neophodne mjere

Stižu hladnoća i snijeg: ViK za građane ima važne savjete

Hronika13.11.17, 13:58h

Stižu hladnoća i snijeg: ViK za građane ima važne savjete
Niske vremenske temperature i slaba zaštićenost vodomjernih mjesta, šahtova, u mnogim slučajevima prouzrokuju pojavu pucanja stakla vodomjera a često i oštećenje kompletnoga vodomjera

 

U skladu s najavljenom vremenskom prognozom za ovu sedmicu, koja će obilovati kišnim i snježnim padavinama, te osjetnim padom temperature koja će biti ispod nule, te upozorenjem Kantonalne uprave civilne zaštite, pravnim i fizičkim licima za preduzimanje preventivnih mjera zaštite i spašavanja od kišnih i snježnih padavina, KJKP „Vodovod i kanalizacija“ d.o.o. Sarajevo upućuje slijedeće saopćenje:   

 

Niske vremenske temperature i slaba zaštićenost vodomjernih mjesta, šahtova, u mnogim slučajevima prouzrokuju pojavu pucanja stakla vodomjera a često i oštećenje kompletnoga vodomjera. Najčešći uzrok zbog kojeg građani ostaju bez vode je smrzavanje vode u dijelovima internih vodovodnih instalacija, koje nisu dovoljno zaštićene ili se na njima voda rijetko koristi, a čine je svi cjevovodi iza glavnog vodomjera. Za njihovo održavanje su zaduženi korisnici vodovodne usluge, te ih savjetujemo, da još jednom provjere zaštitu svojih vodomjera i vodovodnih instalacija. 


Neophodno je da se blagovremeno izvrši zaštita od mraza vodomjernih mjesta i instalacija, tako što će se vodomjer i otkrivene cijevi obložiti odgovarajućim termo izolacijskim materijalom - stiropor, staklena vuna i sl. Eventualni nedostatak navedenog izolacionog materijala može se nadomjestiti starim dekama i slično. Sve vodovodne cijevi, koje se nalaze na otvorenom, neophodno je isprazniti, kao i ukoliko je moguće, zatvoriti otvoreni prostor u kojem su smještene vodovodne instalacije. U pravilu, voda se ledi u najplićim i nezaštićenim dijelovima instalacije, kao i negrijanim dijelovima zgrada. Ovaj trošak je puno manji od onog koji nastaje zbog puknuća cijevi, nakon što se voda zaledi. 


Korisnicima koji primijete da su ostali bez vode savjetujemo, da prvo provjere stanje instalacija u vodomjernom oknu, te pokušaju okrenuti ventil, ali nikako na silu. Ventil koji nije moguće okrenuti upućuje, da je voda u instalacijama u vodomjernom oknu zaleđena. Najbrže će se odlediti pomoću isparavanja tople vode u zatvorenom oknu sa spuštenim poklopcem. Zamrznute instalacije nikako se ne smiju odleđivati direktnim polijevanjem tople vode preko njih, niti korištenjem otvorenog plamena. Za ponovnu uspostavu vodosnabdijevanja, potrebno je pronaći, odnosno pregledati svaki dio instalacije.     


Upozoravamo građane i upravitelje zgrada, da blagovremeno poduzmu potrebne mjere zaštite, koje će evidentno uticati na to, da kućni budžeti ne budu dodatno opterećeni izdvajanjem za popravke instalacija i vodomjera.


Ukoliko korisnici nisu u mogućnosti sami riješiti problem odmrzavanja vode u cijevima, iza glavnog vodomjera, potrebno je da se obrate stručnim licima - vodoinstaleterskim firmama ili upraviteljima.  

 

Za sve dodatne informacije, građani se mogu obratiti direktno na adresu KJKP"Vodovod i kanalizacija", Ul. Jaroslava Černija br.8 u Centar za potrošače ili da pozovu Službu za vodomjere na telefon 033/ 774 923- navodi se iz Odjela za odnose s javnošću KJKP VIK-a Sarajevo.

 

(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/mr)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook