Novi izazovi današnjice

Direktor BH Pošte se žali: Nelegalna konkurencija sputava naš razvoj

Hronika30.03.16, 10:14h

Direktor BH Pošte se žali: Nelegalna konkurencija sputava naš razvoj
Govoreći o planovima za budućnost preduzeća BH Pošte, kaže da trenutno rade na posebnom segmentu unapređenja usluga, a tiče se ispitivanja mogućnosti da BH Pošta uđe na bankarsko tržište

 

Kao samostalno javno preduzeće, BH Pošta postoji od 2002. godine kada je došlo do razdvajanja JP PTT saobraćaja BiH na BH Telecom i BH Poštu. Sa oko 2.300 zaposlenih te 300 poštanskih jedinica, ova firma je u 2015. ostvarila pozitivne poslovne rezultate.

 

Direktor JP BH Pošta Mirsad Mujić kaže za "Faktor"  da je  svojom razvojnom politikom, Pošta usavršila sve segmente poslovanja i da se taj kontinuitet u odolijevanju izazovima današnjice nastavlja.

 

- Pored stacionarnih poštanskih jedinica, oformljen je veliki broj izdvojenih i ugovorenih šaltera, mobilnih i ugovornih pošta. Kada su u pitanju digitalne tehnologije, BH Pošta se može pohvaliti da ima spreman projekt PKI - infrastukture javnog ključa, čiji je osnovni cilj da nadomjesti prihode koji kod tradiocionalnih poštanskih usluga bilježe smanjenje. Također, u većini zemalja u okruženju, pošti je povjerena uloga certifikacijskog tijela za izdavanje digitalnih certifikata, koji se koriste za potpisivanje elektronskih dokumenata - kaže Mujić.

 

Upitan u kojoj mjeri entitetska podijeljenost igra ulogu na brzinu dostave pošiljki i pisama kad se šalju iz jednog entiteta u drugi putem pošte, Mujić kaže da prema odredbama Zakona o poštama BiH, međuentiteski poštanski promet ima tretman unutrašnjeg poštanskog prometa i ne može se ograničavati administrativnim mjerama.

 

-Također, isti zakon propisuje da je svaki operater poštanskog prometa obavezan prijenos poštanskih pošiljaka, koje primi od bilo kojeg drugog operatera poštanskog prometa u Bosni i Hercegovini, tretirati na potpuno istovjetan način kao i prijenos poštanskih pošiljaka koje mu je povjerila bilo koja fizička ili pravna osoba u Bosni i Hercegovini. U kontekstu citiranih zakonskih odredaba, poštanski promet između tri javna poštanska operatera u BiH (,,JP BH POŠTA" d.o.o. Sarajevo, Pošte Srpske AD Banja Luka i Hrvatska pošta d.o.o. Mostar) cijenimo izuzetno profesionalnim - kaže direktor JP BH Pošta.

 

On kaže da razvoj tehnologije ima veoma značajan utjecaj na smanjenje broja tradicionalnih poštanskih usluga koje čine jedan od osnovnih prihoda JP BH Pošta.

 

- Veoma uspješno se nosimo s novim izazovima pa, kao odgovor na iste, nudimo projekte koji će doprinijeti da liderska pozicija naše firme na tržištu poštanskih usluga u BiH bude sačuvana - kazao je Mujić.

 

Također, ističe neuređenost tržišta poštanskih usluga u smislu velikog broja nelegalnih i neovlaštenih davalaca univerzalnih pa čak i rezervisanih poštanskih usluga.

 

- Drugi problem je nepostojanje zakonom utvrđenih pravnih mehanizama za zaštitu isključivog prava javnih poštanskih operatora na pružanje rezervisanih poštanskih usluga. Tu je i pitanje ograničavanja prava javnih poštanskih operatora za pružanje usluga „isplate na kućnu adresu" ili prijema uplata od pravnih lica, ali i propisivanje drugim zakonskim i podzakonskim aktima nepovoljnijih uvjeta za javne poštanske operatore u odnosu na druga pravna lica koja vrše istu uslugu - rekao je direktor Mujić za "Faktor".

 

Govoreći o planovima za budućnost preduzeća BH Pošte, kaže da trenutno  rade na posebnom segmentu unapređenja  usluga, a tiče se ispitivanja mogućnosti da BH Pošta uđe na bankarsko tržište te, kroz ponudu modernih bankarskih usluga, koristeći svoju široku poštansku mrežu, značajno utječu na stvaranje novih prihoda, kao i na smanjenje vlastitih troškova.
 

(FENA/dg)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook