Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta učestvovao je na Poslovnom forumu Bosna i Hercegovina - Španija, o temi “Iskustva i budući izazovi u razvoju željezničkog transporta” u Vanjskotrgovinskoj komori BiH.
Posebna tema bila je posvećena modernizaciji sarajevske tramvajske mreže kao ključnom projektu za održivu mobilnost u Sarajevu. Ministar Šteta istakao je da je strateški interes Vlade KS unapređenje javnog prijevoza i cestovne infrastrukture.
"Radimo na potpunoj reorganizaciji javnog prijevoza i programu sanacije i reorganizacije KJKP Gras, a šlag na sve biće na kraju godine donošenjem zakona o javnom prijevozu u KS. Dakle, prije svega moramo posložiti zakonski okvir da bi mogli pričati o modernizaciji javnog prevoza. Razlog je što Gras ima ozbiljne probleme kada su u pitanju gubici kompanije. Prvo moramo sanirati temelje kako bi mogli graditi novi javni prijevoz", rekao je Šteta i najavio potpunu rekonstrukciju 25 kilometara tramvajske pruge na proljeće iduće godine, čija je zadnja ozbiljna sanacija urađena 1978. godine.
On je ovom prilikom istakao da četrdeset godina nakon rekonstrukcije dolazi faza u kojoj će u narednih mjesec dana preko Evropske banke za obnovu i razvoj raspisati Javni poziv za rekonstrukciju kompletne dionice pruge. Ne trebam govoriti koliko građana koristi tramvajski saobraćaj i koliko bi ga koristilo kada bismo ga unaprijedili. Ocijenio je da imamo javni prijevoz u koji građani ne vjeruju.
Iznio je podatak da Sarajevom trenutno saobraća 39 tramvaja, a prema statistikama, na šest linija koje su u funkciji, trebalo bi da saobraća 51 tramvaj.
"Prosječna starost tramvaja je 40 godina, ponosimo se tramvajima koje smo dobili kao poklon iz Turske, a njihova starost datira iz 60-ih godina. Sve to govori o ozbiljnosti i kritičnosti situacije u kojoj se nalazimo. Očekujemo da ćemo do kraja februara iduće godine imati izvođača radova, što znači da bi u sanaciju, koja će se raditi u šest etapa, mogli krenuti na proljeće. Biće vrlo bitno da u tom periodu trolejbuski, autobuski i minibuski saobraćaj funkcionišu besprijekorno", rekao je Šteta.
Ministar je istakao da Vlada KS nabavlja 25 novih niskopodnih električnih zglobnih trolejbusa. EBRD je raspisao konkurs, a dolazak prvog testnog modela očekuje se na proljeće iduće godine. Na isti način radit će se nabavka 20 novih modernih tramvaja - prvo 15, a onda ostalih 5.
"Krećemo u pregovore sa inostranim bankama da vidimo na koji način se to najbolje može finansirati. Trenutno smo u završnoj fazi nabavke novuh trolejbusa, što znači da ćemo određeni broj autobuskih linija moći zamijeniti trolejbuskim", rekao je Šteta.
Naveo je da se intenzivno razmišlja i o projektu koji datira iz 1985. godine - proširenju tramvajske pruge do Hrasnice.
"Radi se o dodatnih 12 kilometara pruge. Dugoročno nam je cilj da Kanton povežemo što je moguće više ekološki prihvatljivim prijevozom. Do kraja mjeseca Vlada KS će izaći sa svojim prijedlozima vezanim za prugu od Ilidže do Hrasnice i vraćanju u stvarnost projekta koji je 35 godina san građana Općine Ilidža. U dogovoru sa Općinom, vjerujem da ćemo naći zajednički jezik. Svaka pomoć, instrukcija, prezentacija poput ove nam je dobrodošla", rekao je Šteta.
Uz pomoć međunarodnih konsultantskih firmi poput britanske PWC koja pomaže u sanaciji i reorganizaciji KJKP Gras, te Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA) koja zadnjih šest mjeseci radi na prikupljanju podataka o javnom prevozu u Kantonu Sarajevo, dobit će se jasnija slika o broju putnika koji koriste javni prijevoz, trasama, stajalištima...
"Vjerovali ili ne, kada sam dolazio na ovu funkciju nisam imao te informacije. Iduće sedmice ćemo imati prezentaciju analize i rezultata, na bazi kojih ćemo donijeti zaključke o daljem razvoju", naglasio je Šteta te najavio realizaciju novog tarifnog sistema elektronske naplate karata.
(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/mr)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 22
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!