Jasmin Bučo, v. d. direktora „Autocesta FBiH", izjavio je u razgovoru za „Dnevni avaz" da ova državna firma uskoro počinje s gradnjom kolosalnih objekata na Koridoru 5-C, među kojima je gradnja mosta Počitelj dužine 945 metara i maksimalne visine 100 metara.
Bučo naglašava da je riječ o jednom od najkompleksnijih mostova na Koridoru 5-C, čija je rasponska konstrukcija među stubovima 147 metara.
On je u razgovoru za "Avaz" najavio i nove prioritete u nastavku gradnje autoputa. Potcrtao je da su „Autoceste" za nastavak gradnje već osigurale 320 miliona KM, ali nije isključio ni dolazak svjetskih građevinskih kompanija u BiH.
- Prioritet je gradnja autoputa od Međugorja prema Počitelju i dalje prema Mostaru, od Zenice jug prema Zenici sjever i dalje do općine Žepče te od rijeke Save kod Svilaja do Odžaka. U narednom periodu planiramo realizovati 85 kilometara autoputa te inicirati projekte dužine 62 kilometra - kaže Bučo.
Govoreći o mostu Počitelj, Bučo kaže da počinju ozbiljni radovi na ovoj poddionici, gdje je već osigurano oko 100 miliona eura za troškove. Most Počitelj najduži je most na Koridoru, čijom je gradnjom predviđeno spajanje i dvije obale rijeke Neretve.
- Poslije tunela „1. mart" i mosta Studenčica, mostom Počitelj podižemo nivo za još jednu stepenicu u svijetu ozbiljnih građevinskih poduhvata. Osim toga, zenička zaobilaznica predstavlja najkompleksniji projekt s aspekta geologije - istakao je Bučo.
Ocijenio je da će fokus nove Uprave „Autocesta FBiH" biti pravljenje detaljne strategije za nastavak i završetak Koridora 5-C, ali i drugih prioritetnih putnih pravaca. Pojasnio je da dosadašnji model gradnje pokazuje znakove slabosti i da se mora tragati za novim modelima održivog finansiranja.
- U naredne četiri godine moramo osigurati još 870 miliona eura da bismo završili 70 posto Koridora.No, povećanje prihoda neophodno je ako želimo nastaviti gradnju autocesta - smatra Bučo
Kada je u pitanju gradnja brze ceste Lašva - Vitez - Donji Vakuf, on kaže da je ova dionica među prioritetima.
- Dio tog pravca Lašva -Travnik na novoj je osnovnoj evropskoj transportnoj mreži. Postoji mogućnost da se uz adekvatne finansijske aranžmane privuče privatni kapital za gradnju dionice i to je model koji treba pokušati. Ali, naravno, Vlada FBiH donosi konačnu odluku - rekao je Bučo.
(FENA/md)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook