- Draga braćo i sestre, Ebu Hurejra prenosi da je na pitanje na koji način se najbolje zaslužuje Džennet, Allahov Poslanik odgovorio: - Pobožnošću (takvalukom) i lijepim ponašanjem (ahlakom).
Dakako, ibadet posta je škola pobožnosti ; obuka za istinski takvaluk kao najviši stupanj duhovnosti.
I kao što je namaz propisan da nas čuva od srama i nemorala; Namaz odvraća od srama i nemorala, Kur'an, 29:45), a zekat ustanovljen da nam čisti imetak – Uzmi iz njihovih imetaka zekat da ih time očistiš i da im blagoslov doneseš, Kur'an, 9:103), tako je i post propisan da kod nas probudi svijest o Božjem postojanju, o Božijoj prisutnosti i o našoj odgovornosti pred Bogom-Stvoriteljem, koji je u nas udahnuo svoga duha da bismo bili svjesni odakle smo došli i da bismo znali gdje nam se valja vratiti;
Vama koji ste u vjeri propisuje se post kao što je bio propisan i onima koji su bili slični vama u prošlosti da biste oživili svoj osjećaj odgovornosti pred Uzvišenim Bogom, tj., da biste povratili osjećaj vlastitog samopoštovanja (Kur'an, 2:178).
Dakle, takva (istinska duhovnost) je bit vjere, smisao našeg života i krajnje odredište duše, gdje čovjek postaje svjestan samoga sebe po poznatom načelu da „onaj koji je spoznao sebe u duši, spoznao je svog Gospodara-Stvoritelja“.
Zato nam se u Časnom Kura'nu ukazuje da je takva (iskrena pobožnost) najbolja hrana - Pobožnost (takva) je doista najbolja hrana (Kur'an, 2:187); najbolje se i obući pobožnošću - Eh, odjeća pobožnosti (takva), pa to je najbolje (Kur'an, 7:26); i zgrada koja se podiže na pobožnosti (takva) najbolja je; Zar nije bolji onaj koji svoju zgradu podiže na principu takvaluka (pobožnosti) i Allahovog rizaluka (zadovoljstva)!?(Kur'an, 9:109); suština pobožnosti je bolja od puke formalnosti u vjeri; Allah Uzvišeni ne gleda meso i krv kurbana, već gleda vašu pobožnost (takva), tj., vašu duhovnost, vašu moralnost, vaš osjećaj odgovornosti za ono što govorite i što radite (Kur'an, 22:37); - To su oni koji istinu govore i koji su pobožni (Kur'an, 2:177).
Dakle, ibadet posta u mjesecu ramazanu je takva, istinska pobožnost, koja hrani dušu, koja oblači tijelo, koja podiže zgradu u kojoj su ljudska srca sjedinjena u mislima i u dovi Uzvišenom Gospodaru-Stvoritelju da ovaj svijet obasja nurom i da svojom neizmjernom milošću obraduje tužnog, ozdravi bolesnog, osnaži nemoćnog, opskrbi osiromašenog, ohrabri uplašenog, utješi uplakanog, osvjesti otuđenog, uputi izgubljenog, podigne posrnulog, pomogne obespravljenog i vrati prognanog domovini i domu svome.
Prema tome, takva je najdublji osjećaj naše blizine Božjem rizaluku i najuzvišenija spoznaja prisustva božanskog duha u nama, posebno u ramazanu zato što mi doista doživljavamo u dubini naše duše dok postimo preko dana, dok se iftarimo na kraju dana, dok klanjama i Allaha molimo u noći, dok sehurimo u blagoj zori i dok učimo Kur'an i danju i noću, mi uistinu doživljavamo rahmet (Božju milosti) na početku, hidajet (Božju uputu) u sredini i magfiret (Božji oprost) na kraju ramazana, koji nam otvara put do Dženneta, gdje vidimo taj obećani spas kojem svaki čovjek teži.
Zato nam je razumljiv hadis Allahovog Poslanika da su takva pobožnosti i ahlak - lijepo ponašanje dva krila jednih vrata kroz koja se ulazi u Džennet, jer bez pobožnosti nema ahlaka, a bez ahlaka nema ni sreće i spasa za čovjeka. A bit ahlaka su međuljudski odnosi, posebno među braćom koja svjedoče vjeru istim jezikom, koji u namazu svoje lice okreću u istom pravcu, koji Allahu čine sedždu na isti način, koji poste u isto vrijeme, koji su svjesni iste obaveze da očiste svoj imetak i koji se godišnje skupljaju na istom mjestu u jednome danu.
To su, kako kaže Alejisselam, mu'mini od kojh su ljudi sigurni i to su muslimani od kojih su ljudi mirni: Dopustite da vam objasnim ko je mumin vjernik, ko je musliman pokornik, ko je je mudžahid pobornik i ko je muhadžir iseljenik!
Mu'min je, kaže Alejhisselam, onaj od koga su ljudi sigurni za svoje imetke i svoje živote! Musliman je onaj od čijeg jezika i ruke su ljudi mirni! Mudžahid je onaj koji se bori protiv zla vlastitog nefsa kako bi ga privolio na pokornost Uzvišenom Allahu! I muhadžir je onaj koji se iseli iz zone grešnosti i pokvarenosti!
U svemo što nas uči Allahov Poslanik Muhammed, a.s., nam ukazuje na važnost da pođemo od sebe, od svog nefsa, od svog ahlaka – lijepog i korektnog odnosa prema ljudima – svim ljudima, jer: - Najbolji su oni ljudi koji su korisni drugim ljudima, a najgori su oni ljudi koji su štetni drugim ljudima!
To je univerzalni princip islama koji važi uvijek i na svakom mjestu. Sa tim principom je identičan i ovaj princip islamskog morala - ahlaka, kojeg je ustanovio Allahov Poslanik kad je rekao: - Niko od vas ne može tvrditi da vjeruje u Boga dok god ne bude želio svom bratu isto ono što želi samome sebi! Slijedom ta dva univerzalna načela na kojima se temelji islamski moral ahlak, kao duhovna bit muslimana u njegovom nastojanju da u ramazanu kroz ibadet posta osvježi svoje sjećanje na islamski sistem moralnih vrijednosti čitamo i ovaj hadis u kojem se kaže: Kako prenosi Ebu Hurejre Allahov Poslanik je rekao: - Musliman je brat muslimanu pa ga zato neće ni omalovažavati ni obespravljivati!
Stoga, nemojte biti paksoni jedni drugima, nemojte jedni drugima zavjere kovati, nemojte prekidati međusobnu komunikaciju! Budite braća u pokornosti Allahu Uzvišenom!
Musliman mora znati da su imetak, čast i krv svakog muslimana svetinja za njega i zato nemojete se nametati jedan drugome oko izbora žene (bračnog druga) i nemojte ometati jedan drugoga u kupoprodajnim poslovima!
I upamtite, Allah, dž.š., ne glada vaš tjelesni izgled niti gleda kako ste obućeni, već Allah, dž.š., gleda u moral i etiku (takva) vašega srca, pokazujući rukom na svoje srce.
Ima li za danas i ovdje snažnije i važnije poruke od ove u rečenom hadisu za nas muslimane danas i ovdje!? Ima li bolje vrijeme i prikladnije mjesta od vremena ramazana i od mjesta džamije „Kralj Fahd“ da ovo čujemo i da otvorimo naša srca kako bi shvatili riječi našeg učitelja, Allahovg Miljenika, koji nas poučava da su „imetak, čast i krv“ svakog muslimana svetinja koja se ne smije skrnaviti, koja se ne smije gaziti, koja se ne smije ubijati.
Zar nije logičan zaključak iz toga da nije musliman onaj koji ne poštuje „imetak, čast i krv“ svog brata muslimana!? Zar nije logičan zaljučak iz onoga što nam učitelj Muhammed, a.s., govori da nije vjernik onaj od koga ljudi nisu sigurni u svojim imetcima i životima te da nije musliman onaj od čijeg jezika i ruku ljudi nisu mirni!
Isto tako, zar nam nije jasna poruka iz Alehisselamovog hadisa da muslimani ne smiju jedan drugog isključivati iz blagodati ovoga svijeta?! Muslimani ne se smiju ometati jedan drugoga u poslu! Ne smiju jedan drugome otimati poslovne prilike niti smiju jedan drugome stajati na putu uspjeha u bračnom, poslovnom, privatnom i javnom životu.
Jer, kao što kaže naš učitelj, Allahov Poslanik Muhammed, a.s.: - Primjer onih koji vjeruju u Boga u njihovoj suosjećajnosti, u njihovoj međusobnoj ljubavi i njihovoj međusobnoj komunikikaciji je sličan tijelu kojeg, ako mu oboli jedan dio, u cjelosti ga obuzme nemir i groznica. To je, doista, tako. Jer i mi ovdje u Bosni i Hercegovini osjećamo „nemir i groznicu“, dok gledamo stradanja i patnje važnog dijela univerzalnog tijela našeg ummeta; Pakistana, kojeg su ovih dana pogodile neviđene poplave od kojih je oko dvadeset miliona ljudi ugroženo.
Suosjećajući se sa bratskim narodom Pakistana, mi smo prošloga petka najavila da će danas biti organizirana sergija u svim džamijama u domovini i dijaspori, kao izraz naše bratske solidarnosti sa pakistanskim narodom, koji je suosjećao sa nama kad nam je bilo teško.
Stoga vas pozivam da svi, prema mogućnostima svakog od nas, danas dadnemo prilog na sergiji, moleći Allaha Uzvišenog da pakistanski narod izdrži iskušenja i bude spašen od daljnih stradanja i patnji. Allahu Svemogući, osnaži nas u našoj namjeri da putem takvaluka i ahlaka zaradimo milost Tvoga Dženneta! Allahu Sveznajući, pouči nas da budemo suosjećajni jedni prema drugima, da se međusobno volimo i pomažemo, da jedni s drugima razgovaramo o zajedničkoj nam sudbini na putu uspjeha na ovome i spasa na drugome svijetu! Allahu Milostivi spusti svoju milost na postače kao milost na cijeli svijet u svako vrijeme i na svakom mjestu! Amin!
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook