Loše i znanje i primjena
Analiza je pokazala da su rezultati bh. školaraca u kategorijama znanje, primjena i rasuđivanje daleko ispod međunarodne razine. Prema rezultatima TIMSS studije, testirani učenici u BiH iz prirodnih znanosti su na dvanaestom mjestu ispod međunarodnog prosjeka. Samo pet posto njih je osvojilo više od 95 posto mogućih bodova.
Da učenici iz BiH iz geografije, matematike, biologije, fizike i hemije imaju znanje ispod međunarodnog prosjeka, pokazuju i rezultati velikog istraživanja o obrazovnim dostignućima iz matematike i prirodnih znanosti koje je proveo američki Istraživački centar iz Bostona, a obuhvatilo je blizu 500.000 učenika iz 59 država.
Kada je riječ o znanju iz matematike, učenici iz BiH su ocijenjeni s 456 bodova, a prosjek je 500 bodova. Nešto je bolji rezultat iz poznavanja prirodnih znanosti – učenici iz BiH dobili su 466 bodova.
Kada se sve zbroji, BiH je zauzela 27. mjesto u ukupnom plasmanu. Zanimljivo je kako učenici iz BiH imaju lošije znanje od učenika iz Rumunjske, Srbije, Bugarske... Najbolje znanje iz matematike imaju učenici iz Tajvana, Južne Koreje, Singapura, Hong Konga i Japana.
Prema ovom istraživanju, dobro opremljene škole u BiH pohađa mali broj učenika, a nastavnici iz Bosne i Hercegovine spadaju među najstarije u svijetu. Tek polovina nastavnika se temeljito pripremi za držanje nastave.
Još jedan detalj iz istraživanja – učenici iz BiH, za razliku od svojih vršnjaka iz drugih država, na satovima samo slušaju predavanja i gotovo nikako ne izvode eksperimente niti imaju praktičnu nastavu.
Mnogo je razloga
Stručnjaci za obrazovanje tvrde kako je mnogo razloga koji utiču na postignutu razinu znanja bh. učenika, od onih materijalnih pa do propusta samih nastavnika.
Tako, primjerice, učenici vrlo malo vremena provode na izradi domaćih zadataka, rijetko rade eksperimente, slabo su motivirani, te je nedovoljno ulaganje u opremljenost školskih laboratorija i kabineta. Svaki drugi učenik iz BiH tvrdi da nastavnik ponekad ili nikada ne izvodi demonstraciju ogleda ili istraživanja. Svaki treći učenik je izjavio da u okviru nastave fizike nikada ne izvode eksperimente ili istraživanja, kao i da nikada ne osmisle ili planiraju ogled ili istraživanja. Rijetki su slučajevi da učenici sami rješavaju probleme, da izvode eksperimente u malim skupinama. Vecernji List/DEPO/a.k.
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook