Kineski konzorcij imao najnižu ponudu

Hrvatska: Odbijene sve žalbe, gradnja Pelješkog mosta može početi

Hronika26.03.18, 11:58h

Hrvatska: Odbijene sve žalbe, gradnja Pelješkog mosta može početi
Poznato je da je italijansko-turski konzorcij za gradnju Pelješkog mosta ponudio cijenu od 2,55 milijardi kuna, Strabag 2,62 milijardi kuna, a kineska tvrtka cijenu od 2,08 milijardi kuna (svi iznosi bez PDV-a)

 

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) Republike Hrvatske odbila je žalbe austrijskog Strabaga i zajednice ponuditelja italijanskog Astaldija te turskog IC Ictas Isaat Sanayi uložene na izbor izvođača radova za gradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama.

 

Na internetskim stranicama DKOM-a u ponedjeljak je objavljeno rješenje Komisije prema kojem se odbijaju kao neosnovane žalbe Strabaga i zajednice ponuditelja italijanskog Astaldija i turskog IC Ictas Isaat Sanayi.

 

U Državnu komisiju za kontrolu postupaka javne nabave u januaru su stigle dvije žalbe na odluku o odabiru kineskog konzorcija "China Road and Bridge Corporation" za graditelja Pelješkog mosta s pristupnim cestama, najvećeg hrvatskog infrastrukturnog projekta.

 

Dvije žalbe

 

Prvo se na taj odabir žalio austrijski Strabag, a nedugo nakon toga i zajednica ponuditelja u kojoj su italijanski Astaldi i turski CT Ictas koja se žalila na procjenu kvalitete garancije italijansko-turske ponude za gradnju mosta

 

Strabag se, s druge strane, žalio jer je kineski konzorcij ponudio dampinške cijene u pogledu izvođenja niza radova. Pretpostavlja se da su Kinezi mogli ići s nižom ponudom jer će dobiti nedopuštene državne potpore. U Strabagu navodno impliciraju da kineske vlasti putem gradnje Pelješkog mosta žele lakše "probiti" tržište Evropske unije, a što nije u skladu s pravnom stečevinom EU.

 

Austrijancima uz ostalo smeta što naručitelj Hrvatske ceste nisu ispitale niske ponuđene cijene kineske korporacije u pojedinim stavkama, a što su trebale prema odredbama Zakona o javnoj nabavi i direktivi Evropskog Parlamenta i Vijeća. Izračunali su kako su u nekim stavkama cijene izvođenja radova i nekoliko desetaka puta niže od njihovih, a damping su "pročitali" u 13 stavaka.

 

Žale se i što od Hrvatskih cesta odabrani izvođač radova nije naveo tačne podatke o tome koji će postotak poslova izvršavati pojedini član konzorcija, što je bilo jedno od pravila natječaja.  

 

Astaldi je, kao i Strabag, platio 100.000 kuna predviđene naknade za podnošenje žalbe. Za vrijeme rješavanja žalbi cijeli proces bio je u mirovanju.

 

Poznato je da je italijansko-turski konzorcij za gradnju Pelješkog mosta ponudio cijenu od 2,55 milijardi kuna, Strabag 2,62 milijardi kuna, a kineska tvrtka cijenu od 2,08 milijardi kuna (svi iznosi bez PDV-a).

 

(Index.hr, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook