Izvor: Deutsche Welle
Razgovarali: Bettina Kolb, Stefan Dege
Nakon višegodišnjeg boravka u Berlinu, kineski umjetnik Ai Weiwei sada živi u britanskom Cambridgeu. No radnja njegovog novog filma „Coronation" se održava u kineskom Wuhanu za vrijeme izbijanja pandemije koronavirusom i blokade grada.
Filmski materijal su snimili sami žitelji Wuhana. Materijal pokazuje kojom žestinom i brutalnošću je kineska država provela blokadu i karantenu grada koja je trajala do kraja travnja. No materijal također pokazuje učinkovitost blokade u borbi protiv širenja pandemije.
U pisanom ekskluzivnom intervjuu za DW Ai Weiwei svjedoči o nastanku filma kao i posljedicama pandemije po društvo.
DW: Koja je bila Vaša motivacija pri nastanku ovog filma?
Ai Weiwei: Kao i kod mnogih mojih aktivnosti, motivacija pri radu na „Coronation" je bio pokušaj dubljeg pogleda na jedan novi i nepoznati događaj. Tako sam postupio i nakon potresa u Sečuanu 2008. i nakon izbjegličke krize 2015. Sada sam želio kineski narod razumjeti iz prve ruke i iskusiti kako reagiraju na koronavirus. Pod ovakvim dramatičnim uvjetima možemo bolje razumjeti kako funkcionira politika, ali i čovječnost jednog društva.
Koji je najveći izazov pri snimanju jednog filma ako niste na licu mjesta?
Današnjom tehnologijom je moguće snimati film na daljinu. Najveći izazov za redatelja je pronalaženje koncepta prilikom približavanja temi.
U filmu se vidi kako mladi, medicinske sestre i liječnici i drugi pripadnici medicinske branše u roku od nekoliko dana bivaju dopremani u Wuhan.Kina je vjerojatno jedina zemlja koja može ovakvom brzinom i s ovakvim elanom ostvariti tako nešto. U filmu je vidljivo kako je država stvorila infrastrukturu uključujući i poljske bolnice i kako je opskrbila „bojišnicu" potrebnom opremom. Ovi detalji su me iznenadili, ali su istodobno i duboka spoznaja o ponašanju ljudi pod kontrolom autoritarnog režima.
Film također pokazuje kako se jednom građevinskom radniku, koji je u Wuhan stigao kako bi pomogao pri uspostavljanju krizne infrastrukture, onemogućava napuštanje grada. On se pokušava probiti kroz razne birokratske prepreke kafkijanskih razmjera. Kasnije smo nažalost saznali da se Meng Liang uspio izvući iz Wuhana i doći do svoje obitelji, ali da se objesio zbog financijskih neprilika u koje je upao. Tragična i banalna priča o životu u ovim vremenima.
Nastavak intervjua čitajte ovdje.
(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 12
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!