A CIJENA GASA I DALJE JE NEREALNO VISOKA

Sve je LAŽ: Cijeli sistem u Sarajevu je lažiran! Ne znamo gdje je veće zagađenje - na Ilidži ili Baščaršiji?!

Hronika21.12.18, 21:37h

Sve je LAŽ: Cijeli sistem u Sarajevu je lažiran! Ne znamo gdje je veće zagađenje - na Ilidži ili Baščaršiji?!
Cijeli sistem očuvanja čistoće zraka u Federaciji Bosne i Hercegovine je lažiran, tvrde stručnjaci

 


Pitanje kvaliteta zraka u Sarajevu, ali i u ostalim dijelovima Bosne i Hercegovine jedno je od gorućih za koje se traži rješenje. Dok jedni za sve krive mjeriteljstvo i pogrešne podatke koje imamo, drugi smatraju da se rješenje krije u jednostavnim potezima. 


Utopljavanje objekata, prelazak na efikasnije načine grijanja i korištenje manje štetnih energenata su samo neki od prijedloga. Država bi više trebala uraditi na popularizaciji gasa u domaćinstvima, ali i kad je riječ o prijevozu, piše N1.


Glavni problem za Sarajevo, po mišljenju struke, je to što ne postoje statistički podaci o kvaliteti zraka koji se ne izrađuju još od 1990. godine. Također se ne provodi provjera emsija i ispuštanja štetnih čestica.


- Nažalost, cijeli sistem očuvanja čistoće zraka u Federaciji Bosne i Hercegovine je lažiran. Što se tiče podataka o kvaliteti zraka, mi ne znamo da li je zrak zagađeniji na Ilidži ili Baščaršiji. Ne znamo da li je zagađeniji nego lani. Ne znamo koliki su postignuti efekti, nemamo podatke da planiramo mjere - istakao je Aleksandar Knežević, IMPULSIO.


Među glavnim problemima identifikovani mala ložišta, loša i vlažna goriva i kao najveći saobraćaj i loša stanogradnja.


- Vi znate šta je sve izgrađeno u Sarajevu, na koji način je grad zatvoren. Kakva su sve auta ušla u ovaj grad. Mislim da ovo nije samo karakteristika Sarajeva, to je problem i drugih gradova u okruženju, da ih ne nabrajam sada. Zagreb je povećao u zadnjh 13 godina za 3,5 godina starost auta . naglasio je Dragan Ajanović, CETEOR.


Širenje gasne mreže, smanjenje cijena gasa za stanovništvo i nastavak realizacije planova koji već postoje su samo neki od prijedloga koje je predlaže privrednik Tomislav Grizelj.


- Danas u gradu Sarajevu je vrlo mali konzum zemnog gasa iz razloga visoke cijene. A, visoka cijena je da od Sibira do Karakaja je znak jednakosti cijene od Karakaja do Sarajeva. Hoću reći da je previsoko opterećenje transporta za koji slobodno mogu reći da nema nikakvih troškova izuzev distributivnih u Kantonu Sarajevo. Subvencijom i korektnom cijenom gasa se može riješiti pitanje aero zagađenja grada Sarajeva - kazao je Tomislav Grizelj, privrednik.


Stručnjaci ističu da bi u što skorijem roku trebalo poduzeti mjere na jačanju javnog prijevoza i većem korištenju alternativno-ekoloških goriva na području Sarajeva.

 

(N1/DEPO PORTAL/BLIN MAGAZINA/ad)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook



Komentari - Ukupno 9

NAPOMENA - Portal Depo.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Depo.ba!
Prikaži još