Povećanjem putarine za izgradnju autoputeva u BiH za 10 feninga, o čemu će Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje BiH donijeti odluku na narednoj sjednici, Autoceste Federacije BiH mogle bi povećati investicijski potencijal za 500-600 miliona eura, izjavio je odlazeći direktor Autocesta FBiH Ensad Karić na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Sarajevu.
"Pokrenuli smo tu inicijativu još 2013. godine. Ako bismo uključili i ta sredstva i nastavili graditi ovom dinamikom, kompletna autocesta na koridoru 5c mogla bi biti završena 2020-2022. godine", rekao je Karić.
Uprava Autocesta, kojoj ističe mandat, prema Karićevim riječima, pripremila je 600 miliona maraka za izgradnju novih 30 kilometara autoceste. Riječ je o dionicama Počitelj - Međugorje, čime će magistralna cesta M17 biti spojena sa autocestom u Hrvatskoj (Dalmatina).
"Za ovu dionicu obezbijeđeno je 200 miliona KM, riješen je problem trase mosta kod Počitelja, koji će biti i najduži most na koridoru 5c od jednog kilometra. Završena je tenderska procedura i krajem mjeseca će biti predate finansijske ponude i izabran izvođač, tako da gradnja može početi do kraja godine", kazao je Karić.
Također, pripremljen je novac za gradnju dionice Zenica jug - Zenica sjever dužine 12 kilometara. Ova dionica je podijeljena u tri lota, koje finasiraju Kuvajtski fond za arapski ekonomski razvoj (160 miliona KM), OPEC fond (120 miliona) i Evropska banka za obnovu i razvoj. I tu je tenderska procedura pri kraju i slijedi otvaranje ponuda.
"Završili smo pregovore za dionicu Počitelj - Buna dužine sedam kilometara, i namjera nam je da uskladimo radove tako da i ovu dionicu otvorimo kada je počiteljski most, time će Mostar biti spojen sa Dalmatinom. Također, u toku je eksproprijacija zemljišta na dionici Tarčin - Konjic", pojasnio je Karić.
On je dodao kako je Vladi Federacije BiH poslan prijedlog nove trase dionice autoceste Konjic - Mostar, koja je po konfiguraciji terena i najteža dionica na koridoru 5c. Prema tom prijedlogu, dionica bi bila skraćena na 14 kilometara sa prvobitno planiranih 24, ali bi bio probijen tunel dužine 9,5 kilometara, s tim što bi se u prvoj fatzi radila jedna cijev tunela, a kasnije i druga. Što se tiče ušteda, cijena izgradnje bila bi smanjena sa 700 na 400 miliona eura.
Brojke
102 kilometra autoceste puštena u promet
5.000 domaćih radnika angažovano na izgradnji
90 bh. kompanija gradilo autocestu
35% autoceste na koridoru 5c završeno do sada
303 miliona KM dobit Autocesta u poslejdnje četiri godine
1,25 milijardi KM ukupne investicije za četiri godine
(oslobodjenje.ba, DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/md)
PODIJELI NA
Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook