Ministrica građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije najavila

Idu izbori, ide stara priča: Prvi letovi sa aerodroma u Trebinju 2022. godine?

Front20.08.20, 09:54h

Idu izbori, ide stara priča: Prvi letovi sa aerodroma u Trebinju 2022. godine?
Ona je naglasila da u zavisnosti od odabrane lokacije i izabranog modela trajanje gradnje aerodroma može biti različito

 

Prvi avioni sa aerodroma u Hercegovini, čija izgradnja bi mogla da počne do kraja naredne godine, poleteće najverovatnije 2022, kazala je u intervjuu za “Glas Srpske” ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i potpredsjednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, piše Glas Srpske

 

Ona je naglasila da u zavisnosti od odabrane lokacije i izabranog modela trajanje gradnje aerodroma može biti različito.

 

- Pandemija nije usporila gradnju brze ceste Beograd - Sarajevo - dodala je Mihajlović i navela da je važno da se Srbija i Srpska što bolje infrastrukturno povežu.

 

Srpska i Srbija najavile su da će zajednički graditi aerodrom u Trebinju. Šta je do sada urađeno na tom pitanju?

 

Odmah po dogovoru predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i srpskog člana Predsjedništva BiH Milorada Dodika, predložili smo nadležnima iz Srpske tri moguće lokacije za aerodrome, i to u blizini Trebinja dvije i jedne kraj Gacka. Nakon analize lokacija, na ministarskom nivou ćemo se opredijeliti za konačnu. Nakon toga, Srpska će izraditi plansku dokumentaciju i biće napravljen sporazum o određivanju-osnivanju budućeg aerodromskog operatera, finansiranju tehničke dokumentacije i izvođenja radova.

 

Kada bismo, okvirno, mogli očekivati početak gradnje aerodroma u Trebinju? Koliki je značaj ovog projekta u Hercegovini?

 

S obzirom na složene procedure planiranja i period neophodan za izradu tehničke dokumentacije i ishodovanje dozvola za gradnju, sa radovima na glavnom aerodromu Trebinje najranije bi moglo da se počne u drugoj polovini, odnosno do kraja 2021. Takođe, u zavisnosti od odabrane lokacije i izabranog modela aerodroma, trajanje izgradnje može biti različito. Radovi će se izvoditi fazno. Na taj način bismo pokušali da obezbjedimo uslove da prvi avioni polete s aerodroma u Trebinju već 2022. godine. Za razvoj punog, predloženog kapaciteta biće potrebno do četiri godine. Pored veze sa Banjalukom, Sarajevom, Mostarom, Tuzlom i aerodromima u Srbiji i ostalim zemljama iz okruženja, ovaj aerodrom bi građanima i privredi u Srpskoj omogućio povezanost sa čitavim svijetom, u saobraćajnom smislu bio bi alternativa aerodromima u pomenutim gradovima, Aerodromu Dubrovnik i Tivat. Aerodrom Trebinje se planira u kvalitetu višem od svih u okruženju.

 

Šta je Srbija do sada uradila na izgradnji brze ceste Sarajevo - Beograd, dokle je stigao taj projekat? Da li je pandemija virusa korona uticala na njegovu realizaciju?

 

Izgradnja autoputa Beograd - Sarajevo započeta je u 2019. na dionici Sremska Rača - Kuzmin. Dužina ove dionice je oko 18 kilometara, a vrijednost radova oko 220 miliona evra, uključujući izgradnju novog mosta preko Save. Gradilišta u Srbiji nisu stala za sve vrijeme epidemije, kao ni tokom vanrednog stanja. To se odnosi i na ovaj projekat. Ove sedmice, na gradilištu ove dionice, gdje je glavni izvođač turska kompanija “Tašjapi”, na lokaciji novog mosta preko Save, prisutno je oko 140 radnika i oko 100 jedinica mehanizacije. Za drugu dionicu, Požega - Užice - Kotroman (granica sa BiH), započeta je izrada projektno-tehničke dokumentacije. Dužina ove dionice biće oko 60 kilometara. Vrijednost autoputa Beograd - Sarajevo na teritoriji Srbije procenjuje se na 1,05 milijardi evra, a računajući i dionice u BiH, ukupna vrijednost iznosi dvije milijarde evra, što ovaj projekat čini jednim od najvrednijih u regionu.

 

Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će Srbija za dionicu od Bijeljine do Rače izdvojiti 100 miliona, od potrebnih 140 miliona evra? Kada bi mogla da počne realizacija te dionice?

 

Važno je da se Srbija i Srpska, odnosno Srbija i BiH, što bolje infrastrukturno povežu, zbog bržeg razvoja regiona. Tome će doprinijeti izgradnja autoputa Brčko - Bijeljina - Rača, u čijem finansiranju će učestvovati i Srbija. Srbija već gradi dionicu autoputa Sremska Rača - Kuzmin, koji bi trebalo dalje da se poveže sa dionicama čija je gradnja planirana na teritoriji BiH, gde je Bijeljina prva važnija tačka sa kojom će ovaj autoput biti povezan. Očekujemo razgovore o konkretnim koracima u vezi sa realizacijom izgradnje autoputa na deonici od Bijeljine do Rače.

 

Koje još projekte Srbija planira da realizuje u saradnji sa Srpskom, odnosno BiH?

 

Očekujem da ove godine konačno bude pušten u saobraćaj novi most preko Drine, između Ljubovije i Bratunca, a za to je potrebno da bude završena izgradnja zajedničkog graničnog prelaza na teritoriji BiH. Pored toga, u planu je rekonstrukcija 11 mostova između Srbije i BiH.

 

(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/dg)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook



Komentari - Ukupno 4

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!