Pilot htio prodati avion

Stručnjaci o tragediji u Mostaru: Nisu smjeli letjeti sa djecom bez prisustva roditelja

Hronika16.05.17, 13:14h

Stručnjaci o tragediji u Mostaru: Nisu smjeli letjeti sa djecom bez prisustva roditelja
Kulić je istakao da je BiH siromašna zemlja i da se kupuju izuzetno stari avioni, koji teško mogu biti u potpunosti ispravni

 

U avionu „fuji FA-200-160 aero subaru“ koji se srušio u Mostaru nije smjelo biti pet osoba, jer je on registrovan na samo četiri putnika, a i starost aviona je jedan od uzroka nesreće.


Tvrdi ovo za „EuroBlic“ Omer Kulić, profesor na Fakultetu za civilno vazduhoplovstvo u Beogradu i ekspert za avio-saobraćaj.


U padu aviona u subotu u Mostaru poginuli su pilot Ivan Karačić, zatim mladić Muhamed Sipović, Lana (11) i njen brat Luka Lovrić (8), kao i osmogodišnji Arman Hadžiomerović.


Nesreća se dogodila na panoramskom letu od 20 minuta, koji je bio organizovan u okviru manifestacije “Dani otvorenih vrata” pod nazivom “Let iznad Mostara”.


Kulić je istakao da je BiH siromašna zemlja i da se kupuju izuzetno stari avioni, koji teško mogu biti u potpunosti ispravni.


- Koliko god da se trudite da ga održavate, on je i dalje veom star i to je vjerovatno glavni uzrok nesreće. Svi avioni se moraju jednom godišnje kontrolisati, kao i automobili. Postoje bilteni koje šalju fabrike aviona u kojima se navodi šta treba uraditi, ali je sumnjivo da li se to izvršava – rekao je Kulić.


On ističe da ga ova nesreća podsjeća na pad avionu u Banjaluci i kaže da je u oba slučaja prisutan ljudski faktor kao jedan od mogućih uzroka.


-Pravo pitanje je otkud pet osoba u avionu koji je registrovan za četiri putnika i unutra imaju samo četiri pojasa. Djeca jesu mala i lagana, ali opet to znači da neko od njih nije bio vezan - pojasnio je Kulić.


Prema njegovim riječima veoma riskantno je voziti djecu u avionu, a pogotovo se to se ne smije raditi bez prisustva njihovih roditelja.


Nenad Novaković, dugogodišnji pilot i poznavalac aviona, istakao je da ima jedno pravilo koje se ponavlja desetak godina, a to je da se većina nesreća događa na početku proljeća, odnosno u maju i junu.


- Izlazimo iz zime iz perioda kada avion nije letio, pored toga ima još dosta faktora koji se tada dešavaju, a koji mogu uticati na nesreće. O nekim stvarima kad je u pitanju vazduhoplovstvo u BiH moraćemo ozbiljno da promislimo. Treba na najefikasniji način da podignemo bezbjednost, ali i odgovornost ljudi koji su na pisti i koji odgovaraju za sve – pojasnio je Novaković.


On kaže da očekuje da istrage o nesreći u Banjaluci i Mostaru budu završene kako bi se zadovoljila pravda, ali i da se izvuku pouke i zaključci da se to više ne desi.


Zanimljivo je da je na jednom portalu nastradali Ivan Karačić nedavno objavio da prodaje ovaj avion za 31.000 eura. U oglasu je navedeno da je avion ispravan i da od 2008. godine vožen samo 45 sati, jer je prethodni vlasnik umro, pa je imao problem oko papira.


Istragu o ovoj nesreći preuzelo je Tužilaštvo BiH gdje kažu da je u toku ispitivanje tehničke ispravnosti aviona i druga vještačenja.


Vještačenja neće dugo trajati

 

Igor Pejić, iz Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH, tvrdi da vještačenja ne bi trebala dugo trajati, iako će se vještačiti posebno dio po dio.


- Već su provjerili kontakte sa tornjem Aerodroma Mostar, sa kojim pilot mora biti u stalnoj vezi, s obzirom na to da ovakve vrste letjelica nemaju crne kutije. Zatim slijedi faza istrage izuzimanja dokumenata o avionu i pilotu, uvjerenje o plovidbenosti, zdravstvenom stanju kako bi se sklopila ta slika - kazao je Pejić.

 

(Blic.rs, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/dg)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook