Izvor: Novac.hr
Piše: Petra Plivelić
Ljetna haljina s izvezenim cvijećem brenda Fashion Machine, Yamamay kupaći kostimi, Cluse satovi, Liebeskind torbe, Havaianas natikače. Zagreb, London, Amsterdam, turska Kapadokija, grčki Santorini, Milano, New York. Novi Chanel 5, Estée Lauder, Signal, Gabrielle Chanel perfume.
Moda, putovanja i kozmetika. Sve to lijepo prezentirano na laskavim fotografijama, efektnim videima, informativno-simpatičnim blog objavama i dobro osmišljenim Instagram postovima.
Iako najčešće s oznakom “Sponsored/Ad”, život Sonje Kovač, jedne od najutjecajnijih Instagram influencerica, sa 309.000 tisuća pratitelja, nije daleko od idile. Posebice ako bacimo pogled na cjenik njenih usluga koji je navodno slučajno i sasvim nakratko osvanuo na njenom Instagram Storyju.
Ipak nedovoljno kratko da se ne bi proširio internetom kao prvi dokaz visine zarade influencera u Hrvatskoj. Ranije se samo pričalo i nagađalo koliko se na Instagramu može zaraditi reklamiranjem raznih brendova, a sada je, čini se, sve jasno - može se živjeti, kako se kaže, kao bubreg u loju.
Većina hrvatskih građana koji trbuhom za kruhom mahom iseljavaju iz Hrvatske, od sljedećih bi cifri mogla pasti u nesvijest, stoga nemojte reći da vas nismo upozorili.
Cjenik koji je šokirao javnost očito je bio upućen mogućim poslovnim partnerima 34-godišnje blogerice i bivše glumice najpoznatije po ulozi u humorističnoj TV seriji “Zauvijek susjedi”. Najmanja cijena za objavu na njezinom blogu “XOXO Sonja - Fashion and style blog by Sonja Kovač” je 7000 kuna (preko 1.800 KM), a nagradnu igru, odnosno giveaway na Instagramu naplaćuje 9000 kuna (oo 2.300 KM).
Ukupna cijena za paket usluga u kojem su, među ostalim, jedna objava na blogu i jedan giveaway, za tri mjeseca vrijedi 61.500 kuna (16.000 KM), odnosno 51.500 kuna s popustom (13.400 KM). A kao bonus dugoročnom paketu Sonja nudi “gratis četiri objave na InstaStoryju sa swipe up linkom proizvoda za direktnu kupnju”.
Iako nije u cijelosti poznato koje su sve usluge u spomenutom paketu, jasno je da je riječ o ekskluzivnoj i skupljoj ponudi jer je Sonja ponudila i jeftiniju alternativu za isti period u trajanju od tri mjeseca čija je cijena niža za gotovo pola iznosa. Kako stoji na objavljenoj fotografiji teksta: jedna mjesečna objava (vjerojatno na blogu, op.a.), tri posta na Instagramu i šest objava na Instagram Storyju, čija je zajednička vrijednost 19.500 kuna oko 5.100 KM), zatim jedan YouTube vlog u kojem Sonja govori samo o vašem brendu u vrijednosti 6500 kuna (1.700 KM) te giveaway na Instagramu po očito fiksnoj cijeni od 9000 kuna za period od tri mjeseca stoje 35.000 kuna (9.200 KM) uz dvije dodatne objave na InstaStoryju kao poklon.
Budući da se radi o visokim ciframa, postoji “mogućnost plaćanja na mjesečnoj bazi izdavanjem računa”, odnosno na rate. No očito i Sonja zna da čist račun znači dugu ljubav, pa se i osigurala potpisivanjem ugovora. “U ugovoru se potpišeš na tri jednaka iznosa”, vidljivo je iz sporne objave baš kao i rečenica: “Izdavanje računa vrši se preko Sonjinog obrta koji je izvan sustava PDV-a”.
Ko su najjači influenceri? |
Top makroinfluencerima u Hrvatskoj smatraju se Hana Hadžiavdagić Tabaković (384.000 pratitelja), Ella Dvornik (314.000 pratitelja), Sonja Kovač (309.000 pratitelja) i Andrea Andrassy (140.000 pratitelja).Marketinški stručnjak s kojim smo razgovarali kaže da je među njima Andrea Andrassy najcjenjenija jer sama radi svoje objave i angažira se u razgovoru s followerima u komentarima, a profil joj je zanimljiv jer nije jedan od onih gdje je svaka fotografija slična, a prikazuje samo drugu pozu. Zato iako ima najmanje pratitelja od ostalih u top četiri klijenti je najviše vole. |
Influenceri su obrtnici
Sonja je, naime, od 2017. godine vlasnica obrta za promidžbu i oglašavanje naziva “XOXO SONJA” koji je registriran na adresi u njenom rodnom gradu Bjelovaru. Registrirane djelatnosti kojima se bavi njezin obrt su istraživanje tržišta i ispitivanje javnoga mnijenja, umjetničko stvaralaštvo, djelatnosti agencije za promidžbu, specijalizirane dizajnerske djelatnosti, savjetovanje u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem, ostalo obrazovanje i poučavanje, izvođačka umjetnost, odnosi s javnošću i djelatnosti priopćavanja te pomoćne djelatnosti u izvođačkoj umjetnosti.
U njenoj Instagram objavi stoji da je obrt “izvan sustava PDV-a” i to nas dovodi do posebno zanimljivog zaključka. Za ulazak i izlazak iz sustava PDV-a u 2018. godini vrijede izmijenjena pravila propisana Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost prema kojem je ulazak u sustav PDV-a obvezan ako poduzeće ili obrt ima više od 300.000 kuna (oko 80.000 KM) godišnjih prihoda.
Prema tome, može se zaključiti da Sonja na temelju svojih objava godišnje ne zarađuje više od 300.000 kn, jer bi se u suprotnom po sili zakona morala ući u sustav PDV-a.
Nastavak teksta čitajte OVDJE.
(Novac.hr/DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook