Bosanski kulturni centar Tuzlanskog kantona u petak 1. oktobra 2021. godine, u 19 sati priređuje otvaranje izložbe magistrice slikarstva Ilhane Latifović.
Izložba pod nazivom “The Queen of Darkness“ je duboko intimna ali istovremeno govori i o atmosferi na ovim prostorima. Njen najveći dio su enterijeri i mrtve prirode koje se u njima nalaze.
-Izložbom želim ukazati na značaj ozbiljnih umjetničkih dešavanja, kao i na značaj profesionalnijieg odnosa prema radu, motivisanog isključivo unutarnjom moći pojednica i velikom ljubavi prema profesiji. Izložba bi mogla podstaći mlađe generacije umjetnika na autentično izražavanje u oblasti likovne umjetnosti jer i sama predstavlja i podržava kreativno istraživanje u oblasti slikarstva. Slikarski jezik je inspirisan i suptilno povezan sa iskustvima najistaknutijih tuzlanskih umjetnika ali nastoji biti autentičan. Naziv izložbe “The Queen of Darkness“ duhovita je reakcija na doživljaje publike na moja djela, kojima se nastojim što dalje udaljiti od ”slavljenja beznačajnog življenja” – istakla je Ilhana Latifović.
O autorici izložbe:
Ilhana Latifović je rođena u Zvorniku 1984. godine. Osnovnu i srednju školu završila je u Tuzli. Diplomirala je na slikarskom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu 2008. godine. Postdiplomske studije završila je na istoj akademiji i stekla zvanje magistrice slikarstva.
Od 2010. je član udruženja umjetnika ULUBiH-a i dugogodišnji član njihovog upravnog odbora. Redovno izlaže na izložbama ULUBiH-a. Na izložbi će biti predstavljene umjetničke slike, od kojih je najveći broj dio višegodišnjeg istraživanja u okviru magistarskog rada, odbranjenog na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu 2016. godine pod mentorstvom profesora emeritusa prof. dr. Ibrahima Krzovića i emeritusa mr. Seada Musića. U Tuzli je izlagala pod mentorstvom istaknutog bosanskohercegovačkog umjetnika prof. dr. Mevludina Ekmečića (1929.-2021.) koji je bio i njen prvi profesor umjetnosti. Osim slikarstvom, bavi se i grafičkim dizajnom. Živi i radi u Tuzli.
Kritike
Kritika Gradimira Gojera, redovnog člana Akademije Balkanike Europeane iz Bukurešta
Slikarka Ilhana Latifović donosi svojim plodnim likovnim uklonom prema svijetu u kojem živimo jedan autentični splin i implicitne ali i eksplicitne gradskosti, imponirajućeg urbaniteta.
Rijetko se u suvremenom bosanskohercegovačkom slikarstvu pronalazi takav sklad temeljnog odnosa umjetnice prema urbanim motivima, što ona stilski superiorno prenosi i na svijet biljaka, a fascinantnim mi se likovnim uklonom ukazuje kako je omiljenu mačku uplela u sliku rijetkog sklada okomica i vodoravnosti naglašenih dubokim senzom za slikarski metje, ali i imaginacijski plan par ekselans.
Raspon koloritnosti njene poetike je zagonetno intrigantan u smislu odnosa svijetlih i tamnih polja. A upravo taj odnos svjetla i tame zadivljujuće legitimira ovu slikarku kao intelektualno moćnu, kao stvaraoca koji osjeća dubinske moći bojenih prostora u odnosu na crtež, u odnosu na bjelinu kao značenjski faktor slike.
Upotrebljavajući u svakodnevlju i metafizičke sadržine Latifovićeva ih apotekarski odvaga, čime umjetnica unosi potpuno novu poetičku vrijednost u suvremenu bh. likovnu umjetnost.
Kritika Prof.dr. Muhameda Dželilovića
…prisustvo ljudske figure je krajnje reducirano,…. Ali upravo u tom odsustvujućem snažno se osjeti prisutnost čovjeka, ali i jedne jake umjetničke ličnosti.
Elementi ekspresionističkog stila Ilhane Latifović su po mnogo čemu specifični i o njima možemo govoriti prije svega iz naglašenog dinamizma prisutnog na svim njenim platnima. No taj dinamizam nije usporediv ni sa situacionom i svjetlosnom dramatikom klasičnih majstora, ni sa dinamičkim vriskom velikih modernističkih ekspresionista. On je ovdje smireniji, prigušeniji, nježniji… I premda nas na nekim platnima autorica vodi do same granice neuralgičnog nemira koji je karakterističan za ovaj pravac, iako često poseže za rastakanjem i radikalnim izobličavanjem figura, ona nikada ne ulazi u zonu grotesknog, nego nas vraća u svoj svijet širokog emotivnog i misaonog horizonta na kojem sagledava i svijet i čovjeka.
U tom dijapazonu mi razaznajemo oštre, sumorne obrise umornog čovjeka, jednako kao i obrise radosti koji sobom nosi svaki novi život, tačnije, razaznajemo onaj trenutak kad život slavi samog sebe kroz nas i kroz bića i stvari oko nas. Poput slike usnulog djeteta, slike koja nam gotovo paradigmatski šapuće prastaru slutnju kako su tajna umjetnosti i tajna života zapravo sadržane negdje duboko u istom ishodištu…
Izložba će biti postavljenja u galerijskom prostoru Bosanskog kulturnog centra do 15. 10. 2021., a otvaranje izložbe će biti organizovano u skladu sa važećim epidemiološkim mjerama.
(DEPO PORTAL/dg)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 1
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!