Naučno-utemeljeni edukativni program zasnovan na principima primijenjene analize ponašanja utemeljen na istraživanjima renomirang programa sa Columbia Univerziteta (USA), poznat kao EDUS program u 2018/2019 školskoj godini pohađalo je 116 djece s razvojnim kašnjenjima i poremećajima u razvoju. Program je donio veliki napredak za djecu, a na osnovu rezultata naučnih studija razvijen je prvi model za unapređenje ranog rasta i razvoja u BiH.
Ovu metodu rada s Columbia univerziteta u Bosnu i Hercegovinu je donijela dr.sc. Nirvana Pištoljević, transdisciplinarna naučnica koja je svoju dugogodišnju naučnu karijeru u oblastima obrazovanja, psihologije, primijenjene analize ponašanja posvetila iznalaženju novih i unapređenju postojećih rješenja za napredak i boljitak djece.
Kao izvršna direktorica Udruženja EDUS-EDUKACIJA ZA SVE i akademska supervizorica EDUS programa, o rezultatima djece u ovoj školskoj godini ona kaže:
- Kada je edukacijski proces zasnovan na kuntinuiranim mjerenjima, kontrolama i prilagođavanjima jedinica učenja svakom djetetu pojedinačno, kako bi se maksimizirao njegov ili njen napredak, onda čak i uz velike tehničke probleme i prepreke u radu kakve smo mi imali u ovoj školskoj godini, napredak djece je neminovan uz kontinuiranu posvećenost edukatora i roditelja djece u programu.
Mjerenja vještina djece su napravljena na početku i na kraju školske godine uz pomoć naučno-dokazanih instrumenata: Razvojnih bihevioralnih skala za procjenu razvoja djece od 0 do 6 godina, jedinog validiranog BH mjernog instrumenta za praćenje razvoja djece i EDUS Vodiča 0-3 i 3-6 za procjenu i izradu Individualnih edukativnog planova.
Ove alate koristi i veliki broj stručnjaka sa kojima EDUS-EDUKACIJA ZA SVE sarađuje širom BiH i regije.
![]() |
Rezultati su pokazali značajan porast broja vještina koje su djeca stekla, bilo da se radi o najranijem uzrastu djece od 18 mjeseci ili starijoj djece do 6 godina. Voditeljica Rane intervencije EDUS programa Džana Semanić-Hrvić, koju pihađaju djeca od 18 mjeseci do 3 godine starosti, o svom iskustvu s djecom kaže:
- Nakon osam godina intenzivnog rada s djecom u EDUS programu, rezultati ukazuju da je minimalno tri sata efektivnog dnevnog rada s djecom u Ranoj intervaniciji i pet sati intenzivnog dnevnog rada sa vrtićkim grupama, neophodno da bi se ostvario kontinuiran napredak djece.
U prilog ovome govore i rezultati naučnog istraživanja „Komparacija modela bihevioralne intervencije i tradicionalnih modela rada sa djecom sa poteškoćama u razvoju u BiH“ gdje su djeca koja su pohađala intenzivni bihevioralni program intervencije od 5 sati dnevno ostvarila puno veći napredak od djece koja su pohađala tradicionalne programe za edukaciju djece s poteškoćama u razvoju. Na osnovu ovog i ranijih istraživanja, EDUS je kreirao optimalan model za unapređenje ranog rasta i razvoja djece u BiH, a pojašnjenje modela pogledajte u priloženom videu.
EDUS program se od 2010. do 2018, provodio u okviru JU „Mjedenica“, a u 2018/2019. godini u okviru predškolskog odjeljenja JU “Vladimir Nazor”. Zbog neriješenog statusa edukatora i prostora, neizvjesno gdje i da li će se ovaj program provoditi od početka 2019/2020. školske godine.
Na žalost, iako za EDUS program postoji interes roditelja iz regije i drugih evropskih zemalja, po prvi put ove godine EDUS nije organizovao Ljetnu školu za mališane, te je neizvjestan nastavak programa.
(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!