ISTUPANJE IZ STANDARDNOG

Miodrag Spasojević Štrika sa motivima bosančice ukrasio vina Buntić

Kultura21.03.16, 11:04h

Miodrag Spasojević Štrika sa motivima bosančice ukrasio vina Buntić
Odličan vinar i odličan dizajner su se savršeno razumjeli - treba istupiti iz standardnih marketinških gledanja i svakodnevno viđenog dizajna - postići uočljivost profinjenom likovnošću koja svojom elegancijom i sofisticiranom simbolikom govori o posebnosti tih vina

 

Prefinjenost ukusa, koja se ističe u svim razgovorima o vinu, već formirana ubjeđenja o regionalnom porijeklu kao garanciji kvalitete, povijesne romantizirane priče o kraljevskim i carskim potvrdama izuzetnosti određene sorte grožđa i vina, o dvorovima i dvorjanima, o duboko ukorijenjenoj tradiciji pravljenja vina - svi ti promotivni alati ne funkcioniraju kad se nađete pred policama vinoteka i marketa sa kojih vas zovu stotine etiketa. Postalo je jasno da vino priča tek kad prinesete čašu, ali na polici ono je nijemo sve dok se boca svojom vizualnom prefinjenošću ne izdvoji i ne progovori uočljivim simbolom što u sebi ima cijelu priču o porijeklu, kraljevima, nebu i trsu, čovjeku i gordosti s kojom je rodio to vino.

 

To je neostvarivo bez inteligentnog i iskusnog dizajnera, koji je spreman da istraži problem idući posebnim, nesvakodnevim putem. Za to je još značajniji klijent spreman na rizik izuzetnosti.
 

Vinarija Buntić je imala sretan susret sa dizajnerom Miodragom Spasojevićom Štrikom. Odličan vinar i odličan dizajner su se savršeno razumjeli - treba istupiti iz standardnih marketinških gledanja i svakodnevno viđenog dizajna - postići uočljivost profinjenom likovnošću koja svojom elegancijom i sofisticiranom simbolikom govori o posebnosti tih vina.

 

bosancica-dizajn

 

Dizajner je, u potrazi za rješenjem koje bi se temeljilo na regionalnoj i tradicionalnoj simbolici, odlučio svaku vrstu vina iz palete Vinarije Buntić označiti posebnim slovom iz pisma poznatog pod nazivom bosančica. Naime, najraniji dokumenti bosančice su nastali na temelju bosansko-humske epigrafike - najznačajni primjer je Humačka ploča iz 11.st., očuvana u franjevačkom samostanu u Humcu kod Ljubuškog u Hercegovini - zavičaju vina Buntić.

 

Gotovo cijela površina etikete je posvećena smo jednom slovu bosančice  - početnom slovu naziva vina, izvedenom vještim potezom. Likovni efekat je izvanredan, a ispod toga suvremenim fontom ispisani puni naziv vina funkcionira kao rješenje intelektualne enigme znaka.
 

Ovako osoben dizajn prednje etikete vina neminovno je vodio ka rješenju cjelokupnog vizualnog identiteta Vinarije Buntić. Posebno zanimljiv je znak vinarije - slovo "b" izvedeno likovnom igrom, stilizacijom trsa, grančice vinove loze koja je vrlo specifičnog oblika. Umjesto monotonije tipografskih igara u sličnim dizajnerskim zadaćama, Štrika se opredjelio i oslonio na svoj osjećaj za podneblje Hercegovine, za dušu vinograda. To su oni temelji ubjedljivosti, povjerenja u proizvod, koji se ne nameću nego se osjećaju kao imanentni, samorazumljivi. Obićno su neponovljivi, jer pečat im daje kreativna osobnost dizajnera.

 

(DEPO PORTAL/ BLIN MAGAZIN/em)

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook