Esad Tanović, direktor JP Sarajevo, kojem je na upravljanje data Trebevićka žičara za N1 je kazao da se nepotrebno digla buka u javnosti oko cijene povratne karte.
Tvrdi da se to desilo za vrijeme trajanja sjednice Gradskog vijeća, ali će se konačna odluka o cijeni karte za domicilno stanovništvo i turiste potvrditi naredne sedmice. Podsjećamo, po do sada potvrđenom cjenovniku - cijena karte za domaće stanovništvo je 6 KM, a za turiste 20 KM.
"Ovo je prijedlog Nadzornog odbora i Uprave preduzeća. Prijedlog je dobio potvrdu zaključaka vijećnika Gradskog vijeća. Nema razloga da ne bude potvrđen sadašnji cjenovnik", izjavio je Tanović.
On je potvrdio da će se djeca do sedam godina starosti voziti besplatno, a da u ovoj fazi nije rađena diferencijacija za ostale kategorije stanovništva poput penzionera ili studenata.
"Sačekat ćemo tri do šest mjeseci, imat ćemo pokazatelje i ekonomske efekte. Cjenovnik nije konačan. Nije sveto slovo. Mijenjat će se", najavio je.
Da li je Trebevićka žičara ekonomski održiva?
"Ono što je rekao gradonačelnik, naša misija je da žičaru učinimo dostupnom što većem broju sugrađana i turista, da pomirimo to da ona bude ekonomski održiva i da prihodi mogu podmiriti poslovanje. Svaki drugi pristup bi bio neodgovoran".
Podsjetio je Tanović kako je ona finansirana.
"Investicija je koštala cirka 20 miliona maraka. Sedam miliona je donacija gospodina Offermana (Edmond Offerman), 13 miliona su poreski obveznici grada. Nama je žičara data na upravljanje, a investitori ne traže povrat investicije. Želja investitora je da ona bude dostupna navećem broju građana, i da cijena bude prilagođena", naveo je Tanović.
On je naveo cijene korištenja žičara u regionu.
"U Tirani je šest eura, u Sofiji sedam, u Dubrovniku je 20 eura. Cijena od šest KM je kod nas".
Upitan da li postoji osnov da cijena za turiste bude 20 KM - Tanović je naveo:
"Evropska praksa omogućava da se pravi cjenovna diferencijacija u nekoliko slučajeva. Ako je lokalna zajednica učestvovala u finansiranju javnog dobra, ona oni mogu uživati pravo da koriste javni servis po povoljnim cijenama. Evropska praksa priznaje i slučaj ako određeni javni servi bi bio nedostupan zbog svoje cijene, također se omogućava da se imaju reducirane cijene. Oba principa se mogu aplicirati na ovaj slučaj", izjavio je.
Trebevićka žičara je finansirana budžetskim sredstvima Grada Sarajeva, notarskim otpravkom je prenesena na JP Sarajevo d.o.o, a osnivač te firme je Gradsko vijeće Grada Sarajeva.
"Nadam se da će ostati ovaj nivo cijena, da ćemo biti kreativni, uvesti nove pakete, porodične karte i tako dalje", izjavio je Tanović.
On je kazao da postoje podaci od prije rata - da je žičara prevozila 300.000 putnika godišnje.
"Mi očekujemo do pola miliona. Nemamo egzaktne podatke da špekulirano. Nakon tri mjeseca ćemo imati jasnu situaciju i možemo donijeti ozbiljne odluke", kazao je Tanović.
(N1, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/az)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook