U petak, 16. marta, sa početkom u 20:00 sati, u prostoru galerije Collegium artisticum, bit će otvorena izložba mladog bosanskohercegovačkog umjetnika Maka Hubjera, pod nazivom "Clear Conscience" ("Čista savjest").
Izložba će se moći pogledati do 24. marta ove godine. Kustosi izložbe su Alessandro Gallicchio i Sanela Nuhanović.
Piše: Alessandro GALLICCHIO
Moramo stvoriti nove simboličke forme za naše kolektivno djelovanje
Alain Badiou
Čista savjest, samostalna izložba Maka Hubjera, prvi je korak u projektu čiji je cilj istraživanje odnosa između umjetnosti, sjećanja i javnog prostora u kontekstu savremene Bosne i Hercegovine. Inspirisan nizom zapuštenih urbanih dérives, umjetnik je odlučio da radi sa spomenicima i instalacijama savremene umjetnosti koje ga okružuju kroz jednostavne gestove: čišćenje i pakovanje.
Monumentalna prisutnost koja obilježava urbani plan gradova poput Sarajeva – koji sadrže tragove traumatične prošlosti – nalazi se u centru akcija koje se inicijalno percipiraju kao banalne, ali koje su zapravo intimno povezane sa škakljivim pitanjima predstavljanja sjećanja u javnom prostoru. Ovakvu praksu diktira shvatanje stanja napuštenosti ili degradiranosti javnih spomenika: ona stavlja naglasak na položaj umjetnika, što na prvi pogled može podsjetiti na program konzervacije srodan strategiji očuvanja lokacija historijske baštine.
Međutim, u stvarnosti, u jedinstvenom istraživanju koje je pokrenuo Mak Hubjer, tragovi habanja postavljaju pitanja vezana za fenomen koji Bogdan Bogdanović definiše kao "urbicide", niz ponovljenih nasilja, nanesenih gradu kao "predmetu identiteta". Prema ovoj tezi, grad se nameće kao katalizator tenzija identiteta kroz svoj izuzetni izražajni kapital.
...
Samo stvaranjem subjektivnog i provokativnog dijaloga između umjetnika i kolektivnog identiteta, Mak Hubjer, lakim dodirom, bavi se pitanjem aure spomenika, razrjeđujući ga kroz crteže, grafike, slike i skulpture. Njegova dekonstrukcija potom je stimulisana procesom semantičke migracije slika-spomenik.
Nakon što je očistio i upakovao skulpture u javnom prostoru, umjetnik započinje spor i neizbježni rad transkripcije i re-materializacije njegovih performativnih intervencija, što svjedoči o promjenljivoj prirodi monumentalnih transformacija. Intervencije na lokaciji i rad u ateljeu se čitaju kao komplementarne prakse posvećene podrivanju granica između performansa i slikovnog gesta.
Promovišući desakralizaciju spomenika, Mak Hubjer stvara sazvježđe objekata koji se okreću oko ostataka bosanskih spomenika bez izlaganja eksploataciji sjećanja.
Njegov stil, obilježen ekspresivnim gestom i hromatskim spektrom koji upućuje na boje nacionalne zastave, nameće se kao patina na svim tretiranim površinama. Tom lakoćom, pomoću predmeta od bronze, metala i mermera, ili ramovima od kartona i platna, umjetnik se fokusira na ograničen broj studija slučajeva koje istražuje kroz umnožavanje interpretacija. Ovo ponavljanje mjesta odražava se i na izložbeni prostor: ovdje se postavljaju instalacije u kojima su predstavljeni video snimci performansa direktno suočeni sa svim njihovim reinterpretacijama (slikovnim, grafičkim ili skulpturalnim), podstičući na složen i stimulativni konceptualni dijalog.
Čista savjest Maka Hubjera poziva posmatrača na putovanje univerzumom u kojem se spomenici međusobno prepliću i razotkrivaju tenzije koje se nalaze u osnovi odnosa između umjetnosti i urbanog prostora u doba globalizacije. Sa hrabrim i originalnim prijedlogom, umjetnik redefinira shvatanje javnog prostora, igrajući se konceptima historije, politike i sjećanja.
(DEPO PORTAL/ad)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook