen grupa.
Osim Bugattija i VW-a, ostale marke ovog svjetskog proizvođača automobila su Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley i drugi.
Od tada, Bugatti je bio tehnološka perjanica za korporaciju, pomičući granice onoga što su inženjeri i kupci mislili da je moguće. Automobil koji može ići 250 ili 300 milja na sat sve dok imate gotovo 4 miliona dolara, koliko košta.
A sva ta izvedba dolazi umotana u elegantno dizajnirano, pažljivo ručno izrađeno tijelo izrađeno po mjeri od skupih materijala.
No, ogromni motori koji se pokreću naftnim derivatima više nisu tehnološka čuda. Oni su stara škola. A 2021. Bugatti konačno treba ući u doba električnih vozila.
Mate Rimac je 2009. osnovao “Rimac Automoblile”, hrvatski startup koji proizvodi električni superautomobil Rimac Nevera od 1.900 konjskih snaga.
U julu se Bugatti spojio s firmom Rimac Automobili – kad je stvoren Bugatti-Rimac.
Tada je većinsko vlasništvo nad brendom luksuznih automobila, odnosno nad jednim od najvećih svjetskih proizvođača automobila, prenesno na mali startup. Rimac je dospio na čelo ove kompanije u kojoj ima zajedničko vlasništvo sa VW-om.
Rimac je imao nevjerovatan i brz put do tako velike pozicije. Počelo je kada je digao u zrak motor u BMW-u dok se utrkivao s automobilom u svojim kasnim tinejdžerskim godinama. Umjesto da ga samo popravi, odlučio je pretvoriti BMW u električni trkaći automobil.
To je bilo mnogo prije nego što je Tesla počeo prodavati porodične električne limuzine visokih performansi.
Do tada je Rimčeva porodica napustila tadašnju Jugoslaviju i provela je oko decenije u Njemačkoj prije nego što se vratila u Jugoslaviju. Ovoga puta porodica je živjela u Hrvatskoj.
– Budući da sam bio u Hrvatskoj, puno sam čitao o Nikoli Tesli, koji je također rođen u Hrvatskoj. Nikola Tesla je prije 160 godina izumio elektromotor koji sada koristimo posvuda. Pitao sam se, ovaj savršeni stroj koji je Nikola Tesla izumio, zašto ga niko nije koristio da automobile učini zabavnim i uzbudljivim, priča Rimac.
Njegov električni BMW, nazvan Green Monster, nastavio je postavljati rekorde i privlačiti pažnju medija. No Rimac je brzo shvatio da postavljanje elektromotora u stare automobile nije dugoročno održiv posao.
Umjesto toga, odlučio je da će od samog početka konstruirati vlastite električne automobile visokih performansi. Rimac je u to vrijeme tek završio srednju školu.
– Morao sam naučiti sve od nule, što je ovdje bilo prilično teško bez mentora i prateće industrije. Mnogo sam morao naučiti na teži način – naveo je za CNN.
Rimac nije imao velike investitore koji bi finansirali njegovu ideju, pa je, dok su on i njegovi prvi zaposlenici radili na električnom superautomobilu, preuzimao i projekte etabliranih firmi.
Razni proizvođači težili su stvaranju električnih i hibridnih automobila, a Rimčevo jasno razumijevanje tehnologije bilo im je dragocjeno. Taj dio poslovanja – prodaja EV tehnologija drugim firmama – postao je najveći izvor prihoda firme i razlog zašto su Rimac Automobili bili profitabilni gotovo od samog početka.
Sada je ta djelatnost izdvojena u zasebnu firmu koju također vodi, pod nazivom Rimac Technology.
Ta će firma nastaviti razvijati nove tehnologije električnih vozila za druge proizvođače automobila.
– Prvo smo radili za firme za koje niste čuli, a onda počeli raditi za male proizvođače automobila poput Koenigsegg, a zatim Aston Martin, a zatim i za veće kao što je Renault – priča Rimac.
Zapravo, većina potrošača možda nije ni čula za Koenigsegg, ali švedski proizvođač superautomobila na benzin smatra se još jednim hrabrim inovatorom. A njegov osnivač i izvršni direktor, Christian von Koenigsegg, bio je mentor Mati Rimcu, kao i kupac.
Dva velika proizvođača automobila, Hyundai i Porsche, kasnije su postali veliki ulagači u Rimac Automobile. Porsche je, međutim, bio ključan u spajanju Rimca i Bugattija. Porsche sada posjeduje 45 posto Bugatti-Rimca.
(DEPO PORTAL/dg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!