U Bošnjačkom institutu

Izložba Gradovi u pokretu – postosmansko naslijeđe: Kako su izgledali Sarajevo, Beograd i Istanbul početkom prošlog vijeka

Kultura05.02.18, 16:54h

Izložba Gradovi u pokretu – postosmansko naslijeđe: Kako su izgledali Sarajevo, Beograd i Istanbul početkom prošlog vijeka
Cilj izložbe je da u Zapadnoj Evropi prenese jugoslavenska i turska historijska iskustva osporavajući rasprostranjene predrasude prema velikim imigrantskim grupama u tim zemljama

 

Univerzitet u Bazelu u saradnji s Muzejem Jugoslavije i Bošnjačkim institutom – Fondacijom Adila Zulfikarpašića otvara izložbu Gradovi u pokretu – postosmansko naslijeđe autorice prof. dr. Nataše Mišković u Bošnjačkom institutu u četvrtak, 8. februara 2018. godine.

 

Gradovi u pokretu je izložba koja kroz fotograđu preuzetu iz jugoslavenskih i turskih dnevnih listova prati razvoj novih država nastalih na ostacima Osmanskog carstva. Izložba predstavlja pažljivo odabrane dvije stotine digitalno obrađenih fotografija koje bilježe promjene četiri grada: Beograda, Sarajeva, Istanbula i Ankare tokom 20-ih i 30-ih godina prošlog vijeka.

 

Kroz objektive fotoreportera dnevnih listova Politike i Vremena iz Beograda te Džumhurijeta i Akšama iz Istanbula izložba istražuje kako su obnovljeni centralni dijelovi tih gradova da bi predstavili vrijednosti novih vlada, kako je stvaran novi čovjek – moderni građanin uz pomoć masovnih sportskih manifestacija, novih trendova u odijevanju i ponašanju, a s druge strane, kako se svakodnevica u čaršiji nastavila kao da se nikada ništa nije desilo. 

 

Ova putujuća izložba, koja je premijeru imala u Bazelu i koja je s velikim interesovanjem publike i medija prikazana u Beogradu, nastala je kao rezultat međunarodne saradnje u okviru naučno-istraživačkog projekta SIBA (Vizuelni pristup istraživanju svakodnevice u turskim i jugoslavenskim gradovima 1920-ih i 1930-ih) pod vodstvom Nataše Mišković, profesorice na Bliskoistočnim studijama Univerziteta u Bazelu.

 

Projekt je finansiran sredstvima koje je osigurala Švicarska nacionalna fondacija za nauku (SNF). 

 

Cilj izložbe je da u Zapadnoj Evropi prenese jugoslavenska i turska historijska iskustva osporavajući rasprostranjene predrasude prema velikim imigrantskim grupama u tim zemljama, dok u regionu teži da doprinese međusobnom razumijevanju i pozove na javnu raspravu o osmanskom naslijeđu odajući priznanje zajedničkim historijskim putanjama, koje su postojale pored svih očiglednih razlika, a koje su izgubljene pri stvaranju nacionalnih država. 

 

Izložba je koncipirana kao svojevrsna zagonetka koja posjetioca potiče na istraživanje i od njega traži da odgonetne iz kojeg grada potječe svaka od prikazanih fotografija. Na taj način naglašena je teza da svi ti gradovi imaju mnogo više zajedničkog od onoga što danas pretpostavljamo. Zabavni segment izložbe je i mogućnost da se posjetioci fotografišu ispred historijskih pejzaža koji su rezultat digitalne intervencije Mehmeda Akšamije te da probaju modne detalje karakteristične za dvadesete i tridesete godine prošlog vijeka.
Postavku prati vodič, dok se više informacija nalazi na internetskoj prezentaciji Vizuelnog arhiva jugoistočne Evrope (VASE – Visual Archive Southeastern Europe: gams.uni-graz.at/vase), projekta koji Mišković vodi u saradnji s Univerzitetom u Gracu. 

 

U pripremi izložbe, osim saradnika Univerziteta u Bazelu, učestvovali su stručnjaci Muzeja Jugoslavije i dr. Mehmed A. Akšamija, profesor fotografije na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, dok su autori postavke Irena i Igor Stepančić iz Beograda. 

 

Sarajevska publika izložbu će moći vidjeti do kraja aprila 2018. godine, nakon čega se seli u Istanbul.

 

(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/az)

 

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook