Bevanda i Tusk potpisali ugovor o finansiranju

Odobreni krediti ukupne vrijednosti 150 miliona eura za autoceste u BiH

Hronika26.04.18, 20:54h

 Odobreni krediti ukupne vrijednosti 150 miliona eura za autoceste u BiH
Kreditima koji su odobreni BiH će se finansirati dva dijela trans-evropske mreže koridora Koridor Vc, koji povezuje Budimpeštu i istočnu Hrvatsku s Jadranskom obalom kroz BiH

 

Evropska investicion abanka (EIB), odobrila je BiH dva kredita ukupne vrijednosti od 150 miliona eura za izgradnju dva dijela trans-evropske mreže koridora (Koridor Vc Mostar jug i Koridor Vc Zenica sjever). Ugovor o finansiranju u ime BiH danas je potpisao ministar finansija BiH Vjekoslav Bevanda i predsjednik Evropskog vijeća Donald Tusk.

 

Krediti koji su odobreni Bosni i Hercegovini povezivaće se Budimpešta preko BiH sa istočnom Hrvatskom s Jadranskom obalom. Krediti su dio EIB-ove Inicijative ekonomske otpornosti koja ima za cilj poboljšanje uslova života i stabilizaciju privreda koje su pogođene konfliktom ili migracijama. Krediti će pomoći konsolidaciji osnova privrede i olakšati proces pristupanja Evropskoj uniji.

 

"EIB je do sada odobrila finansiranje projekata u vrijednosti od skoro 2,5 milijarde eura u Bosni i Hercegovini, uključujući i današnje kredite, i već je uložila skoro 700 miliona eura u zapadnom Balkanu kao doprinos ekonomskoj otpornosti u regionu", saopšteno je.

 

Projekat Koridora Vc Zenica sjever sastoji se od izgradnje nove dionice autoceste dužine 2,8 km na kojoj će se naplaćivati cestarina, planirana je za brzine od 120 km/h, sa 2x2 trake i zasebnim 9.20 metara širokim kolnicima, uključujući i tunel dužine 2,4 km između Ponirka i Vraca u središnjem dijelu BiH.

 

Planirano je da početak radova počne tokom prve polovine 2018. a završetak se očekuje do prve polovine 2021. Ukupni troškovi projekta su procijenjeni na 101 milion eura.

 

Projekat Koridora Vc Mostar jug sastoji se od izgradnje noe dionice autoputa dužine 20,9 km sa istim karakteristikama kao i Koridor Vc Zenica sjever. Projekat se sastoji od tri poddionice: prva, Buna-Počitelj dužine 7,2 km, druga, tunel Kvanj-Buna dužine 5,1 km koja uključuje dvocijevni tunel dužine 2,680 metara i most dužine 221 metar, te treća, Mostar jug-tunel Kvanj dužine 8,6 km, koja uključuje dva vijadukta (450 metara i 180 metara), te dva dvocijevna tunela (420 metara i 380 metara).

 

Procjenjeni troškovi projekta su 227 miliona eura od čega kredit EIB-a 100 miliona eura, te kredit EBRD-a 60 miliona eura investicioni grant Fonda za Zapadni balkan WBIF-a 39 miliona eura, te vlastita sredstva od 28 miliona eura.

 

Na pres-konferenciji nakon potpisivanja ugovora, čula su se oprečna mišljenja u pogledu Pelješkog mosta. Tako je predsjedavajući Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović rekao da je zamolio Tuska da pomnogne BiH da se nađe zajedničko rješenje u vezi izgradnje Pelješkog mosta. Odmah je slijedio je odgovor člana predsjedništva Dragana Čovića:

 

"Pelješki most je pitanje Hrvatske, a ne BiH. To je jasan stav u Uredu hrvatskog člana Predsjedništva. Volio bih da ta pitanja ne stavimo na dnevni red kada nam dolaze prijatelji. Zahvaljujemo EU što je pomogla ovaj projekat, nadamo se da ćemo u budućnosti ovakve stvari dogovoriti sa susjedima, u institucijama BiH, pa onda da idemo u javnost sa ličnim, stranačkim stavovima svih nas. Isprika što smo vas zamorili time. Bez obzira na naše razlike, to je ambijent predizborne kampanje", rekao je Čović.

 

(Oslobodjenje.ba, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook