Ako se ovog ljeta uopće pojavi mogućnost za ljetovanje u Hrvatskoj, u nekom hotelu na obali - što u njemu gosti uopće mogu očekivati i kako će hrvatska ljetovanja u bližoj budućnosti izgledati?
Ponajviše će se o ovom pitanju u nekom trenutku izjasniti epidemiolozi, no prije nego što se to dogodi, turistička struka već je razradila neke svoje prijedloge i scenarije, a među prvima su ih na uvid dobili novinari Jutarnjeg lista.
Bez buffeta
Dapače, otkrili su nam ih na prvom virtualnom okruglom stolu koji je redakcija sa stručnjacima održala putem popularne aplikacije Zoom, i to u sklopu projekta Restart, kroz koji će Jutarnji list promišljati o životu nakon pandemije.
Okruglom stolu pridružila se direktorica klastera Hilton hotela Josipa Jutt Ferlan, sugovornik je bio i direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić, a ugostili smo i ministra turizma Garija Cappellija, kao i direktora glavnog ureda HTZ-a Kristjana Staničića.
- Pripremili smo materijale za hotele, iako će zadnju riječ u organizaciji posla, naravno, imati liječnička struka - kazao je direktor HUT-a Ostojić, pojasnivši da su, u epidemiološkom smislu, najkritičnije točke u hotelskom poslovanju restorani.
U tom smislu, putnike u skorijoj budućnosti čeka konfekcioniranje hrane, praksa koja pretpostavlja da će većina hrane, barem ona za koju je to moguće, poput salata iz salatnih barova, kroasana, peciva i ostaloga, biti unaprijed pakirana kako bi se spriječila mogućnost zaraze.
Buffeta u onom klasičnom smislu više vjerojatno neće biti, već će se koristiti model pripremanja hrane za poznatu osobu, a predlaže se i eliminacija onih klasičnih jelovnika koje su gosti nekad davno listali cijelo ljeto te uvođenje jednokratnih cjenika koji će se štampati svakoga dana.
- Također, u posljednje vrijeme sve se češće govori o modelu usluživanja hrane u sobama kroz room service, što za nas nije najbolja opcija, kako zbog troškovne strane, tako i zbog sigurnosti osoblja - rekao je Ostojić, napomenuvši da će hotelijeri najviše pažnje morati pridati rasporedu sjedenja gostiju u hotelskim restoranima te na terasama.
- Kad nam epidemiolozi kažu koje pretpostavke moramo ostvariti da se uspostavi socijalna distanca, mi ćemo po tim uputama i okvirima posložiti stolove i stolce te vidjeti koliko restoran istovremeno može primiti ljudi. Ako površina dozvoljava da svi gosti sjednu odjednom, što je rijetkost, provest ćemo takvo rješenje, no ako to neće ići, organizirat ćemo dvije ili tri smjene sjedenja za goste, s time da će se restorani u međuvremenu morati dezinficirati - pojašnjava Ostojić.
Na izmjenu načina poslovanja spremni su i u Hiltonu, pa je tako Jutt Ferlan najavila da kompanija ima već dobro razrađene prijedloge mjera koje će usuglasiti s uputama epidemiologa.
- Razradili smo model prema kojemu će gosti moći birati između opcije posluge jela i pića u sobi ili konzumacije u restoranu, a poticat ćemo i konzumaciju pića iz mini bara, što mislim da bi u konačnici moglo dovesti do njegove revitalizacije, s obzirom na to da se mini bar u hotelima sve manje koristi. Dizala će za korištenje biti podijeljena po parnim i neparnim sobama, kako bismo maksimalno smanjili miješanje gostiju, a hrana izložena u buffetu morat će biti pakirana - ispričala je Jutt Ferlan, dodavši kako je Hilton kao brend već propisao vrstu i način postavljanja pleksiglasa kojima će biti zaštićeni gosti i radnici na recepciji, u barovima i slično.
Nastavak teksta čitajte ovdje.
(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 18
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!