Ovi projekti se realizuju u okviru ugovora između Vlade Republike Srpske i Republike Poljske o dodjeli kredita vezane pomoći u iznosu od 20 miliona evra, potpisanog u julu.
Potpisivanju ugovora prisustvovali su predsjednik Vlade RS-a Milorad Dodik i ministar saobraćaja i veza Nedeljko Čubrilović, te ambasador Poljske u BiH Andžej Tiskievič, koji je izrazio zadovoljstvo potpisivanjem ovog, te podsjetio da se s Ministarstvom industrije, energetike i rudarstva RS-a pregovara i o mogućem kreditu od 20 miliona eura vlade Poljske, koji bi bio usmjeren u termoelektranu u Ugljeviku.
Direktor "Željeznica RS" Petko Stanojević podsjeća da se radi o savremenim vagonima, nosivosti 22,5 tona po jednoj osovini, a predviđeni su za brzine od 120 kilometara na sat.
Trenutno se na prugama "Željeznica RS" ne može proizvesti ta brzina, odnosno ide sa i oko 60 kilometara na sat, ali Stanojević uvjerava da će "Željeznice RS" za oko godinu i po dana završiti remont i imati pružni pravac od Doboja do Banje Luke predviđen za "brzine od 120 kilometara na sat".
Ministar Čubrilović potvrđuje da će Vlada RS pomoći "Željeznice RS" koje su prezadužene, ali potvrđuje da se odustalo od inicijative da se kroz naplatu pet feninga po litri goriva pomogne tom resoru u BiH.
- U projekte željezničkog saobraćaja za protekle četiri godine uloženo je više od 160 miliona KM, što je za oko tri puta veća investicija nego u prethodnom četvorogodišnjem periodu - tvrdi Čubrilović.
Ističe i kako je "najveći dio posla" u fazi pripreme i da se njegova realizacija očekuje u naredne tri godine. - U tom periodu će biti uloženo dodatnih 500 miliona KM - kazao je, između ostalog, Čubrilović.
Direktor "Željeznica RS" nije precizirao kada će biti izmirena kašnjenja u plaćama radnicima na željeznici, zbog čega dva sindikata u tom preduzeću za septembar najavljuju i obustavu rada.
(FENA, DEPO/BLIN/eb)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook