Jedna Splićanka kupila je u trgovini nedaleko od Splita tri kilograma smrznutih škampa. Međutim, nakon što su otvorili pakiranje, imali su što vidjeti: doslovce svim škampima istrunula je utroba.
Poslala je u Slobodnu Dalmaciju fotografije koje je snimila nakon što su škampe iskrenuli u lonac.
– Bili su na akciji, 70 kuna po kilogramu. Kad smo ih išli spremati, izgledali su normalno. Potom smo ih stavili u veliki lonac i počeli pripremati buzaru. Tada smo primijetili da je jedan škamp tamnozelene boje. Zelene boje? Nad glavom su nam se rojila pitanja, jer bi škampi trebali biti zdrave ružičaste boje.
![]()
Odmah nam je to bilo sumnjivo. Škampe su s nama trebala jesti i djeca, pa nismo htjeli ništa riskirati. Izvadili smo ih sve iz lonca i malo ih bolje pogledali, a doslovce su svi bili zeleni – rekla nam je gospođa koja je namjeravala pripremiti buzaru, te nastavlja:
– Kako su se počeli odmrzavati, počeli su odvratno zaudarati. Otvorili smo jedan, otkinuli rep i iz njega je počela curiti neka sluz i trulo meso tamnozelene boje. Bilo je baš odvratno. Zaprepastili smo se i sve bacili. Propao nam je ručak. Nije u redu da se, bez obzira na cijenu, prodaje proizvod koji je očito zdravstveno neispravan – kaže nam uzrujana gospođa, navodeći ipak da su trgovci bili jako ljubazni kad im je reklamirala proizvod.
– Mojoj prijateljici koja je platila račun odmah su vratili novac, ispričali su se i povukli su proizvod iz zamrzivača - kaže gospođa.
Škampi su, prema priloženoj deklaraciji, ulovljeni u sjeveroistočnom Atlantiku. Zemlja porijekla je Velika Britanija, a rakovi (škampi dolaze iz podordice morskog raka Nephropidae - hlapovi), su zamrznuti 4. srpnja ove godine, a oznaka "najbolje upotrijebiti do" je bila do 4. srpnja 2021. godine.
Više fotografija pogledajte ovdje.
Što učiniti ako se i vama dogodi nešto slično? Najprije uzmite pakiranje s pokvarenom hranom i ponesite račun, te tražite novi proizvod ili povrat novca. Većina trgovaca vratit će vam novac bez razmišljanja jer ne žele negativnu reklamu.
U Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta navode da se potrošači, kad nisu zadovoljni kupljenim proizvodom, obavezno jave trgovcu.
– S reklamacijom se obraćate prodavatelju koji, ovisno o vašem zahtjevu, mora zamijeniti proizvod, vratiti vam novac, sniziti cijenu ili otkloniti nedostatak na proizvodu. Odgovornost za materijalne nedostatke postoji u slučaju nedostatka bilo koje vrste proizvoda. Reklamaciju na proizvod ili uslugu koju ste platili dužan je riješiti prodavatelj, a ne proizvođač – navode u Ministarstvu.
A što ako se radi o većoj šteti?
– Trgovci su vam dužni omogućiti podnošenje pismenih prigovora zbog nedostatka proizvoda ili usluge u svojim poslovnim prostorima ili putem pošte, telefaks uređaja ili elektroničke pošte. Na zaprimljene prigovore trgovci moraju potrošaču odgovoriti najkasnije u roku od 15 dana.
Ako vam trgovac ne odgovori u zakonskom roku, za zaštitu svojih prava obratite se Tržišnoj inspekciji Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, a uz prijavu trebate priložiti i dostavnicu, potvrdu primke i slično, kojima dokazujete da je trgovac zaprimio vaš prigovor – navode u Ministarstvu, napominjući da u slučaju kad proizvod koji ste kupili ima nedostatak, a vi ste o tome na vrijeme izvijestili trgovca, možete po svojem izboru tražiti popravak stvari ili zamjenu.
Ako to nije moguće ili nije omogućeno u razumnom roku, možete zahtijevati sniženje cijene stvari ili povrat novca, piše Slobodna Dalmacija.
Pravila EU-a
Prema pravilima EU-a, trgovac mora popraviti ili zamijeniti robu, sniziti joj cijenu ili vam vratiti novac ako je roba koju ste kupili neispravna, ne izgleda ili ne funkcionira onako kako je prikazano u oglasu.
Ako ste proizvod ili uslugu kupili preko interneta ili izvan trgovine (telefonski, poštanskom narudžbom ili od trgovačkog putnika), imate pravo i otkazati i vratiti tu narudžbu u roku od 14 dana, zbog bilo kojeg razloga i bez obrazloženja.
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 1
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!