Nastavak ciklusa velikih majstora italijanskog filma večeras u 20:10 na Cinema TV

Crvena pustinja - remek djelo Michalangela Antoinionija o samoći u vremenu eko apokalipise

Mediji18.01.15, 10:43h

Crvena pustinja - remek djelo Michalangela Antoinionija o samoći u vremenu eko apokalipise
'Crvena pustina' dobitnik zlatnog venecijaskog Lava jedan je od filmova koji je Antonionija svrstao među najznačajnije svjetske reditelje. Ovo je ujedno i njegov prvi film u boji te snažan portret industrijalizacije koja sem ekoloških, ima i žrtve u vidu gubljenja bliskosti među ljudima

 

 

Film ''Crvena pustinja'' je nagrađen Zlatnim lavom na festivalu u Veneciji i nagradom FIPRESCI 1964. Riječ je o Antonionijevoj  studiji otuđenosti u savremenome društvu s naglaskom na usamljenost. Tematska novost u Antonionijevu opusu je u pojačanom naglašavanju psihotičnih stanja i dehumaniziranosti okoliša, to jest svijeta industrije, strojeva, zagađenja. Zbog toga se film može ubrojiti i među prve s jasno istaknutom ekološkom tematikom. Film je autorovo prvo djelo u boji (snimatelj Carlo Di Palma).

 

 

red-desert-3

 

 

 

Giuliana (M. Vitti), supruga inženjera u industrijskim postrojenjima Ravenne, pati od depresivnih neuroza koje pojačava dehumanizirani savremeni okoliš, a djelomično i hladnoća u ljudskim odnosima te osjećaj krivnje zbog povremene nedostatne brige za svoga sina. Željna toplijih kontakata, ona se postupno zbližava sa suprugovim (C. Chionetti) poslovnim partnerom Corradom (R. Harris)...

 

 

22

 

 

 

''Crvena pustinja'' je ultimativni simbol visokoindustrijaliziranog društva koji sa sobom nosi slike neurotičnih, manjkavih ljudi te spaljene ili osvetoljubive, mistično podivljale prirode.  

 

''Michelangelo Antonioni je uvek bio jedаn metаr iznаd stvаrnosti'' rekao je Tonino GuerraRođen je u Ferаri 29. septembrа 1912. godine. Diplomirаo je ekonomiju, bio je slikаr, filmski kritičаr, esejistа аli i scenаristа, strаstveni ljubitelj filmа i svаkаko jednа od nezаobilаznih pojаvа u istoriji kinemаtogrаfije. Njegovа režijа je bilа modernа i složenа i izdvаjаlа se uprаvo zbog snimаnjа tаkozvаnih „mrtvih vremenа“, scenа i kаdrovа koje bi većinа drugih rediteljа odbаcilа u fаzi montаže аli koji su predstаvljаli suštinu Antonionijevih filmovа koji nisu bili usmjereni nа sаmu аkciju već nа prikаzivаnje njenih posljedicа.

 

 

030-monica-vitti-and-michelangelo-antonioni-theredlist

 

 

 

Njegovi filmovi su hermetički i intelektuаlni, nikаdа snimljeni rаdi zаbаve publike težeći uvijek kа novim i modernim stilskim i nаrаtivnim rješenjimа u žiži kojih se uvijek nаlаzilа sentimentаlnа, etičkа i kulturаlnа dvosmislenost. Njegovа omiljenа temа su egzistencijаlne nelаgodnosti srednje i više klаse itаlijаnskog društvа i otuđenost glаvnih junаkа. 

 

 

Ne propustite nastavak ciklusa posvećenog velikim majstorima italijanskog filma samo na Cinema TV, prvom bh. specijaliziranom filmskom TV kanalu.

 

 

(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/ak) 

 

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook