Do sada neobjavljeni rezultati ankete

Evo kako Bosance i Hercegovce vide strani gosti: Sve je super, ali... Pet stvari zaradile su MINUSE!

Hronika07.05.17, 11:13h

Evo kako Bosance i Hercegovce vide strani gosti: Sve je super, ali... Pet stvari zaradile su MINUSE!
Kao dobre strane izdvojili su ljubaznost osoblja, s obzirom na to da je čak 99,1 posto ispitanika ocijenilo ljubaznost uposlenih u skladu ili iznad očekivanja, ali i mentalitet lokalnog stanovništva, za koji je čak 98 posto ispitanih kazalo da je u skladu ili iznad očekivanja

 

Na pitanje kako Bosance i Hercegovce vide strani gosti, turisti koji uglavnom u zimskim mjesecima dolaze na odmor u našu zemlju djelimično je odgovorila do sada neobjavljena anketa Turističke zajednice Srednjobosanskog kantona (SBK), provedena u januaru na uzorku od nekoliko stotina turista.

 

Prema rezultatima ankete, dobri smo i ljubazni domaćini, imamo sjajnu hranu, čistu zemlju i kvalitetan smještaj, kod nas se smatraju sigurnima i ne trebaju potrošiti puno, ali nemamo mašte za osmišljavanje kvalitetnih zabava i kulturnih sadržaja te nekontrolirano vozimo.

 

Skijaške staze

 

Kao dobre strane izdvojili su ljubaznost osoblja, s obzirom na to da je čak 99,1 posto ispitanika ocijenilo ljubaznost uposlenih u skladu ili iznad očekivanja, ali i mentalitet lokalnog stanovništva, za koji je čak 98 posto ispitanih kazalo da je u skladu ili iznad očekivanja.

 

Također, vlašićki sir i travnički ćevapi neodoljiv su mamac za turiste, pa je gastronomsku ponudu na planini čak 95,83 posto ispitanih okarakteriziralo ocjenama u skladu ili iznad očekivanja.

 

Kao dobru stranu ponude ocijenili su i sigurnost (94,92 posto), kao i kvalitet smještaja (93,61 posto). Zadovoljni su gosti i turističkim informacijama koje mogu dobiti na Vlašiću (90,26 posto), a tek nešto manje skijaškim stazama i terenima, pa 82,97 posto ispitanih smatra da su u skladu ili iznad očekivanja.

 

Jak adut planine je i ekologija, pa je čak 90,4 posto gostiju odgovorilo da je zadovoljno ili veoma zadovoljno urednošću i čistoćom okoliša, a većina ispitanih je zadovoljna prometnom dostupnošću (89,34 posto) i organiziranim parking prostorom (66 posto).

 

Sudeći prema rezultatima ankete, veliki broj turista vraća se svake godine na Vlašić. Njih čak 77,36 posto ranije je posjetilo ovu bh. planinu, dok je tek malo više od četvrtine gostiju tamo bilo prvi put, a većina (94 posto) namjerava to učiniti ponovo, sljedeće ili neke od narednih godina.

 

Na Vlašić dolaze prvenstveno zbog ljepote prirode i krajolika (24,8 posto), skijanja (24 posto), zdravstvenih razloga (13,6 posto) te zabave i novih sadržaja (12 posto).

 

Štedljivi gosti

 

Iako se rado vraćaju, većina gostiju na planini ne ostaje dugo. Naime, više od 40 posto turista kazalo je da na Vlašiću borave do tri dana, dok su rezervacije 29 posto ispitanih gostiju bile u trajanju od četiri do sedam dana.


Iako ne ostaju dugo, čini se da turisti na ovoj bh. planini ne štede previše, pa prosječno troše između 30 i 100 KM dnevno (47 posto), iako nije zanemariv ni broj onih štedljivih, koji troše do 30 KM dnevno (33 posto).

 

Posebnih preferencija nemaju ni kad je u pitanju smještaj, pa tako otprilike podjednako odsjedaju u hotelima i vikendicama. Zanimljivo je, također, da dolaske planiraju uglavnom u vlastitoj režiji, a ne putem masovnih ponuda turističkih agencija. Tako rezultati ankete pokazuju da ih je čak 85 posto došlo vlastitim automobilima.

 

Dobra promocija

 

Kad je u pitanju motiv dolaska, vrijedi stara poslovica da je zadovoljan kupac najbolja reklama, pa je većina gostiju došla na preporuku prijatelja, porodice ili poznanika. Također, čini se da je prošle godine odrađen dobar posao kad je u pitanju marketing i medijska promocija, s obzirom na to da je čak 43 posto turista kazalo da ih je na Vlašić privukla medijska aktivnost i internet-promocija. Što se tiče starosne dobi posjetilaca, najviše ih je sredovječnih, između 30 i 50 godina, čak 51,92 posto, dok su druga najzastupljenija kategorija mladi od 19 do 29 godina (34,61 posto).

 

Gosti nezadovoljni prometom, zabavnim i sadržajima za djecu

 

Nešto manje turisti su zadovoljni kulturnim životom i zabavom na destinaciji, pa je čak 41,52 posto ispitanika kulturni i zabavni program okarakteriziralo ispod očekivanja.

 

Također, gosti nisu previše zadovoljni ni ponudom izleta te je 31,4 posto ispitanika ponudu i kvalitet izleta „počastilo“ ocjenom ispod očekivanja.

 

Najveći broj pojedinačnih prijedloga i sugestija ispitanika odnosi se na nedovoljan kvalitet i broj indirektnih turističkih usluga kao što su bankomati i trgovine, nedovoljan broj sadržaja za djecu, nedovoljan kvalitet skijaških liftova, nekontrolirano prometovanje i gužve unutar destinacije i loš kulturno-zabavni program.

 

Šta je dobro, a šta loše

 

Dobre strane: ljubazno osoblje i stanovništvo, kvalitetan smještaj, odlična gastronomska ponuda, čist okoliš, solidne skijaške staze, kod nas se osjećaju sigurno...

 

Loše strane: nedovoljno kvalitetan kulturni život, nema dovoljno indirektnih turističkih sadržaja kao što su bankomati ili trgovine, nedovoljan broj sadržaja za djecu, nedovoljan kvalitet skijaških liftova, nekontrolirano vozimo unutar destinacije...

 

(Avaz.ba, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)

 


 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook